Borković treći u Evropi

Najbolji srpski automobilista Dušan Borković osvojio je treće mesto u generalnom plasmanu TCR Evropa šampionata, pošto je na poslednjoj trci u sezoni, voženoj na stazi Katalunja u Barseloni ostao bez plasmana.

Zahvaljujući impresivnoj sezoni, Borković je najzaslužniji što je njegov tim u generalnom plasmanu osvojio drugo mesto, pošto je na svom saldu sakupio više bodova nego ostala trojica klupskih kolega zajedno.

Borković je na poslednjem trkačkom vikendu demonstrirao je šampionsku klasu, pošto je u subotu na prvoj trci osvojio drugo mesto u konkurenciji 32 vozača.

Na nedeljnoj trci, Borković je startovao sa šestog mesta, jednu poziciju više zbog kazne izrečene njegvom klupskom kolegi Rikardu, kao i inverzivnom poretku najbolje desetorice iz kvalifikacija u kojima je bio četvrti.

Srpskom šampionu je za titulu bio potreban malo verovatan raspolet, da trijumfuje na poslednjoj trci, a da vodeći u generalnom plasmanu Mikel Askona ne bude bolji od 9. mesta.

Borkoviću je za vicešampiosnku titulu bilo dovoljno da završi trku ispred Tašija i Vernea, od kojih je imao bod više.

Međutim, već posle nekoliko krivina u prvom krugu, tandem "Hel rejsing" tima u Hondama, Fajls i Taši, zakucali su se u Borkovića, gotovo ga izbacivši sa staze, da bi posle nekoliko sekundi, Mikel Askona udario srpskog vozača, okrenuvši ga i poslavši pravo na Tašija, pa su obojica izleteli van staze.

"Završila se trka, završila se i sezona. Ne mogu reći da sam srećan, ali sam makar završio kao treći u generalnom plasmanu. Na startu trke bila je totalna ludnica, Fajls i Taši gotovo da nisu ni kočili. Taši me je udario i polomio mi točak. Da sam završio trku u prvih deset, bio bih drugi u ukupnom poretku, ali tako je kako je, ne mogu da vratim vreme", rekao je Borković.

On je objasnio i situaciju na stazi, gde praktično, nije imao nikakvu pomoć.

"Neshvatljivo mi je da je Mihelis, koji je vozio da pomogne 'Hjundaiju' bio sporiji od mene čitavog vikenda. Potpuno me je zatvorio i bacio na šljunak. On mi je prijatelj, pa kad se on ovako poneo, šta da očekujem od onih koji direktno voze da mi naude, kao što je bio slučaj s Lesenesom u Monci. Jednostavno, sujeta mu nije dozvolila da me pusti da prođem iako sam bolje startovao, vozio je kao da mu život zavisi od ove trke. Dozvolio je da me Fajls i Taši stignu i udare", rekao je Borković.

Srpski automobilista ima veliku želju da i u narednoj godini vozi u istom šampionatu, zbog "neraščišćenih računa".

"Na početku godine, slobodno mogu reći, da sam bio najveći kandidat za titulu, i po vožnji, i po brzini, i po pobedama. Ali mnogo toga se desilo na moju štetu, pa sam na kraju ipak dokazao koliko vredim. Videćemo za sledeću godinu, imam veliku želju da ostanem u ovom šampionatu i vratim titulu, imam dosta neraščišćenih računa. Moram da izrazim veliku zahvalnost timu, koji je cele godine radio neverovatan posao, sponzorima koji su me pratili, ali pre svega navijačima iz celog sveta, posebno iz Srbije i Pančeva, koji su pokazali da su najbolji na planeti", zaključio je Borković.

Njega su pehovi pratili tokom čitave sezone, uključujući oduzetih deset bodova u Monci, ali i neobjašnjive situacije u Holandiji, kada mu je spala turbina motora pred samu trku. Uz još dve situacije kada je zbog sudara izazvanih ne svojom krivicom, jasno je da je Borković ostao bez velikog broja bodova, koji bi mu bili više nego dovoljni za titulu evropskog prvaka, u sezoni u kojoj je trijumfovao na čak tri trke i postigao ukupno pet podijuma.

broj komentara 1 pošalji komentar
(sreda, 24. okt 2018, 10:06) - Vlajko [neregistrovani]

Kriminal

Drugi timovi se dogovaraju i oni kojima trebaju bodovi plaćaju neke koji nemaju šanse za neki plasman da im onemoguće konkurente, besprizornim udaranjem i izbacivanjem iz trke. To svi vide samo organizatori se prave ludi i to tolerišu. Da su ove godine suspendovali bar tri tima neučešćem u narednoj sezoni, brzo bi se svi doveli u red, ovako biće naredne godine još gore.