I kritičari oduševljeni RTS-ovim serijama „Pet“ i „Žmurke“

Ovog proleća na Prvi program RTS-a stiglo je čak pet domaćih serija. Posebnu pažnju gledalaca, ali i medija privukle su uzbudljiva serija „Pet“ sa kriminalističkim zapletom i „Žmurke“, neobičan povratak u vreme nakon završetka Drugog svetskog rata.

Među tri nove, premijerne i kvalitetne ovdašnje dramske igrane serije, Siti magazin i autor Zoran Janković uvrstili su dve serije koje je RTS počeo da emituje ovog prolećaPet i Žmurke.

„Reč je o nesporno najkvalitetnijoj novijoj srpskoj igranoj seriji, a, osim toga, i svakako najbolje režiranoj. Balša Đogo, do ovog trenutka, manje ili više tek izvođač rediteljskih radova u raznim prilikama, ovde je pokazao zadivljujuću veštinu, autorsku samosvest i pripovedački dar i zanat. I sve to u priči koja je ustrojena uz podosta sinkopa i dramskih rukavaca i sa možda i preambicioznom mrežom likova, a u okviru koji, ukupno uzev, prevazilazi ionako počesto sputavajuće žanrovske međe“, ocenio je Janković.

U tom pogledu, nastavlja autor, Pet, koja počinje zbunjujućim melanžom viđenog u, recimo, Lisicama, Jeseni samuraja i Južnim vetrom, iz epizode u epizodu menja svoju bit da bi do finiša stigla kao ogledni primer zdrave kriminalističke drame, ambicioznosti koja tera u panegirike i osobenosti kakva se zbilja retko sreće u ovdašnjoj televizijskoj ponudi.

Mini-serija Žmurke predstavljena je kao „intimna, autobiografska i antiratna priča iz detinjstva Miše Radivojevića i njegovih drugara u malom mestu u Srbiji u prvim danima i mesecima po završetku Drugog svetskog rata na ovim prostorima“.

„Žmurke su, tu spora teško da može i biti, zaista nešto jedinstveno i lako prepoznatljivo u pominjanoj novijoj serijskoj ponudi u Srbiji poslednjih par leta. I to ne samo zbog vremenskog okvira priče, već ponajpre zbog jasno artikulisane arthouse beskompromisnosti s kojom je Radivojević pristupio stvaranju jednog ovako unikatnog TV rada. Štaviše, teško je i u regionalnim okvirima naći pandan onome za šta i sa čim se Radivojević ovde izborio i šta je ovde ponudio gledateljstvu u prilično osetljivom udarnom premijernom terminu“, navodi Siti magazin.

Miloš Radivojević igra opasnu igru ekshumacije svog detinjstva

„RTS ponovo, nakon serije Jutro će promeniti sve, u svojoj programskoj šemi ima u osnovi protestni rad koji ne uspeva da u okviru svog univerzuma pronađe konkretnog, materijalnog neprijatelja“, piše NIN i kritiku serije Žmurke naslovljenu Ekshumacija detinjstva završava konstatacijom: „A Žmurke se moraju voleti, ako ni zbog čaga drugog onda zato što nećemo još dugo imati prilike da gledamo dela genija“.

U tekstu naslovljenom Otvorite četvore oči: Novi heroji srpskog filma i serija, portal Espreso „ukazuje na one koji su se u ovih nekoliko uzbudljivih i berićertnih serijskih i filmskih meseci najglasnije i najubedljivije preporučili“.

Pohvale su dobili Balša Đogo i Strahinja Radetić: „Reč je o rediteljsko-scenarističkom dvojcu koji je zaslužan za najbolju među ovdašnjim premijernim igranim serijama tokom ovog proleća; njihovo čedo, serija Pet (iz ponude Radio-televizije Srbije i 'Superstara') vrlo brzo, već posle samo par emitovanih epizoda izdvaja se iz prilično ozbiljne konkurencije“.

Odličan utisak ostavio je i glumac Milan Marić kao Srd u seriji Miloša Radivojevića: „Pohvale vrednu, a posve drugačije i osmišljenu i iznetu rolu ostvario je u izrazito zanimljivoj i pomalo ekstravagantnoj seriji Žmurke velikog Miloša Miše Radivojevića iz programa RTS-a“, piše Espreso.

Serija koja prati sudbinu dečaka i devojčica koji polaze u školu na Dan pobede nad fašizmom, 9. maja 1945, donela je reditelju i scenaristi Miši Radivojeviću poređenje sa velikim imenima svetske kinematografije. 

„Ovaj reditelj drži se Bergmanove devize koja je davno dala legimitet činjenici da svaki pravi autor celoga života pravi jedan te isti film. To je važilo za Felinija i Tarkovskog kao što važi za niz savremenih reditelja u koje se može ubrojati i Radivojević, koji i ne čini drugo nego u svakom pojedinom slučaju do detalja izgrađuje lični filmski stil. 'Čovek je stil', govorio je Drajer, najveći stilista među rediteljima. Već četiri decenije Radivojević se trudi da nas uveri u prednosti ovakvog pristupa, ispoljenog u seriji igranih ostvarenja koju započinje Testamentom 1975, a nastavlja do današnjeg dana filmovima poput Buđenja iz mrtvih, Kako su me ukrali Nemci ili u TV serijama poput ove“, pišu Novosti u tekstu TV kritika: Svet osuđen na propast.

broj komentara 1 pošalji komentar
(nedelja, 26. maj 2019, 11:19) - anonymous [neregistrovani]

Deo ekipe

Cast mi je sto sam bio deo ovako dva velika projekta...