Грамофонија – Ј. С. Бах: Музичка жртва

Репродукујемо снимак циклуса „Музичка жртва” Јохана Себастијана Баха у интерпретацији фаготисте Клауса Тунемана, флаутисте Гинтера Лудзувајта, чембалисте Валдемара Дерлинга, виолисте Карла Валтера, гамбисте Јиргена Сартортија, виолинисткиње Еве Марије Крауспе и Карл-Хајнца Алвеса који тумачи деоницу енглеског рога. Плочу је објавила италијанска продукцијска кућа Џокер рекордс 1972. године.

Под овом етикетом је на Апенинском полуострву од средине педесетих година објављен изузетно велики број албума готово свих музичких жанрова из каталога који је садржао скоро десет хиљада наслова. Компанију је основао швајцарац Валтер Гелтнер као подружницу своје главне фирме под називом „Сар" (SAAR), настојећи да је позиционира на тржишту као конкурента произвођачима јефтиних и широко доступних издања као што су били Ар-Си-Еј, Рикорди и други. У ту сврху је развио велику мрежу дистрибутера и започео са продајом плоча у супермаркетима и киосцима, што је резултирало ширењем понуде и растом компаније. Џокер рекордс је најчешће објављивао лиценцна издања из Сједињених Америчких Држава и Западне Немачке, а било је и више случајева кршења ауторских права који су имали судске епилоге. Већи део албума које је ова кућа објавила постоји у више верзија, што је случај и са плочом коју вечерас емитујемо. Овај албум постоји као део комплета од три плоче на којима су, поред циклуса Музичке жртве још и снимци Бранденбуршких концерата и као самостално издање, које је, такође, отиснуто у више верзија. Иако су снимци, попут овог, били на веома високом продукцијском нивоу, квалитет плоча често није задовољавао ни минимум потребан за несметану репродукцију, а ова неславна пракса је током најуспешнијег периода компаније била чак и предмет подсмеха у америчким стручним публикацијама.

Изузев веома успешног записа који слушамо вечерас, овај ансамбл није био дискографски активан, а најистакнутији међу његовим члановима био је фаготиста Клаус Тунеман који је сарађивао на преко сто издања у различитим камерним ансамблима, али и као солиста. Његове плоче са ансамблом Свети Мартин у пољима оствариле су значајан успех, док је као солиста деловао под окриљем компаније Филипс, изводећи претежно дела мајстора 17. и 18. века.

Аутор Милан Милојковић
Уредница Сања Куњадић

број коментара 0 Пошаљи коментар