Halal turizam i agenti za promociju

Kako se povećava broj muslimana u svetu i njihovo bogatstvo, tako raste i komercijalni interes za ovom kategorijom potrošača. Halal turizam je nova turistička grana koja ima veliki potencijal i u narednim godinama se očekuje njegov bum.

Ukoliko želi da bude ozbiljno turističko odredište, Srbija mora da isprati svaki novi trend. Halal tržište je najbrže rastuće u svetu, ima 1,6 milijardi stanovnika, najmlađu populaciju i veliku kupovnu moć. Zbog toga mnoge zemlje sve više ulažu u halal hotele, restorane, banke. I u Beogradu radi nekoliko halal restorana.

„Halal je nešto što je čisto, zdravo, Bogom preporučeno. Muslimanima je to obavezna hrana, a za sve druge dopuštena. Drugi segment podrazumeva uslugu koja u svom sadržaju ima mesto gde bi čovek mogao da obavi svoju molitvu“, rekao je Mustafa Jusufspahić, muftija beogradski.

Halal tržište kod nas podrazumeva uglavnom hranu i piće i iz te oblasti sertifikat ima 50-tak kompanija. Međutim, to je mnogo širi koncept i obuhvata i segment usluga, pored ugostiteljstva i turizam, finansije, zdravstvo. Najbolju halal ponudu u Evropi ima Bosna i Hercegovina.

„Srbija je zemlja koja u sebi ima veliki broj muslimana. U smislu prirode, Srbija ima ogromne potencijale da u hotelima ima halal turizam“, napominje muftija.  

Najpopularnije destinacije za halal turizam trenutno su Ujedinjeni Arapski Emirati, Malezija, Indonezija, Turska, Saudijska Arabija, Katar i severno-afričke zemlje, posebno Egipat i Maroko.

Očekuje se da muslimanski turisti do 2026. godine troše 300 milijardi dolara, na destinacijama širom sveta. Zbog toga su mnoge zemlje angažovale specijalne agencije za promociju svojih halal potencijala.

broj komentara 1 pošalji komentar
(četvrtak, 10. okt 2019, 11:49) - anonymous [neregistrovani]

Maa, dajte molim Vas

Retko da ima nesto na ovoj planeti a da nije zagadjeno. Tako i s tom hranom.