I Si Điping „zver“ za trku ima

U javnosti se malo zna o automobilu u kome se vozi kineski predsednik Si Điping. Na nedavno održanoj paradi u Pekingu, retro limuzina sa mikrofonima izazvala je pažnju koliko i novo naoružanje. Ovaj automobil koji se proizvodi u kineskoj fabrici „Crvena zastava“, nosi naziv „honći“, a njegova cena prevazilazi 800.000 dolara u osnovnoj verziji, dok predsednička limuzina sa opremom košta preko sedam miliona dolara.

„Honći 5l“ dostojan je konkurent vozilima Donalda Trampa i Vladimira Putina. To je automobil koji izgledom podseća na nekadašnje ruske partijske automobile „čakje“, koje su Kinezi u Maovo vreme preuredili kao glavno vozilo KP Kine.

Sada je to moćna drumska krstarica koja je ručno rađena i gde je svaki detalj isplaniran. Ovaj automobil ima u sebi najsavremeniju komunikacisku opremu visokog stepena, što se videlo pri otpozdravljanju i salutiranju na paradi u Pekingu.

„Kao što vidite, centralna konzola je izrađena od najfinijeg ružinog drveta i puna je elektronike i ekrana preko kojih se reguliše sve u kolima. Svi uređaji su digitalni, a i spoljno i unutrašnje LED osvetljenje sa mogućnošću trenutnog prilagođavanja situaciji na terenu, ono se automatski pali u tunelu i ima bezbroj štelovanja“, ističe Lađoši Kom iz Autobloga.

Motori „honćija“ su od osam i 12 cilinidara, a uskoro stiže i hibridna verzija. Drugi značajni deo ove limuzine je zaštita kineskog predsednika. O njoj se veoma malo zna, osim da ima sve sisteme koje imaju i konkurentski automobili, a spekuliše se da ima i specijalne sisteme za ometanje vođenih projektila i zaštitu od napada dronova.

„Komfor na zadnjem sedištu je raskošan. Tu su svi dodatni uređaji da se gostu koji se vozi pruži puna usluga. U kabini ima mesta za ljude natprosečne visine“, objašnjava Lađoši Kom.

I pored stalnih ponuda skoro svih proizvođača automobila u svetu da se ova „crvena zastava –honći“ promeni i pored toga što je ova fabrika već dizajnerski napravila automobile za 21. vek, kineska vladajuća partija ostaje verna tradiciji, ali sa novim tehnlogijama, tako da će ovaj model bar još deceniju služiti u voznom parku kineskih funkcionera.

broj komentara 5 pošalji komentar
(petak, 04. okt 2019, 12:28) - anonymous [neregistrovani]

Kineska lizguzina

'Crvena Zastava' ili Honqi L5 lici na sve i svasta ali nikako ne na Russki 'Chaika GAZ-13' i jos manje na GAZ-14. Odavno su prosla ta vremena.

(petak, 04. okt 2019, 08:27) - anonymous [neregistrovani]

Браво!

Браво!

(četvrtak, 03. okt 2019, 21:00) - anonymous [neregistrovani]

A u ono doba

Nisu svi dobro ziveli, a o luksuzu nisu ni sanjali.

(četvrtak, 03. okt 2019, 16:59) - anonymous [neregistrovani]

Стокхолмски синдром

Не престајете са том кукњавом за ћопославијом и заблудама вашег идеалног југофранкештајна. Како сте само досадни са тим нарицањем за вашим златним добом које је, хвала небесима, прохујало с вихором. Све што сте се ви возикали, богато живели и науживали с вашим заставама и луксузима на кредит моја и многе друге генерације мораћемо да враћамо деценијама, копамо, чупамо и гребемо да створимо услове за нормалан жвот, вратимо достојанство и уведемо ред у ово осакаћено избезумљено сироче од земље које је од своје југословенске маћехе трпело злостављање годинама. Стокхолмски синдром и померено сагледавање стварности, нема другог објашњења.

(četvrtak, 03. okt 2019, 16:27) - anonymous [neregistrovani]

Т'га за Југ.

Имали смо и ми некада "Црвену заставу"... и када смо се лепо возили, лепо радили, врхунски школовали и лечили, богато и сигурно живели... Нама давно одлепршала та застава и све добро оде са њом.