У Кини је све могуће, па и летећи таксији и паметни семафори

Tаксији без возача већ постоје у Кини и права су атракција. Међутим, Кинези су отишли и корак даље и развијају таксије који лете. Док то не остваре, о безбедности пешака брину паметни семафори. У природном резервату Монт Еверест се уводе нове мере у циљу заштите животне средине.

На највишем врху света, Монт Евересту, ускоро ће бити уведена нова правила за посетиоце у циљу очувања животне средине. Обичним туристима биће забрањена посета, међутим, за планинаре који имају дозволе за пењање активности неће бити угрожене.

Простирући се на површини од око 33.800 квадратних километара, природни резерват планински врх Монт Еверест један је од најосетљивијих екосистема на свету. Недавно се интернетом проширио извештај који тврди да је камп Монт Евереста „затворен због озбиљног загађења“.

Локалне власти су то демантовале, али како би се сачувала животна средина, постојећи камп ће бити измештен, односно удаљен око два километра. Планинари са дозволом за пењање моћи ће да разапну шатор и на надморској висини од 5.200 метара.

Паметни семафори у Шангају

Уколико у Шангају покушате да пређете улицу док је на семафору укључено црвено светло, не само да ћете платити казну, већ ће цео град моћи да види вашу слику на екранима постављеним на раскрсници.

Саобраћајна полиција почела је да поставља паметне камере на семафорима у Шангају 2017. године и данас их имају све прометније раскрснице. Камере аутоматски снимају и фотографишу све оне који се нађу на коловозу када се на семафору укључи црвено светло.

Паметни систем затим пореди фотографију лица са оном из полицијске базе, односно са фотографијом из ваше личне карте или пасоша. Полиција ће још једном проверити идентитет, а онда вам на адресу стиже казна и три фотографије, као доказ да сте прекршили закон. Ваше фотографије стајаће на екранима у граду све ток не платите казну од 20 јуана, односно око 300 динара.

Осим паметних камера, Шангај је прошле године поставио и зебре које светле у бојама семафора, за све оне које мрзи да подигну поглед са мобилног телефона док прелазе улицу. Такође, почетком 2016. влада Шангаја започела је енергичну кампању за безбедност у саобраћају са хиљадама саобраћајаца који стоје на раскрсницама и мотре пешаке.

Како да избегнете гужву и паметне семафоре

Како вам се чини идеја да у оне дане када је у граду толика гужва да бисте до посла стигли брже пешке него градским превозом или услужним возилом, да позовете такси и по вас дође летелица? Кинези верују да ће то ускоро бити могуће и убрзано раде на томе.

Кинеска управа за цивилно ваздухопловство и иновативна компанија „Еханг“ из града Гуанџоуа, раде на путничким дроновима, односно летећим таксијима. Компанија „Еханг“ ће учествовати у безбедносној и другим проценама превоза беспилотним летелицама, као и постављању стандарда за путничке дронове, прве на свету.

„Надамо се да ћемо поставити индустријске стандарде који могу да буду прихваћени глобално. Циљ нам је да комерцијализујемо дронове што је пре могуће“, каже за РТС суоснивач компаније „Еханг“, Сионг Јиганг. 

Компанија „Еханг“ је 2016. године направила свој први дрон за превоз људи, у који могу да се сместе две особе. Сионг Јиганг наводи да ће дронови моћи да лете око 50 километара од једне до друге тачке у граду.

„Изградићемо платформе за слетање летелица на крововима и отвореним просторима, који не заузимају много места. Такође, биће изграђен и контролни центар на земљи“, додаје Јиганг.

Иначе, Кина има више од 1.200 компанија за производњу беспилотних летелица, а у земљи је до сада регистровано више од 295.000 дронова.

број коментара 7 пошаљи коментар
(уторак, 19. феб 2019, 14:43)
andra [нерегистровани]

Moje misljenje

Neki pesaci ni dan danas nisu ukapirali da su ucesnici u saobracaju.

(уторак, 19. феб 2019, 13:25)
anonymous [нерегистровани]

Nemam...

nemam komentar za Kinu ,,,ali samo znam da nema bezobraznijeg naroda za svoju drzavu od Srbina .Mi smo idioti prema svojoj drzavi ,istoriji ,kulturi ...

(уторак, 19. феб 2019, 12:15)
Helleri [нерегистровани]

Znači tako

Pa ti Branko nemaš ništa protiv da se i tvoji sugrađani olakšaju na sred ulice.

Vidi ovako, ja nemam psa, ali samo zato što živim u stanu. Evo jedan primer, piški dete napolju u travi, naiđe gospođa sa psom i kaže kako vas nije sramota da dete tu piški. Znači u redu je da njen pas obavlja nuždu gde stigne a malo dete ne može da piški u travi. Mislim da sam dovoljno rekao i mislim da ti imaš psa i da si se pronašao u komentaru koji je prvi postavljen.

(уторак, 19. феб 2019, 11:44)
anonymous [нерегистровани]

Odgovor Branku

Ljudi zaduzeni i placeni za ciscenje ulica nisu duzni da ciste izmet ljubimaca bahatih.

(уторак, 19. феб 2019, 11:02)
Branko [нерегистровани]

Izmet

Pseći izmet na ulicama nije u redu, ali takođe ni opušci od cigareta i ostalog đubreta koji svakodnevno ljudi bacaju na ulicu. Pseći izmet "ispari" za par dana a đubre ostaje mesecima. Kada se reguliše bahatost pušača i nekulturnih sugrađana tek onda može na red da dođe i pas. Koja svrha je skupljati izmet a đubre na sve strane oko nas?!

(уторак, 19. феб 2019, 10:59)
Јована [нерегистровани]

Када

Браво за коментар! То бих и ја волела да знам! То би био приоритет број 1 у свакој цивилизованој држави!

(уторак, 19. феб 2019, 10:28)
Ivan Zgrozeni [нерегистровани]

Kada

Ce instalisati kamere i na stub srama staviti fotografije sociopata koji ne pociste izmet koji njihova bolja polovina ostavlja po gradskim ulicama i parkovima? To bi bio ogroman civilizacijski pomak napred.