Od hipika do gurua luksuznih brendova – Žan Klod Biver

Uvek morate razmišljati izvan granica i imati hrabrosti da donesete odluku. Budite prvi, drugačiji i jedinstveni, poručio je Žan Klod Biver iz rovinjskog Grand park hotela, na otvorenju najvećeg regionalnog festivala komunikacija – 12. vikend medija festivala.

Festival je započeo masterklasom Žan Kloda Bivera, čelnika luksuznih brendova "Tag Heuer" i "Hublot" i jednog od najznačajnijih biznismena.

Za njega kažu da ono što dotakne pretvara u zlato.

Ako pitate Žan Kloda Bivera koja je formula uspešnog vođenja velikih brendova, reći će da u svemu što radite treba da budete prvi, drugačiji i jedinstveni.

„Konfučije je jednom rekao da samo mrtva riba pliva nizvodno. Ne želim da budem ta mrtva riba. Treba da se krećemo u suprotnom smeru. Budite prvi, drugačiji i jedinstveni i nikada nećete biti mrtva riba“, istakao je Biver, jedan od najvećih stručnjaka za marketing u „Biveru“.

Upravo je taj pristup bio ključan za neke od njegovih najvećih poslovnih uspeha. U vreme kada je Švajcarska industrija satova bila pred gašenjem, uz velik broj nezaposlenih urara i na tržištu dostupan i sve prihvaćeniji jeftiniji kvarc mehanizam, Biver je ponudio rešenje.

Saradnja sa Svetskim prvenstvom u fudbalu i klubovima, ali i saradnja s brojnim poznatim osobama poput Sindi Kraford, Mihaela Šumahera, Pirsa Brosnana kao promoterima, industriju luksuznih satova promenila je iz temelja.

Konkurencija se tada vezala za sportove poput golfa ili pola, a Biver je odlučio da bude jedinstven.

„Morate ići na drugu stranu. Fudbal je bio to područje za nas i shvatili smo to kao priliku da budemo prvi, jedinstveni i drugačiji“, naglasio je. Rezultati nisu izostali, paradigma industrije satova zauvek je promenjena.

„Za uspeh je važno imati viziju, ali i znati da ljudi moraju biti na prvom mestu. Uvek sam verovao da treba da budem okružen ljudima boljim od sebe. Tim ljudi s kojima sam počeo da radim '79. godine isti je i ti ljudi su radili na svih pet brendova. To više nije posao već strast, život, užitak, emocija, porodica, sve", poručio je.

Tri poslovna principa su ključna za Bivera – deljenje, opraštanje i poštovanje.

„Delim sve što imam – svoje greške, iskustvo, uspehe. Kad ste strastveni, svoju strast želite da podelite sa drugima. Deljenje vas obogaćuje. Najveće bogatstvo je upravo u davanju drugima. Važno je opraštati greške jer svaka greška vas dovodi bliže uspehu. Nikada ne bi trebalo ponavljati istu grešku dva puta jer to znači da ne učite na greškama. Ako se odnosite s poštovanjem prema drugima, opraštate njihove greške i delite s ljudima i dobro i loše, biće im prijatno, osećaće se kao deo porodice", naglašava Biver.

Za sebe kaže da se ranije osećao kao hipik, ali i da ga to osećanje nije napustilo.

"Danas se oblačim drugačije, ali i dalje razmišljam na isti način. Poštujem ljude, mir, životinje i dajem ljubav. I dalje verujem u to. Što se svet bude više razvija, ubeđen sam da se moramo vratiti baš tim vrednostima.

Dvadeseti vek je najdramatičniji u ljudskoj istoriji. Nikad nije bilo većih katastrofa. Imali smo dva svetska rata, uz bezbroj drugih manjih i većih sukoba. Tu je i zagađenje mora, vazduha, vode. Verujem da će nove generacije biti drugačije. Moramo spasiti planetu da bismo spasili ljude. Trebalo bi da svi danas budemo hipici. Mir i ljubav je sve što nam je potrebno", poručio je Žan Klod Biver iz Rovinja.

Tokom večeri, posetioce očekuje i zabavni program "Panic at the Disco". „Let 3“ svira Odu radosti "Powered by Europska prijestolnica kulture – Rijeka 2020", kojim se službeno otvara muzički deo 12. vikend medija festivala.

Legendarna riječka rok grupa odavno je postala prvorazredna muzička i scenska atrakcija, čiji se nastupi ne propuštaju, a Damir „Mrle“ Martinović i Zoran „Prlja“ osiguraće odličan nastup koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

broj komentara 0 pošalji komentar