Ken Louč – kako se promenila radnička klasa

Angažovane socijalne i političke teme savremenog sveta u fokusu su ovogodišnjeg 72. Kanskog festivala. Takav je i novi film dvostrukog kanskog pobednika Kena Louča o kojem je ekskluzivno govorio za RTS.

Neumorni posmatrač društva, nastavlja borbu za radnička prava. U dirljivoj porodičnoj drami Žao nam je što smo vas propustili, britanski reditelj Ken Louč nemilosrdno kritikuje neoliberalni kapitalizam, sklapajući mučnu sliku života ljudi iz najugroženijih slojeva.

Da li je novi film, nastavak socijalne drame Ja Danijel Blejk?

-Film je neka vrsta paralele Danijelu Blejku gde smo otkrili da mnogi zaposleni ljudi odlaze u banke hrane. Sada smo istraživali koliko se radnička klasa promenila. Nekada si kao zaposlen imao novca da izdržavaš porodicu. Više nije tako.'

Šta na vas, tokom dugog istraživanja, ostavlja najači utisak?

-Radnici postaju sve ranjiviji, u celoj Evropi. Kao vozač u ovoj priči. On vozi kombi, nema bolovanje, nema plaćen odmor, ako doživi nesreću, sam plaća popravku. To je neprihvatljivo. Nadnice su sve manje, a radno vreme sve duže.

Koje je ključno pitanje filma Žao nam je što smo vas propustili?

-Zbog čega je eksploatacija radničke klase tako velika. Odgovor je – zbog tržišne ekonomije koju diktiraju velike konkurentske privatne korporacije. Takmiče se nudeći jeftinu robu i usluge, a jeftine su za to što sve više izrabljuju radničku klasu.

Festival koji mnogi doživaljavaju kao glamuzornu feštu, ipak je dosledan tradiciji da bude odraz sveta iz ugla buntovnih autora.

broj komentara 0 pošalji komentar