Школа без зидова или декодирање процеса учења

Време брзог технолошког развоја и глобализације поставља бројне изазове на које школа данас треба да одговори. Они који, још увек успавани, образовање своде само на теоријска предавања, не излазећи ван зидова школе, све очигледније губе корак. Нарочито се то односи на стручне школе. Школа за дизајн у Београду је једна од школа која покушава бројним активностима да прати дешавања на тржишту рада и промене у технологији, не занемарујући при томе добар теоријски оквир који пружа ученицима.

Ученици свих смерова Школе за дизајн, сваке године на Сајму намештаја и Сајму књига, излажу своје радове и показују шта знају у оквиру своје струке – ту се представљају свету привреде. Међутим, ученици учествују и на бројним манифестацијама и пројектима који захтевају мултидисциплинарност и на тај начин говоре о примењивости својих знања и вештина у свим сферама људског живота.

Тако су ученици са образовног профила Дизајн текстила на манифестацији Мај месец математике имали запажену изложбу под називом „Декодирање“.

Декодирање као процес

Декодирање представља просторну инсталацију инспирисану зубуном – традиционалним одевним предметом из периода 19. и прве половине 20. века. Зубун је врста капута без рукава, део женске одеће који се носио на селу, на подручју Балкана. Специфичност рада представљала је употреба типки са рачунарских тастатура у изради дезена инспирисаним геометријским облицима, орнаментима и келтским чворовима.

Међутим, „Декодирање“ није само изложба или како би се стручније и тачније рекло просторна инсталација. То је много више – то је пример како један добро осмишљен пројекат може да ангажује ученике на путу ефикаснијег усвајања знања.

Да би реализовали пројектни задатак ученици су морали тимски да раде. Конкретном раду претходило је уводно предавање професора о појмовима као што су уметничка инсталација.

Међутим, оно што је за ученике, у оваквом начину рада, корисно јесте излазак из оквира школе. Представљање свог производа другима, сагледавање реалне слике о томе где се са својим знањем, идејама и вештинама налазе у односу на друге, дигитално доба, код, декодирање, итд.

Ученици су стекли додатна знања о уметности преплетних орнамената, а онда је уследила практична вежба цртања, израда идејног решења и припрема материјала за израду три-де модела.

Поред знања и вештина из области уметности, при цртању келтских чворова и тамилских цртежа, ученици су морали да користе математичку методу огледалских криви.

Радећи на овом пројектном задатку ученици су стављени у позицију да уз менторску помоћ професора, и сами истражују, долазе до нових сазнања и стичу нове вештине. Такође, кроз овај пројекат показале су се и предности тимског рада којe се огледаjу у организацији, подели послова, подстицају за сарадњу и размену знања.

Оно што је за ученике, у оваквом начину рада, корисно јесте излазак из оквира школе. Представљање свог производа другима, сагледавање реалне слике о томе где се са својим знањем, идејама и вештинама налазе у односу на друге.

број коментара 0 Пошаљи коментар