Nova diskografija

Predstavljamo trostruki kompakt-disk sa kompletnim klavirskim koncertima Ludviga van Betovena u interpretaciji kanadskog pijaniste Jana Lišeckog i ansambla Sveti Martin u poljima koji je u septembru objavila diskografska kuća Dojče Gramofon.

Ovaj dvadesetčetvorogodišnji pijanista, uprkos svojoj mladosti, već devet godina objavljuje za ovu prestižnu diskografsku kuću, a ranije ove godine predstavio je album sa klavirskim koncertima Feliksa Mendelsona. Njegovo najnovije izdanje donekle predstavlja iznenađenje, jer je priliku da odsvira i diskografski zabeleži sve Betovenove koncerte dobio neočekivano, nakon što je Marej Peraja zbog zdravstvenih problema morao da otkaže zakazane nastupe. Kao zamena, Jan Lišecki je nastupio u berlinskom Koncerthausu prošlog decembra, kada su i snimljeni zapisi koji se nalaze na ovom trostrukom kompakt-disku. Kao da izvođenje kompletnih Betovenovih koncerata nije predstavljalo izazov samo po sebi, Lišecki je kao i na albumu sa delima Mendelsona, i ovom prilikom nastupio u ulozi pijaniste i dirigenta, upravo kao što je to bilo uobičajeno u vreme kada su ova dela premijerno izvedena.

Kako kritičar časopisa Gramofon ističe, „balans između solista i orkestra je generalno dobar a preciznost ansambla je prisutna, iako daleko od savršene, imajući u vidu odsustvo dirigenta u ovom izazovnim partiturama". Dok većina kritičara ističe svežinu interpretacije Lišeckog i daje pozitivne ocene ovog izadanja, ima i disonantnih mišljenja poput onog kritičara Lejtona Džounsa koji ocenjuje da je tumačenje ovog umetnika puno „mladalačke naivnosti" te da „činjenica da ima sposobnost da odsvira sve note nije dovoljna za ovaj repertoar".

Uglavnom se svi slažu da je najuspešnija bila interpretacija Četvrtog koncerta u Ge-duru opus 58 koji je i po rečima Lišeckog njemu najdraže Betovenovo koncertantno ostvarenje. Dok se u laganim stavovima, posebno prva tri koncerta, donekle oseća „nedostatak različitih tehnika tušea" koje ograničavaju njegov ekspresivni raspon, kritičari ističu završna ronda kao najuspešnija, zbog njihove „zarazne zaigranosti".

Urednica Ivana Neimarević





broj komentara 0 pošalji komentar