Соларис

Стоти рођендан Џејмса Лавлока

 

Саговорник: проф. др Слободан Перовић, Филозофски факултет Универзитета у Београду

Пре неколико дана, 26. јула, свој стоти рођендан прославио је британски научник и изумитељ Џејмс Лавлок, свестрани истраживач и крајње оригинални мислилац, најпознатији широм света као један од аутора хипотезе о Гаји (уз Лин Маргулис) - хипотезе која гласи да је целокупну биосферу планете Земље, заједно са њеним сложеним двосмерним везама са неживим светом, могуће сагледати као неку врсту јединственог суперорганизма. Премда је испрва била оштро критикована у научној заједници, и барем исто толико мистификована и злоупотребљавана у иделошке и квазирелигијске сврхе, хипотеза о Гаји значајно је допринела научној и филозофској мисли данашњице и с временом се развила у драгоцен оквир за трагање за одговорима на нека од темељних питања о појавама и процесима што одликују живот. Џејмс Лавлок познат је и као непоколебљив борац за заштиту природне средине и велики визионар будућности, а у његовим скорашњим делима посебан нагласак почива на вртоглавом развоју вештачке интелигенције који нам одавно буди незапамћена надања и страхове.

Музички уредник: Ивана Ђорђевић
Тон-мајстор: Владимир Пенђер
Аутор емисије: Срђа Јанковић

број коментара 0 Пошаљи коментар
Соларис Соларис

Аутор:
Срђа Јанковић

Емисија је посвећена темама из области природних наука које обухватају како базична, тако и примењена научна истраживања, са посебним освртом на научни метод, историју и филозофију науке, као и различите аспекте односа науке и друштва. Посебна пажња се поклања појашњењу и истицању кључних појмова и концепата од суштинског значаја за разумевање путева и процеса који воде ка научном сазнању. Саговорници у емисији обухватају научнике који се баве истраживањима из различитих области, од носилаца врхунских резултата и признања до оних који се налазе на почетку свог научног трагања, али и припаднике разноврсних професија који су у прилици да понуде релевантна мишљења о одговарајућим аспектима научних подухвата и науке у целини. [ детаљније ]