Уметник у резонанци – Бен Фрост

У две вечерашње емисије циклуса УМЕТНИК У РЕЗОНАНЦИ можете слушати разговор са аустралијским уметником Беном Фростом који су, током RESONATE фестивала, одржаног од 13. до 18. априла у Београду, водили Сања Куњадић и Немања Митровић.

Повод за гостовање овог уметника био је његов најновији албум AURORA, један од најзапаженијих албума 2014. године. Ово остварење је изазвало подељена мишљења због своје агресивне природе звука и ефекта који он производи код слушалаца. Фрост је вешто искористио пријемчиве елементе клупске музике у три кључне нумере албума („Nolan", „Venter" и „Sola Fide") како би испитао физичко-естетске границе толеранције слушалаца. Међутим, он је скренуо пажњу на себе и другим уметничким формама међу којима треба издвојити оперу The Wasp Factory и видео инсталацију The Enclave.

Опера The Wasp Factory  је Фростова адаптација чувеног романа Иана Бенкса и приказана је на фестивалу у Брегенцу као и у Ковент Гардену у Лондону. Разговарали смо са Беном Фростом о његовој изразито експерименталној и слободној адаптацији Бенксовог романа, као и о његовом приступу оперској форми.

The Enclave је видео инсталација фотографа Ричарда Моса снимљена у Демократској Републици Конго за коју је Бен Фрост урадио музику. У рату на том простору је од 1998. године погинуло више од 5 милиона људи и Мос је покушао да својим уметничким делом скрене пажњу на дешавања у овој земљи. Видео инсталација је снимљена специјалном филмском траком коју је војска некада користила за разоткривање камуфлажних јединица и, као резултат овог процеса, настало је дело које на необичан начин спаја ужасе рата и лепоту слике.

Бен Фрост је 15. априла, у оквиру RESONATE фестивала, одржао концерт у Дому омладине. Дан уочи његовог наступа, Сања Куњадић и Немања Митровић су са Фростом разговарали о различитим аспектима његовог стваралаштва: о значају физичке издржљивости, о томе зашто је компресија важна у конструкцији звука, о његовој улози на албуму Тима Хекера Ravedeath 1972, као и о разлозима због којих је америчка кошарка за њега постала постхумана.

број коментара 0 пошаљи коментар