Аутоматске кочнице стандард и у Србији

Сви нови аутомобили у земљама ЕУ од следеће године мораће да буду опремљени уређајима за аутоматско успоравање и кочење, а Србија би, будући да приступа Унији, требало да прати стандарде које прихватају земље чланице, сматра Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Циљ увођења ове мере је да сензори у новим колима препознају пешака или заустављено возило, што би као крајњи резултат требало да има смањење броја погинулих на путевима у ЕУ.

Ова обавеза обухватиће и возила српског „Фијата“, сматра Окановић и каже да ако возило мора да испуњава услове да се продаје у Италији, такви исти услови би требало да буду испуњени и у Србији.

Из Комитета за саобраћај поручују да је важно да се прописи наше земље тим поводом ускладе са европским.

„Апсолутно сам за то да ми пратимо сва обавезујућа техничка решења и да не дозволимо да се у Србији производе и увозе возила 'друге категорије' квалитета“, каже Окановић.

Четрдесет држава света, предвођене Јапаном и ЕУ, постигле су јуче договор о нацрту регулативе Уједињених нација о обавезној уградњи система за аутоматско кочење у случају опасности (АЕБС) у све нове аутомобиле и лака комерцијална возила од 2020. године.

У складу са новом регулативом, која ће бити обавезна за државе које је прихвате на састанку у јуну, сва возила која се продају мораће да имају уграђену технологију која ће, уз помоћ сензора, пратити колико је близу пешак или објекат.

Тај систем, који ће се примењивати на возилима при мањим брзинама, до 60 километара на сат или мање, аутоматски ће активирати кочнице ако се судар сматра неизбежним и ако возач на време не буде реаговао.

Као земља кандидат за ЕУ, Србија има обавезу да усклађује прописе са Унијом, па и прописе у области моторних возила, подсећа Окановић.

У групи од 40 земаља, међу којима су и земље ЕУ, које ће од 2020. године опремати нове аутомобиле „аутоматским кочницама“ нису САД, Кина и Индија.

Окановић подсећа да је такође потребно да се у Србији прихвати као обавезан стандард „антиблок систем“ (АБС) за сва возила, који је већ обавеза код нас за аутобусе и камионе.

Овај стандард, каже, уводи се за опремање само нових возила.

На тржишту у Србији углавном се тргује половним аутомобилима па „аутоматске кочнице“ неће бити директан додатни трошак власницима аутомобила, рекао је Окановић.

број коментара 16 пошаљи коментар
(уторак, 19. феб 2019, 18:56)
Nislija [нерегистровани]

A sta ako?

Sta se desava ako je klizav put, kako ce ovaj sistem da reguje? Ako se to aktivira po snegu ili ledu, cao zdravo, ode baba kod Sv. Petra. Predpostavljam da je ovo resava neku nepaznju pri normalnim uslovima voznje, ali mislim da ce vise stete da napravi kada treba vozac da izbegne neku situaciju.
Iz iskustva znamo da su klizavi kolovozi opasni za kocenje, a zamislite da nesto umesto vas to radi a vi drzite volan.
Drugo, ovo ide samo na nova vozila, za nas je to jos uvek bajka.
Pozdrav

(четвртак, 14. феб 2019, 11:33)
Žika slika [нерегистровани]

Napokon mir i u Beogradu

Ako, i treba. Samo neka koči. Napali me na komentarima na ranijoj vesti o 130 na sat na autoputu. Ako, napokon i po Beogradu nervozni da ne vise na tuđim branicima. Još da uvedu one senzore u Beogradu što prepoznaju semafore i da se napokon skloni policija sa ulica glavnog grada. Iskreno, nadam se da će ove senzore prvo da ugradi Ikarbus i FAS iz Kragujevca. A sve krševe u staro gvožđe. Dosta je bilo otpada po ulicama Beograda.

(четвртак, 14. феб 2019, 10:36)
Stefan [нерегистровани]

Brisel

Evropski Standard u Srbiji:

1. Svuda su lezeci policajci i milin znakova ali zato nema voznje duze od 30 sekundi da se ne lupi jedna udardna rupa

2. Upaljena svetla i danju na kolima ali 30% semafora ne radi vecinu vremena

3. Nove pruge nema pruznih prelaza koji su bezbedni

4.

5.

6.

1000.

1001. Automatske kocnice a standard nam dozvoljava prosek automobila koji su 10+ godina stari


Jel neko normalan ovde? Ili su vas evropske plate u vladi izbacile iz stanja realnosti pa mislite da ste u Briselu svi?

(четвртак, 14. феб 2019, 09:06)
anonymous [нерегистровани]

Tako je

Треба ово увести безбедност саобраћаја је у питању а све то ја имам у Волву из2015 а за возаче у Србији треба уградити сензор за откривање алкохола јер пола удеса се дешава баш због пијанства.поздрав из Швајцарске

(четвртак, 14. феб 2019, 08:19)
anonymous [нерегистровани]

Malo sutra

Papir sve trpi.Smesno je pisati o tome a pogotovu verovati. To moze biti samo za nova auta a za stara cekace se dosta.

(четвртак, 14. феб 2019, 07:53)
anonymous [нерегистровани]

esssss

I po jedna kamera u svakom vozilu. Kad bolje razmislim dve kamere, jedna da snima napred a druga pozadi.

(четвртак, 14. феб 2019, 01:23)
anonymous [нерегистровани]

Novi sistem obavezan

To se ustvari čita, narode, plaćate više.

(среда, 13. феб 2019, 22:35)
Vozac [нерегистровани]

Pojasnjenje

adaptivni tempomat i aktivno kocenje su dva razlicita sistema. Prvi odrzava rastojanje i brzinu kada ga korisnik ukljuci, drugi radi automatski i koci u slucaju pesaka/vozila ispred.
Sve pohvale za ovo, samo da cene sistema prilagode normali. Manje izgubljenih zivora, manje sudara, manje stete...

(среда, 13. феб 2019, 22:07)
anonymous [нерегистровани]

Te kocnice

Te kocnice reaguju do 30 Km na satu u grad, za auto put postoji sistem DISTANC REGLER, i in funkcionise od 0.do 200 km na sat.

(среда, 13. феб 2019, 19:08)
радољуб [нерегистровани]

добра изрека

Видела жаба да у Паризу пада киша