Aлександaр Милосављевић: Позоришне актуелности

У емисији ПОЗОРИШНЕ АКТУЕЛНОСТИ можете слушати осврт Александра Милосављевића на представу „Петријин венац” коју је, према истоименом роману Драгослава Михиловића, а у драматизацији Миле Машовић Николић, у београдском Атељеу 212 режирао Бобан Скерлић.

Иако делује да у роману Драгослава Михаиловића Петријин венац нема ничега што бисмо, без драматуршког насиља, данас препознали као упоришну тачку око које би постало могуће успоставити неку врсту непосредније актуелизације, ипак постоји једна константа која измиче свим друштвеним, социјалним и политичким менама живота на овом простору, а то је управо сјајно написана прича о једној судбини, о несрећи која нам постаје блиска без обзира на језик литерарних јунака и мимо чињенице да овдашње село више није налик оном из првих деценија после Другог светског рата. Али, исти су и људи, иста је њихова природа и вечита борба добра и зла која нам усмерава токове живота; исте су и последице тираније непоштења над поштењем, а непромењено је, напокон, и питање које свако од нас себи и свету поставља када га сустигну невоље које засигурно ничим није узроковао, пише Александар Милосављевић. Управо на тај начин роман доживљава и ауторка драматизације, Мила Машовић Николић. Она у Петријином венцу препознаје универзалну несрећу којом се судбина поиграва немоћном али истрајном и жилавом особом каква је Петрија. Костимографкиња Татјана Радишић, али и сценограф Горан Стојчетовић, базираће своје креације на траспоновању овог симбола судбинског одређења и на везама које се нераскидиво успостављају између главне јунакиње, с једне, и сила које кроје Петријину судбину, с друге стране.

Редитељ Бобан Скерлић од почетка стрпљиво гради свој редитељски поступак, постепено успостављајући и промишљено развијајући систем знакова и симбола, утемељен на аутентичним сценским елементима. Његова режија није склона компромисима и чврсто се ослања на акцију глумица које тумаче главни лик - на три Петрије, при чему младу Петрију игра Марта Бјелица, градску Јована Гавриловић, а удовицу Милица Михајловић. Све три глумице су (осим карактеристичног језика као опште условности) на властити начин градилe своју Петрију, свака јој је дала особене глумачке валере, боје, тонове, што је сценској игри обезбедило посебну динамику и нарочиту врсту узбуђења, коментарише Милосављевић.

Уредница емисије Тања Мијовић.

број коментара 0 Пошаљи коментар