Рок револуција на Фејсбуку

Група "Rage Against The Machine" и њихов хит "Killing In The Name" су, захваљујући кампањи на Фејсбуку, успели да поразе победника емисије „Фактор Икс" у трци за прво место на топ листама у претпразничној недељи. Кампању је покренуо брачни пар Мортер, гневан због утицаја ријалити шоу програма на британску културу.

Британац Џон Мортер и његова супруга Трејси успели су да победе могула музичке индустрије Сајмона Кауела, човека који стоји иза великих шоу програма као што су „Идол", „Британија има талента" и „Фактор Икс".

Мортерови су у новембру покренули кампању на Фејсбуку са поруком: „Да ли вам је доста тога да најновији победник 'караоке-надметања' у режији Сајмона Кауела поново буде на врху Божићне топ-листе? И мени је тога доста..."

Кампања се показала веома успешном па је њихов фаворит, 17 година стари хит групе "Rage Against The Machine", "Killing In The Name", спречио победника емисије „Фактор Икс" (The X Factor), да доспе на прво место листе најпродаванијих извођача у божићној недељи.

Очекивало се, наиме, да Џои Макелдери, 18-годишњи студент и победник овогодишњег „Факторa Икс", буде на првом месту музичких листа пред Божић, што би била пета узастопна година да победник те емисије тријумфује и на празнични топ листама.

Песма групе "Rage Against The Machine" је, захваљујући кампањи Мортерових, за недељу дана путем интернета продата у више од 500.000 примерака, насупрот 450.000 продатих примерака Мекелдеријевог сингла "The Climb".

Певач бенда "Rage Against The Machine" Зак де ла Роча рекао је телевизији Би-Би-Си да су чланови његове групе одушевљени.

„Одушевљени смо због тога што је песма доспела на прво место. То више сведочи о спонтаном покрету младих у Великој Британији за укидање монопола попа, него о самој песми или групи. Поносни смо што је наша песма одабрана као средство за то", додао је Де ла Роча.

Џои Мекелдери је спортски поднео пораз.

„Људи који су организовали кампању на Фејсбуку су 'добро одиграли'. Било је узбудљиво бити у тако задивљујућој бици", рекао је Мекелдери.

Колико је успех кампање Мортерових био неочекиван, показује и чињеница да је квота на кладионицама у једном тренутку била 150 према један, па је процена да су кладионичари у Великој Британији изгубили укупно око милион фунти.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(уторак, 22. дец 2009, 10:48) - ToZa [нерегистровани]

Revolucija jedina solucija!

Ovo je stvarno pravi primer trijumfa nad predominantnim medijsko-marketnskim kozumerizmom!

PS Posvetite malo mesta i Dzou Strameru! Danas je godisnjica njegove smrti.

(уторак, 22. дец 2009, 10:29) - Срки НС [нерегистровани]

Revolution!

Long live RATM and revolution!

(уторак, 22. дец 2009, 09:26) - dvs [нерегистровани]

Konacno

Konacno se neko dosetio kako da doskoci bezglavoj i praznoj reality show kulturi! Slediti britanski primer i duhovno se obracunati Velikim Bratom , Farmom i raynim drugim ruzicastim tupim komercijalnim gafovim

(уторак, 22. дец 2009, 08:46) - kvazzi [нерегистровани]

yeah!!!

koliko je ovo genijalno bilo :))) ulepsalo mi dan u nedelju navece. ratm ce sad sa se pusta besomucno po britaniji svima ... ma sjajno. f**k you i won't do what you tell me ... al to moze u britaniji. drustvo se samo brine o sopstvenom zdravlju na zdrav nacin. mi o tome mozemo samo da sanjamo, nazalost ...