Peter Bergendi: Filmski autori treba da šire optimizam

Mađarski film „Trezor“ Petera Bergendija, čija radnja se dešava 1956. godine u vreme sloma mađarske revolucije i dolaska Rusa u Budimpeštu, prikazan je u Glavnom programu Festivala evropskog filma na Paliću, a autor kaže da se iz njega mogu izvući poruke bitne za današnju Mađarsku.

„Kada sam pročitao scenario, pomislio sam da je to prava priča o ljudskim osećanjima. Radi se o dva čoveka koja se slučajno zbog istorijskih okolnosti nađu, sa svim svojim posebnim i različitim osećanjima, ali sticaj okolnosti ih je povezao“, objasnio je Bergendi u izjavi Tanjugu.

Glavni junak 10 godina je u zatvoru, nepravdeno osuđen zbog ubistva policajca prilikom pljačke trezora, čita Lenjinove knjige, veruje u komunističku ideologiju, a onda ga iz zatvora izvlače da obije trezor Ministarstva unutrašnjih poslova u kome zatiče pijanistu, sakrivenog od Rusa, i saznaje zapravo šta je sve doneo komunizam.

„Interesantno je da je u zatvorenom prostoru bio izložen propagandi, a kada izađe na svetlo dana iz zatvorenog prostora, suoči se sa stvarnošću koja je sušta suprotnost od onoga što je učio i slušao. I danas je tako. Kada čovek prati štampu, bude pod uticajem te propagande“, objasnio je reditelj.

Uveren je da film sadrži poruke koje su važne za situaciju u današnjoj Mađarskoj.

„Svaki istorijski događaj nosi određene poruke. Zašto onda ne bismo pokušali da publici to prenesemo kroz jednu zabavnu formu“, rekao je Bergendi.

Kaže da se namerno odlučio za srećan kraj.

„Trebalo bi da se evropski filmovi više završavaju na taj način. Dužnost filmskih stvaralaca jeste da sijamo optimizmom i da širimo optimizam u narodu. To treba da bude cilj evropskih filmova“, istakao je Bergendi.

broj komentara 0 pošalji komentar