Повратак филмске магије

Дуго очекивани сај-фај спектакл Џејмса Камерона је на самом старту добио одличне критике, уз оцену да је „краљ света" вратио филмску магију у биоскопе. „Аватар" је већ стављен на списак филмова који ће бити разматрани приликом номинација за Оскара за специјалне ефекте.

Џејмс Камерон је, дуго пре премијере „Аватара", најављивао да ће отићи корак даље у употреби специјалних ефеката и поставити нове стандарде у снимању научно-фантастичних филмова.

Само два дана после претпремијере у Лондону, Америчка филмска академија је потврдила оно што су сви очекивали - „Аватар" је стављен на списак 15 филмова који ће бити узети у обзир за номинације за Оскара у категорији специјалних ефеката.

Нико не сумња да ће 7. марта, на додели Оскара, Камерон и његов филм имати запажене улоге и то не само када је о наградама за специјалне ефекте реч.

Критике „Аватара", који је у четвртак претпремијерно приказан у Лондону, званично није требало да буду објављене до понедељка, али су неки медији прекршили тај договор и похвалили „неодољиви спектал", а Камерона прогласили „краљем света".

„'Аватар' је неодољив спектакл који одушевљава", пише „Тајмс", који је филму дао четири од могућих пет звездица.

„Тродимензионална технологија је одлична, али је оно што фасцинира велика необичност тог новог измишљеног, тропског и дречећег света", пише лист.

И „Гардијан" је 3Д технологију у филму назвао „одличном", а специјалне ефекте „изузетним".

Новинари који су гледали филм „тврде да Камеронова суперпродукција иде „корак даље од свега што су до сада видели", пише лондонски дневник.

„То је филм о којем ће људи за неколико година говорити да је изменио кинематографију", пише високотиражни „Сан".

„Једини разлог због којег 'Аватар' неће надмашити 'Титаник' у биоскопима је то што у свету нема довољно нумеричких екрана на којима може да се приказује у свој својој раскоши 3Д технике", наводи лист.

Једнако одушевљење филмом влада и на другој страни Атлантика - „Холивуд репортер" је филм назвао „огромним спектаклом".

„Филмска магија се вратила! Дванаест година после ('Титаника'), Џејмс Камерон показује да је био у праву: он је краљ света", наводи холивудски дневник.

Радња „Аватара" смештена је у будућност, у време када људски род истражује удаљене планете, користећи вештачка тела реалистичног изгледа, названа „аватари".

Међутим, аватари улазе у конфликт са ванземаљцима, по узору на које су направљени (Нави), а који насељавају егзотични свет Пандору.

Ванземаљци су високи око три метра, плаве боје, изгледају привлачно и представљају спој покрета глумаца и дигитализованих слика.

„Аватар" користи нову технику која спаја снимљене и синтетичке слике, што је омогућило Камерону да у реалном времену мења заступљеност та два елемента у различитом односу.

Главну улогу у филму тумачи Сем Вордингтон, Аустралијанац који се прославио последњим наставком „Терминатора", а у још једном спектаклу у најави, „Борба титана", тумачи лик Персеја.

Поред њега, глуме и Сигурни Вивер, Зои Салдана и Стивен Ланг.

„Аватар" у европске биоскопе стиже 16. децембра, када је премијера и у Србији, а у северноамеричке два дана касније.

Његови творци надају се да ће поновити успех „Титаника", филма награђеног са 11 Оскара који је зарадио 1,8 милијарди долара, што је рекорд за неки филм у светским биоскопима.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(недеља, 13. дец 2009, 09:20) - anonymous [нерегистровани]

Navi

Vidim da se u kinematografiji pojavljuje jos jedan srpski "brend" za kojeg se plasim da ga mi sami necemo znati iskoristiti na pravi nacin. Naime, sama rec "vampir" u svim recnicima sveta se obiljezava kao rec srpskog porekla, ali mi tu informaciju nikad sirokom auditorijumu nismo "stavili na raspolaganje" i iskoristili na najbolji nacin da promovisemo sebe i svoju naciju. A sad je Dzejms Kameron "otkrio" i Nave, koji su takodje sastavni deo staroslovenske i srpske mitologije. Nadam se da ce neko iz nasih medija, pa i iz ministarstva kulture barem pokusati da ovu cinjenicu iskoristi u svrhu promovisanja nase kulture i tradicije kako bi smo svetu pokazali da je to deo naseg kolektivnog nasledja.