Имагинарни пејзажи

Представљамо албум „Reccurence” нашег електроакустичара Јана Немечека који је у новембру објавио швајцарски лејбел OUS.

Јан Немечек је активан на пољу домаће експерименталне електронске сцене још од почетка двехиљадитих када је као врло млад уметник показао потенцијал који ће га сврстати у ред најразноврснијих и плоднијих електронских продуцената овдашње сцене. У својим формативним годинама, Немечек је био фасциниран прог-роком и немачком електроником седамдесетих, односно жанром „козмише" музике. Потом је откривао и развијао свој поглед на амбијенталну музику дугих трајања, као и на експерименте са тејп луповима. Поред грануларне синтезе и семплинга, овај уметник последњих година све више користи и модуларне синтисајзере, који дају специфичну боју његовим остварењима, односно на којима изводи своје живе импровизационе сетове.

Може се рећи да је Јан Немечек најупечатљивији стваралац амбијенталне музике на домаћој, али и регионалној сцени, те да је у том погледу препознат и у међународној јавности. Краси га специфични „поп" осећај, односно дар за мелодичност песме који спаја са комплексно мишљеним електронским структурама и повременим, дискретним и освежавајућим ритмичким акцентима. Резултат је покренута, органски течна и животна музика која иако „машинског" порекла вибрира енергијом и топлином. Сам албум Reccurence је иначе састављен из елемената неких ранијих остварења Јана Немечека, док цео музички ток поседује кружну структуру - наиме, почетак песме Alone и завршетак песме Sums базирани су на истом материјлу одсвираном на клавиру. Тиме је јак концептулани оквир албума - о понављању, враћању - дубински урезан у апстрактну конструкцију самих нумера, те слушалац има прилику да ступи у конструисан, али евокативан, акустичнo богат паралелни звучни свет испуњен прожимањима и соничним презначавањима.

Уредница Ксенија Стевановић

број коментара 0 Пошаљи коментар