U Kini je sve moguće, pa i leteći taksiji i pametni semafori

Taksiji bez vozača već postoje u Kini i prava su atrakcija. Međutim, Kinezi su otišli i korak dalje i razvijaju taksije koji lete. Dok to ne ostvare, o bezbednosti pešaka brinu pametni semafori. U prirodnom rezervatu Mont Everest se uvode nove mere u cilju zaštite životne sredine.

Na najvišem vrhu sveta, Mont Everestu, uskoro će biti uvedena nova pravila za posetioce u cilju očuvanja životne sredine. Običnim turistima biće zabranjena poseta, međutim, za planinare koji imaju dozvole za penjanje aktivnosti neće biti ugrožene.

Prostirući se na površini od oko 33.800 kvadratnih kilometara, prirodni rezervat planinski vrh Mont Everest jedan je od najosetljivijih ekosistema na svetu. Nedavno se internetom proširio izveštaj koji tvrdi da je kamp Mont Everesta „zatvoren zbog ozbiljnog zagađenja“.

Lokalne vlasti su to demantovale, ali kako bi se sačuvala životna sredina, postojeći kamp će biti izmešten, odnosno udaljen oko dva kilometra. Planinari sa dozvolom za penjanje moći će da razapnu šator i na nadmorskoj visini od 5.200 metara.

Pametni semafori u Šangaju

Ukoliko u Šangaju pokušate da pređete ulicu dok je na semaforu uključeno crveno svetlo, ne samo da ćete platiti kaznu, već će ceo grad moći da vidi vašu sliku na ekranima postavljenim na raskrsnici.

Saobraćajna policija počela je da postavlja pametne kamere na semaforima u Šangaju 2017. godine i danas ih imaju sve prometnije raskrsnice. Kamere automatski snimaju i fotografišu sve one koji se nađu na kolovozu kada se na semaforu uključi crveno svetlo.

Pametni sistem zatim poredi fotografiju lica sa onom iz policijske baze, odnosno sa fotografijom iz vaše lične karte ili pasoša. Policija će još jednom proveriti identitet, a onda vam na adresu stiže kazna i tri fotografije, kao dokaz da ste prekršili zakon. Vaše fotografije stajaće na ekranima u gradu sve tok ne platite kaznu od 20 juana, odnosno oko 300 dinara.

Osim pametnih kamera, Šangaj je prošle godine postavio i zebre koje svetle u bojama semafora, za sve one koje mrzi da podignu pogled sa mobilnog telefona dok prelaze ulicu. Takođe, početkom 2016. vlada Šangaja započela je energičnu kampanju za bezbednost u saobraćaju sa hiljadama saobraćajaca koji stoje na raskrsnicama i motre pešake.

Kako da izbegnete gužvu i pametne semafore

Kako vam se čini ideja da u one dane kada je u gradu tolika gužva da biste do posla stigli brže peške nego gradskim prevozom ili uslužnim vozilom, da pozovete taksi i po vas dođe letelica? Kinezi veruju da će to uskoro biti moguće i ubrzano rade na tome.

Kineska uprava za civilno vazduhoplovstvo i inovativna kompanija „Ehang“ iz grada Guandžoua, rade na putničkim dronovima, odnosno letećim taksijima. Kompanija „Ehang“ će učestvovati u bezbednosnoj i drugim procenama prevoza bespilotnim letelicama, kao i postavljanju standarda za putničke dronove, prve na svetu.

„Nadamo se da ćemo postaviti industrijske standarde koji mogu da budu prihvaćeni globalno. Cilj nam je da komercijalizujemo dronove što je pre moguće“, kaže za RTS suosnivač kompanije „Ehang“, Siong Jigang. 

Kompanija „Ehang“ je 2016. godine napravila svoj prvi dron za prevoz ljudi, u koji mogu da se smeste dve osobe. Siong Jigang navodi da će dronovi moći da lete oko 50 kilometara od jedne do druge tačke u gradu.

„Izgradićemo platforme za sletanje letelica na krovovima i otvorenim prostorima, koji ne zauzimaju mnogo mesta. Takođe, biće izgrađen i kontrolni centar na zemlji“, dodaje Jigang.

Inače, Kina ima više od 1.200 kompanija za proizvodnju bespilotnih letelica, a u zemlji je do sada registrovano više od 295.000 dronova.

broj komentara 7 pošalji komentar
(utorak, 19. feb 2019, 14:43) - andra [neregistrovani]

Moje misljenje

Neki pesaci ni dan danas nisu ukapirali da su ucesnici u saobracaju.

(utorak, 19. feb 2019, 13:25) - anonymous [neregistrovani]

Nemam...

nemam komentar za Kinu ,,,ali samo znam da nema bezobraznijeg naroda za svoju drzavu od Srbina .Mi smo idioti prema svojoj drzavi ,istoriji ,kulturi ...

(utorak, 19. feb 2019, 12:15) - Helleri [neregistrovani]

Znači tako

Pa ti Branko nemaš ništa protiv da se i tvoji sugrađani olakšaju na sred ulice.

Vidi ovako, ja nemam psa, ali samo zato što živim u stanu. Evo jedan primer, piški dete napolju u travi, naiđe gospođa sa psom i kaže kako vas nije sramota da dete tu piški. Znači u redu je da njen pas obavlja nuždu gde stigne a malo dete ne može da piški u travi. Mislim da sam dovoljno rekao i mislim da ti imaš psa i da si se pronašao u komentaru koji je prvi postavljen.

(utorak, 19. feb 2019, 11:44) - anonymous [neregistrovani]

Odgovor Branku

Ljudi zaduzeni i placeni za ciscenje ulica nisu duzni da ciste izmet ljubimaca bahatih.

(utorak, 19. feb 2019, 11:02) - Branko [neregistrovani]

Izmet

Pseći izmet na ulicama nije u redu, ali takođe ni opušci od cigareta i ostalog đubreta koji svakodnevno ljudi bacaju na ulicu. Pseći izmet "ispari" za par dana a đubre ostaje mesecima. Kada se reguliše bahatost pušača i nekulturnih sugrađana tek onda može na red da dođe i pas. Koja svrha je skupljati izmet a đubre na sve strane oko nas?!

(utorak, 19. feb 2019, 10:59) - Јована [neregistrovani]

Када

Браво за коментар! То бих и ја волела да знам! То би био приоритет број 1 у свакој цивилизованој држави!

(utorak, 19. feb 2019, 10:28) - Ivan Zgrozeni [neregistrovani]

Kada

Ce instalisati kamere i na stub srama staviti fotografije sociopata koji ne pociste izmet koji njihova bolja polovina ostavlja po gradskim ulicama i parkovima? To bi bio ogroman civilizacijski pomak napred.