Обједињени приступ према наукама кључан за успешност у учењу

Међународна конференција „Ка одговорном СТЕМ образовању“ одржава се у Београду. Конференција је посвећена новинама у настави такозваних СТЕМ предмета који обухватају природне науке, технологије, инжењерство и математику.

Пројекат „Сајентикс“ доноси нове трендове у методама у образовању, а конференција „Ка одговорном СТЕМ образовању“ управо је посвећена тој врсти напредовања у стицању знања.

Добривоје Ерић, руководилац Одељења за међународну сарадњу у Центру за промоцију науке, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, објаснио је да је СТЕМ обједињени приступ који промовише мултидисциплинарну сарадњу и јачи ученички ангажман уз коришћење све присутнијих технологија.

„Постоје тек неке школе које овакав систем могу у потпуности да испуне јер је сложен и изазован, а ту је и питање тренинга учитеља и наставника. Бројна истраживања су показала да су српска деца у многим стварима изузетна, али и да резултати, када дође до практичног приказивања оног што знају, буду далеко испод европског просека“, наводи Ерић.

Додаје да су први чинилац у процесу правилног интегрисања у учењу наставници.

„Ми у Центру за промоцију науке радимо са њима. Постоје фантастични појединци и изузетне школе у Србији који показују да је могуће, и у нашим околностима, да додамо неку вредност која ће неко дете привући науци и дати му изузетне могућности за даљи живот и рад“, рекао је Ерић. 

Новине у настави покривају и основно и средње образовање. Центар за промоцију науке је део актуелне конференције на којој учествују бројни наставници из Србије.

„Настојимо да се та линија интегрише у неке тековине и нове педагошке моделе, који ни у неким европским земљама нису усвојени. Дакле, реч је о истраживању могућности и њиховом усмеравању“, наводи Ерић.

„Трудимо се да се наши покушаји, који иду из неформалног образовања, интегришу и пређу у формално, тако да наставници који са ученицима раде додатно, на пројектима и кроз међународну сарадњу, већ раде на систему у коме ће СТЕМ бити интегрисан, као научни приступ који обезбеђује сигурну будућност ученицима који су посвећени“, закључио је Ерић.

број коментара 0 Пошаљи коментар