Udaranje po nostalgiji

Neizbežan je utisak da se sve češće poseže za nemalim ulogom na kartu naših lepih sećanja na prošle dane. Spisak dokaza je sve širi - nakon mega uspešnih projekcija Boemske rapsodije i Roketmena, zapravo ekranizacija romantizovanih biografija (i dalje aktivnih) ostrvskih muzičkih legendi ili, recimo nešto ranije (dvodelne), posvete hitovima švedskog kvarteta pod nazivom Mama mia, zatim animiranih i igranih rimejkova Dizni produkcije - Lepotice i zveri i Aladina, i Netfliks je shvatio šta mu je činiti.

Naime, u okviru promotivne kampanje za novu sezonu serije Stranger things, trilera smeštenog u osamdesete godine koji tretira teme natprirodnog, šef marketinškog sektora ove  striming platforme (koja trenutno broji 149 miliona korisnika širom sveta) Beri Smit potpisao je 75 ugovora sa zastupnicima brendova aktuelnih u to vreme, u pokušaju da regrutuje još širi spektar gledalaca.

Tako ćemo moći (doduše, ne baš širom tog istog sveta) da  pazarimo, osim primerice garderobe iz lanca H&M u koju su odeveni protagonisti, ili sladoleda Baskin-Robbins kojima se oni osvežavaju u nekom kadru epizoda - i „new coke“ kompanije Koka kola, bez obzira što je ovaj artikl te 1985. godine doživeo spektakularni debakl.

Tvorci ove serije, Met i Ros Dafer, setili su se kako se onomad na kompaniju ustremila vaskolika prekookeanska javnost, zamerajući „novoj koli“ otužno sladak ukus.

Centrala je primala na hiljade poziva dnevno, organizovale su se čitave kampanje, a bojkot tržišta SAD -a i Kanade je uzdrmao i  takvog giganta kakav je Koka-kola.

„To je bila jedna od prvih ideja kad smo osmišljavali treću sezonu“, priznali su braća Dafer.

„Kada govorimo o pop-kulturnim trenucima koji su obeležili leto 1985, „new coke“ je zbilja bila velika stvar. Bizarnije bi bilo da je nismo uključili u seriju.“

Na sastanku sa Netfliksovcima 2017. bili su ubeđeni da su odgovorili vrlo duhovito na pitanje šta bi zaista podiglo prašinu u ovoj kampanji „Vratite nam new coke“. 

No su „gazde“ ovo shvatile neuobičajeno ozbiljno. Ostalo je još „samo“ da pristane Koka-kola, te da iz arhive iskopaju recept.

Zatim su najavili proizvodnju 500.000 limenki tog napitka koji će biti dostupan na sajtu ove kompanije.

 

Dokazujući tezu da se (izgleda uzrokovano „nedostatkom materijala“ iz sadašnjice) sa zadovoljstvom opominjemo svih vrsta asocijacija iz prošlosti, autori serije Stranger Things jednom od mlađih junaka stavili su u ruke svesku trapper keeper (nekadašnji statusni simbol u hodnicima američkih škola), drugi poseduje figuricu Hi mena (popularne igračke iz osamdesetih), paradiraju (ovako „zapakovani) i drugi poznati brendovi, kao što je KFC, a atmosferu dodatno oslikavaju melodije Totove Afrike te Should I Stay or Should I Go, britanskih pankera, grupe Clash.

Ipak, povratak „nove kole“ izaziva možda najveću nostalgiju, premda najviše iznenađuje - gotovo zaboravljeni artefakt predigitalne ere kada je izbor napitaka, ali i način na koji se možete zabaviti, bio znatno svedeniji nego danas.

Koka-kola je danas u vlasništvu brojnih flankera, poput opskurnih zero, šuger vanila ili dajet bluberi akai-varijanti.

Leta 1985. jedino postojećim „cherry coke“ te „diet coke“ pridružila se (od kraja aprila do jula meseca)  „new coke“.

Tromesečna beba, a ispade toliko moćna da nas vrati u bezbrižnost nekadašnjeg boljeg života. Bar kako ga mi sagledavamo, odovud.

Netfliks inače ne propušta priliku da naglasi kako nijedna kompanija nije naplatila ovakvo svoje učešće u seriji. Pa zar ne bi trebalo da je obrnuto? 

broj komentara 0 pošalji komentar