Жене, њихове судбине и „саливање страве“ на Канском фестивалу

Омнибусом од пет кратких филмова, који је, поред осталих фондова, подржао и Филмски центар Србије, свечано је отворен програм Канског фестивала „15 дана аутора“. Прву причу, режирала је млада српска редитељка Маша Шаровић.

Пет аутора из региона и пет аутора из света, радило је на омнибус филму насталом у оквиру пројекта "See Factory" односно „Југоисточна европска фабрика“. 

Заједнички именитељ пет кратких десетоминутних прича, снимљених у продукцији Сарајево филм фестивала, су саме жене и њихове судбине. У две приче глуме и српске глумице Сека Саблић и Мирјана Карановић.

„Идеја 'фектори' програма је да се млади аутори представе. Значи, на основу ових кратких филмова они ће моћи пуно људи овде да упознају и вероватно ће моћи да нађу продуценте, сараднике за своје дугометражне игране филмове“, рекао je Бобан Јевтић, директор Филмског центра Србије.

Представница Србије, Маша Шаровић заједно са израелском колегиницом Шарон Енгелхарт, режирала је причу У твојим рукама, а тема је ритуал балканских народа „саливање страве“.

„Мене већ дуго занима традиција наших простора и уопште ти неки обичаји у које људи верују и на неки начин желе да се ослободе својих проблема тим путем, и искрено сам желела да будем део тог ритуала да прођем сама кроз то, и кроз то сам дошла до приче филма у суштини“, рекла је Маша Шаровић.

„Иако бисмо волели да видимо више наших филмова у свим конкуренцијама, чињеница да смо сваке године присутни са неким од пројеката које је држава подржала говори о томе да мудро водимо на неки начин политику филмску политику и културну политику, а и да ћемо ове године на филмском маркету овде у Кану успети да на најозбиљнији начин прикажемо Србију као добру дестинацију за снимање за стране продукције“, истакла је Јелена Триван, представница Управног одбора Филмског центра Србије.

Нови филмски пројекат сценаристкиње и редитељке Маје Милош, Пукотина у леду, овде у Кану, изборио се за место међу петнаест одабраних пројеката, који чине понуду интегралног дела фестивала „Атеље“, платформе коју је још 2005. године покренуо један од фестивалских програма – „Синефондасјон“.

број коментара 0 Пошаљи коментар