Александaр Милосављевић: Позоришне актуелности

У емисији ПОЗОРИШНЕ АКТУЕЛНОСТИ можете слушати осврт Александра Милосављевића на представу „Пад”, према тексту Браниславе Илић и Кокана Младеновића, који потписује и режију, а у извођењу Центра за културу Свилајнац. .

У представи Пад Кокан Младеновић спроводи редитељско-театарску анализу актуелне стварности, указујући на суштину капитализма као исходишта зла, којем је манипулација национализмом, баш као и у случају ових наших простора, заправо послужила као припремање адекватног терена за оно што ће тек да уследи - за беспоштедну и бруталну приватизацију, за свеопшту распродају свих националних ресурса, али и за појаву све већег броја људи сведених на најпростију радну снагу, те за бахати однос новообогаћених домаћих или иностраних инвеститора према радницима и раду уопште. Пажња је усредсређена на особе о чијим страдањима и погибијама медији свакодневно извештавају а да при томe уопште не помињу имена жртава, него их представљају иницијалима или их своде на број у оквиру статистичких података. Јавност, дакле, никада не сазна ко су људи који безмало свакодневно страдају на многобројним овдашњим градилиштима, а држава нас једино информише о томе да ли су били пријављени или су ангажовани „на црно", коментарише Александар Милосављевић.

Свесно избегавајући документаристички приступ овој теми, Бранислава Илић и Кокан Младеновић драмску причу приповедају из визуре девојчице, тинејџерке, ћерке наставника музичког који одбија да уђе у политичку странку па зато остаје без посла у школи, те је принуђен да ради на градилишту. Основу приче чини готово шематизована ситуација коју подржава јасна поларизација на позитивне и негативне ликове. Разуме се, Отац и Ћерка су позитивни, док негативне аспекте транзиционе стварности репрезентује Службеница, која штити интересе пројекта и практично посредује између непознатог инвеститора, радника и јавности. Осим на снажној причи, представа је утемељена и на прецизно и јасно формулисаном ставу и на маштовитости; она започиње анимираним филмом који на стилизовани начин приказује погибију оца главне јунакиње, а затим се нижу флешбекови који успостављају реалну хронологију дешавања.

Уредница емисије Тања Мијовић.





број коментара 0 Пошаљи коментар