Rok revolucija na Fejsbuku

Grupa "Rage Against The Machine" i njihov hit "Killing In The Name" su, zahvaljujući kampanji na Fejsbuku, uspeli da poraze pobednika emisije „Faktor Iks" u trci za prvo mesto na top listama u pretprazničnoj nedelji. Kampanju je pokrenuo bračni par Morter, gnevan zbog uticaja rijaliti šou programa na britansku kulturu.

Britanac Džon Morter i njegova supruga Trejsi uspeli su da pobede mogula muzičke industrije Sajmona Kauela, čoveka koji stoji iza velikih šou programa kao što su „Idol", „Britanija ima talenta" i „Faktor Iks".

Morterovi su u novembru pokrenuli kampanju na Fejsbuku sa porukom: „Da li vam je dosta toga da najnoviji pobednik 'karaoke-nadmetanja' u režiji Sajmona Kauela ponovo bude na vrhu Božićne top-liste? I meni je toga dosta..."

Kampanja se pokazala veoma uspešnom pa je njihov favorit, 17 godina stari hit grupe "Rage Against The Machine", "Killing In The Name", sprečio pobednika emisije „Faktor Iks" (The X Factor), da dospe na prvo mesto liste najprodavanijih izvođača u božićnoj nedelji.

Očekivalo se, naime, da Džoi Makelderi, 18-godišnji student i pobednik ovogodišnjeg „Faktora Iks", bude na prvom mestu muzičkih lista pred Božić, što bi bila peta uzastopna godina da pobednik te emisije trijumfuje i na praznični top listama.

Pesma grupe "Rage Against The Machine" je, zahvaljujući kampanji Morterovih, za nedelju dana putem interneta prodata u više od 500.000 primeraka, nasuprot 450.000 prodatih primeraka Mekelderijevog singla "The Climb".

Pevač benda "Rage Against The Machine" Zak de la Roča rekao je televiziji Bi-Bi-Si da su članovi njegove grupe oduševljeni.

„Oduševljeni smo zbog toga što je pesma dospela na prvo mesto. To više svedoči o spontanom pokretu mladih u Velikoj Britaniji za ukidanje monopola popa, nego o samoj pesmi ili grupi. Ponosni smo što je naša pesma odabrana kao sredstvo za to", dodao je De la Roča.

Džoi Mekelderi je sportski podneo poraz.

„Ljudi koji su organizovali kampanju na Fejsbuku su 'dobro odigrali'. Bilo je uzbudljivo biti u tako zadivljujućoj bici", rekao je Mekelderi.

Koliko je uspeh kampanje Morterovih bio neočekivan, pokazuje i činjenica da je kvota na kladionicama u jednom trenutku bila 150 prema jedan, pa je procena da su kladioničari u Velikoj Britaniji izgubili ukupno oko milion funti.

broj komentara 4 pošalji komentar
(utorak, 22. dec 2009, 10:48) - ToZa [neregistrovani]

Revolucija jedina solucija!

Ovo je stvarno pravi primer trijumfa nad predominantnim medijsko-marketnskim kozumerizmom!

PS Posvetite malo mesta i Dzou Strameru! Danas je godisnjica njegove smrti.

(utorak, 22. dec 2009, 10:29) - Срки НС [neregistrovani]

Revolution!

Long live RATM and revolution!

(utorak, 22. dec 2009, 09:26) - dvs [neregistrovani]

Konacno

Konacno se neko dosetio kako da doskoci bezglavoj i praznoj reality show kulturi! Slediti britanski primer i duhovno se obracunati Velikim Bratom , Farmom i raynim drugim ruzicastim tupim komercijalnim gafovim

(utorak, 22. dec 2009, 08:46) - kvazzi [neregistrovani]

yeah!!!

koliko je ovo genijalno bilo :))) ulepsalo mi dan u nedelju navece. ratm ce sad sa se pusta besomucno po britaniji svima ... ma sjajno. f**k you i won't do what you tell me ... al to moze u britaniji. drustvo se samo brine o sopstvenom zdravlju na zdrav nacin. mi o tome mozemo samo da sanjamo, nazalost ...