Моћно дејство кафе

Само гледање у нешто што нас подсећа на кафу може довести до тога да наши умови постану пажљивији и концентрисанији, показала је нова студија Универзитета у Торонту.

"Кафа је један од најпопуларнијих напитака и много се зна о њеним ефектима на организам", каже Сам Маљо, професор Школе за менаџмент Ротман. "Много мање се зна о њеном психолошком дејству - другим речима, како чак и опажање кафе може утицати на то како размишљамо."

Студија, чији је Маљо коаутор, објављена је у часопису „Свест и когниција" и проучава ефекат кроз који излагање чак и суптилним знацима може утицати на наше мисли и понашање.

"Људи се често сусрећу са знацима везаним за кафу или размишљају о кафи, а да је заправо не уносе", каже он. "Хтели смо да видимо да ли постоји веза између кафе и узбуђења, тако да ако бисмо једноставно изложили људе паковањима везаним за кафу, њихово физиолошко узбуђење би се повећало, као што би то било када би пили кафу."

Узбуђење у психологији односи се на то како се одређена подручја мозга активирају у стање будности и повећане пажње. Оно се може покренути низом фактора, као што су властите емоције, неуротрансмитери у мозгу или напици са кофеином који се конзумирају. У овом случају, истраживачи су желели да истраже како једноставно излагање стварима које нас подсећају на кафу могу имати утицај на узбуђење.

У четири одвојене студије, уз проучавање реакција учесника из западних и источних култура, они су упоредили реакцију на кафу и чај. Открили су да су учесници изложени знаковима везаним за кафу доживљавали време као краће и размишљали су конкретније и прецизније.

"Људи који доживљавају физиолошко узбуђење, виде свет специфичније и детаљније", каже Маљо, чије је претходно истраживање показало како неизвесност може да утиче на нашу перцепцију времена.

Међутим, ефекат није био тако јак међу учесницима који су одрасли у источним културама. Научни тим претпоставља да повезаност између кафе и узбуђења није тако јака у културама у којима се мање конзумира кафа.

"У Северној Америци имамо слику-прототип извршног директора који трчи на важан састанак са троструким еспресом у руци. Постоји веза између конзумирања кофеина и узбуђења која можда не постоји у другим културама."

број коментара 0 Пошаљи коментар