„Париз 2024“ – реклама за шампон или лого Олимпијских игара

После званичног објављивања, нови лого Олимпијских игара 2024. године у Паризу наишао је на похвале, али и на подсмехе, посебно на друштвеним мрежама.

По тумачењу организатора, лого спаја симболе спорта, Олимпијаде и Француске. Аутори су објединили приказ олимпијског пламена, унутар златне медаље и косу и уснe Маријане, симбола републике из периода Француске револуције 1789. године.

Међутим, било је и оних којима се учинило да би нови лого био прикладнији за рекламу фризерског салона или сајта за упознавање.

Лого, који ће први пут у историји бити исти и за Олимпијске и Параолимпијске игре, настајао је више од годину и по дана, а званично је представљен у понедељак.

Нови дизајн у потпуности се разликује од разнобојног Ајфеловог торња који је коришћен као мотив када се Француска кандидовала за домаћина Игара 2024. године.

Организатори наводе да су одабрали три „једноставна и моћна“ симбола. Златна медаља представља „тежњу ка изврсности“, док пламен одражава „јединствену енергију“ Игара.

Слика Маријане уклопљена је као подсетник да су Олимпијске игре 2024. године отворене за све, али и као признање за све спортисткиње које на њима учествују, додали су званичници.

Лик Маријане требало је да подсети на још један важан историјски податак, а то је да су жене први пут учествовале на Олимпијским играма у Паризу 1900. године.

Натпис „Париз 2024“ је урађен фонтом у арт-деко стилу, који је био доминантан уметнички правац када је Париз последњи пут био домаћин овог спортског догађаја, 1924. године.

„Комбинација златне медаље, олимпијског пламена и Маријане обједињује вредности, историју и француски утицај који ће ове Олимпијске игре учинити заиста посебним. Верујем да ће овај иновативни дизајн брзо бити препознат у целом свету и бити дивна визит карта за Олимпијске игре Париз 2024.“, нада се председавајући Координационе комисије Међународног олимпијског комитета.

Али нови лого је на друштвеним мрежама дочекан и мноштвом шаљивих коментара.

Неки корисници су написали да им нови дизајн више личи на модерну, шик Парижанку, него на Маријану, док други сматрају да је ауторима инспирација био логотип популарне апликације за упознавање Тиндер.

Једна од најчешћих шала око новог логотипа била је да личи на рекламу за фризерски салон или производ за негу косе. Другима пак, више личи на емотикон или лик из цртаног филма.

Како подсећа Би-Би-Си, ни дизајн логотипа Олимпијских игара у Лондону 2012. године није ништа мање био исмеван пошто је представљен 2007. године.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(среда, 23. окт 2019, 07:16) - anonymous [нерегистровани]

Pa stvarno ,...

zar je nekome stalo kakav je i kolikav je ,i svidja li se nekome neki logo ...

(уторак, 22. окт 2019, 23:02) - anonymous [нерегистровани]

Dobrom logotipu nije potrebno objašnjavanje

To je problem danas - prodaja magle. Odlučeno je da neka određena kompanija mora da napravi logo, jer treba da pokupi ogromne pare za to, da bi bile dalje raspoređene "kako treba". I onda smisle glupost (stvarno liči i na šik devojku, ćelavu u sredini, ali i na reklamu za šampon), jer ništa bolje i ne umeju, pa na kraju dodaju majstore za prodaju magle (sigurno iz sfere političkog marketinga) koji smisle budalaštine kao neko objašnjenje. Ima toga u Srbiji mnogo više nego u Francuskoj. :(