Како заинтересовати ученике за математику

Можемо слободно рећи да нема људске делатности у којој математика није нашла своју примену. При ступању у школу, ученици имају позитиван став према математици. Касније, неки науче да је воле, а неки не. Стичу се разне предрасуде о томе како је математика тешка и да је само за одабране.

Математика заузима запажено место у настави, али без обзира на то истраживања показују да је знање из математике веома слабо. Несумњиво, један од фактора слабог знања математике јесте слаба заинтересованост ученика за њу.

Најважније је питање како пробудити почетну искру заинтересованости за математику и како започето интересовање развити и одржати.

Поред наставе, која кроз своје различите облике највише доприноси буђењу интереса за математику, постоје и друге активности и посебна средства која утичу на појачавање интереса за предмет. То су: математичке игре, загонетке, трикови, изазивање интелектуалне радозналости ученика, веза математике са другим предметима, елементи историје математике, лабораторијске вежбе, истицање циљева изучавања математике...

Радозналост код ученика може се изазвати на више начина, на пример давањем „чудних примера“, који изазивају сумњу: Ана је рекла да је прекјуче имала 12 година, а идуће године ће имати 15. Да ли је то могуће?

Затим остављањем ученицима да допуне поља у магичним квадратима, такође уместо сувопарно формулисаних задатака треба смишљати задатке кроз приче, смењивањем различитих облика рада, метода средстава, итд.

У којој мери ће се ученици заинтересовати за математику зависи од врсте подстицаја и начина на који се користе. У настави треба комбиновати „корисно са пријатним“, „јер је математика толико озбиљна да не треба пропустити ниједну прилику да се учини мало забавнијом“, рекао је чувени француски математичар Блез Паскал.

Сваки наставник, треба да час освежи неком интересантношћу везаном за ту наставну јединицу која се обрађује. То ће наставу математике учинити занимљивом, а самим тим и пријатнијом. Пријатност привлачи и ангажује ум ученика.

Уколико се математика предаје сувопарно, постаће ученицима неразумљива и досадна. Ученици ће створити одбојност према овој науци која ће их пратити целог живота. Да би се математика доживела, да би се осетио и емоционални набој, као рецимо у музици, потребно је да се стално истиче њена лепота која се огледа у њеној универзалности и применљивости.

Примери занимљиве математике права су благодет за развијање интереса за математику, у тим примерима сваки ученик треба да дође до изражаја и тако буде мотивисан за рад. Увек је добро да наставник исприча понеку анегдоту из живота познатих математичара. Али је добро и да наставник цитира мисао неког великог математичара.

Понекад је корисно убацити по неку математичку игру, причу или загонетку, као награду ученицима после великог интелектуалног напора. На тај начин ученици неће са часа математике отићи са осећањем да је она претешка и неразумљива већ са осећањем да је она интересантна. 

број коментара 1 Пошаљи коментар
(недеља, 27. мар 2016, 01:18) - anonymous [нерегистровани]

Evo kako

Evo kako.

Svakoj teoremi i formuli treba dati smisao. I to objasniti na primeru iz zivota, a ne iz teorije i apstraktne matematike! Pa ce kada vide da to sve ima prirodno znacenje, bolje usvajati matematiku i biti zainteresovaniji.

A ne da se samo redjaju teoreme i da ucenici uce formule i vezbaju vestinu njihovog kombinovanja kako bi resili zadatak.