Sladoled sa Tajlanda na Stefanov način

Hladno je i možda nije najbolje vreme za sladoled, ali jeste za priču o momku koji je od ove poslastice napravio unosan posao. Stefan Gajić otkriva kako pokrenuti i sačuvati posao da se ne istopi poput sladoleda.

U Tajlandu nikada nije bio, ali je specijalista za pravljenje sladoleda iz ove azijske zemlje. Pre dve godine gledajući snimke na internetu kako se od raznih sastojaka prave ledene rolnice došao je na ideju da i sam pokuša.

„Odmah mi je sinula ideja zašto ja ne bih bio taj koji bi ih doveo u ovaj grad, krenuo sam u potragu za poslovnim partnerom, krenuo da istražujem o industriji sladoleda i potencijalnim franšizama, nakon toga smo formirali biznis plan i već tada smo znali da imamo nešto posebno“, priča Stefan Gajić.

Sa kolegom Bendžaminom iz Slovenije osmislio je koje sve sastojke može da ponudi kupcima u Srbiji.

Kao nov, njihov proizvod ne samo da je privukao medijsku pažnju, već i poglede znatiželjnih mušterija. Radoznali su bili i sami - hoće li posao potrajati ili će se istopiti poput sladoleda.

„Na početku su se svi složili da je ideja interesantna, međutim, naravno, svi su imali određenu dozu skepticizma s obzirom da smo nas dvojica pioniri u ovoj industriji. Međutim, nama je sama činjenica da donosimo nešto novo na tržište bila i najveća motivacija i najveći izazov i podrška“, objašnjava Stefan.

Kao studentima ekonomije, deo koji se tiče biznis plana i proboja na tržište nije teško pao. Kontakt sa mušterijama dodatno je učvrstilo i Stefanovo iskustvo u ugostiteljstvu.

„Prošao sam kroz širok spektar zanimanja koja su pretežno imala veze sa ugostiteljstvom, radio sam u kafićima, klubove za rezervacije, u jednom trenutku sam radio kao agent za prodaju osiguranja, čak sam se našao i u ulozi krupijea“, nabraja Stefan.

A bivši krupije, Stefan, ocenjuje koliko se danas čovek kocka ako odluči da postane preduzetnik: „Mislim da trenutno preduzetništvo u Srbiji jeste u nekom usponu. Ljudi imaju dosta strahova i mislim da treba savladati strahove, treba biti inovativan, treba biti istrajan i uporan pri samom trenutku nastanka ideje i naravno ostale stvari gde vremenom kreću da se slažu jer iskustvo naravno dolazi sa godinama“.

Takođe, savetuje Stefan, morate biti fokusirani na proizvod i truditi se da ga usavršavate. Strpljivi dok čekate prvu dobit.

„U suštini moje neko viđenje toga je da posao postaje isplativ onog trenutka pri nastanku ideje jer od tog trenutka vi ste u stalnom procesu stvaranja i učenja. Što se tiče same industrije sladoleda, mislim da posao postaje isplativ nakon dve godine, a ja bih sada nakon dve godine poslovanja mogao da kažem da posao postaje isplativ onoga tranutka kada počne da počiva na mreži saradnika, a ne na jednom čoveku“, ocenio je Stefan.

Zato su mrežu saradnika proširili i van granica Srbije. Ove godine Stefanov sladoled na tajlandski način stigao je čak do Norveške, jer je recept za ovaj hladni slatkiš ustupio poslovnim partnerima iz Osla. A ako njima tamo nije hladno da jedu sladoled, nije ni nama u Srbiji.

broj komentara 1 pošalji komentar
(nedelja, 25. avg 2019, 13:39) - anonymous [neregistrovani]

Reis

Sticky Reis mit mango za zimu ,crni i beli lepljivi pirinač uz sos od kokosovog mleka najbolja tajlandska poslastica