Како онлајн-предавања утичу на пажњу студената

Наизменично обављање задатака на три или четири уређаја која су истовремено повезана с интернетом ‒ све је чешћа појава. Истраживаче је занимало како се та појава, позната и као „мултитаскинг“, развија током онлајн-предавања, у поређењу са традиционалним предавањима „лицем у лице“.

Професор др Ендру Леп са Универзитета у Кенту затекао је студента како уноси податке у таблицу на рачунару, док му је са стране био отворен лаптоп са укљученим Нетфликсом, као и паметни телефон са кога је нешто слушао преко слушалица. На професорово питање шта то слуша, студент је одговорио „онлајн-курс биологије".

Овај феномен рада на неколико уређаја истовремено све је чешћи. Професор Леп и неколико његових колега желели су да открију колико је „мултитаскинг" заступљен у едукацији преко интернета у односу на традиционална предавања када је наставник физички присутан. „Ово питање је важно, јер многа истраживања показују да истовремено обављање различитих активности (тзв. мултитаскинг) током образовних програма ‒ знатно смањује учење", навео је др Леп. При томе, милиони студената сваке године похађају онлајн-курсеве, а тај тренд се убрзано повећава.

Др Леп је, заједно са својом екипом истраживача, испитао 296 студената. Испитаници су недавно завршили или течајеве преко интернета или традиционалне курсеве.

У истраживању су покушали да утврде да ли су студенти били склонији мултитаскингу (тј. паралелним активностима) током онлајн-курсева, или на класичним предавањима у учионици. Под „мултитаскингом" се подразумевало коришћење текстуалних порука, апликација за друштвено умрежавање, слање е-поште, сурфовање интернетом, разговор, цртање и слично понашање које је ометало пажњу учесника.

Истраживање је такође мерило колико су испитаници склони наведеним активностима, као и то да ли мисле да су способни да регулишу своје понашање и усмере своју пажњу.

Резултати студије су показали да се приликом онлајн-предавања чешће догађа да студенти прелазе с активности на активност, покушавајући да симултано прате и обављају више радњи. Истраживачи претпостављају да „у настави лицем у лице, физички присутан наставник и присуство савесних ученика помажу да се у учионици поштују правила понашања", што онемогућава да се пажња студената усмерава ка другим садржајима.

број коментара 0 пошаљи коментар