Komentatorska kletva, nivo beskonačno

Samo pet bodova – bar sedmo mesto – je danas dovoljno Luisu Hamiltonu da po peti put postane svetski šampion i jasno je da će biti potrebno da se dogodi čudo pa da spreči takav ishod na mestu gde je i prošle sezone Britanac obezbedio titulu. Doduše, i na prethodnoj trci je bilo potrebno da se dogodi nešto neverovatno da bi se odložilo slavlje Mercedesovog asa pa smo to i dobili u vidu prve Kimijeve pobede posle više od 1400 dana, ali ovog puta, lestvica je postavljena isuviše visoko.

Tačno je da je sa treće startne pozicije, surovim Maksom ispred i gladnim Sebom iza sebe, te dugačkim pravcem i moćnom zavetrinom do prvog kočenja Luis gotovo idealno postavljen da nam pruži dramu već u prvom krugu - u opticaju je sve od preuzimanja prve pozicije do odustajanja usled kontakta. Istina je i da bi, kada bi radili sto simulacija poretka na kraju prvog kruga, za razliku od nekih drugih staza i drugačijih startnih poredaka, varijabilnost mogućih ishoda bila mnogo veća nego što se to ikome u Mercedesu dopada. Uz respekt koji je Hamilton ukazao mladom Holanđaninu prilikom napada u poslednjim krugovima Ostina (koji pokazuje da Verstapenova taktika zastrašivanja daje rezultate), Fetelovu novootkrivenu nespretnost prilikom preticanja te najbolju osobinu Danijela Rikarda - da od svih koji pred krivinu kasno koče on to čini poslednji - deluje da su šanse za karambol na kraju startno ciljnog pravca povelike. Ko će u takvom scenariju izvući deblji kraj je naravno nemoguće predvideti ali čak i ako to bude Luis neće biti važno iz jednog jednostavnog razloga: da bi se borba za titulu oročila do Brazila nije dovoljno da aktuelni šampion ostane bez željenih pet bodova, neophodno je pre svega da Fetel danas trijumfuje. E to je ta visoko postavljena lestvica.

To što je prvi red okupirao Red Bul na stazi koja zbog velike nadmorske visine „guši" motore i favorizuje aerodinamiku je prvi problem. Drugi je što je Hamilton jednu startnu poziciju ispred Nemca. Potencijal za katastrofalni kontakt u krivini broj jedan tvori problem broj tri. Međutim sve je to nevažno: forma u kojoj je Seb i očigledni gubitak samopouzdanja usled samouništenja koja je počelo na Monci i još uvek ne prestaje je ono što će najpre danas Hamiltonu doneti titulu. Pa kada je već tako, biće zanimljivije usredsrediti se na neke druge narativne tokove koji nas čekaju na autodromu „Braća Rodrigez".

Recimo, to što mu je u poslednjim sekundama Rikardo ukrao prvo startno mesto Maks bi možda i mogao da oprosti, ali što mu je time u isto vreme Australijanac onemogućio da u istoriju uđe kao najmlađi osvajač „pol" pozicije će Verstapena da boli čitavog života. S' obzirom da Danijel sledeću priliku da trijumfuje najverovatnije neće dobiti pre 2021. godine (da li zaista iko veruje da će se Reno boriti za pobede u naredne dve godine?) - ako je i tada bude - današnji duel klupskih kolega bi lako mogao da se pretvori u reprizu nemilih scena koje smo proletos gledali u Azerbejdžanu. Naravno, pod uslovom da Rikarda prestane da bije maler usled kojeg je sa ukupno sedam odustajanja u toj neslavnoj kategoriji prvi u ovoj sezoni.

Malo niže u poretku biće interesantno videti šta može ljubimac domaćih navijača koji pomalo razočaravajuće kreće sa tek trinaeste pozicije. Stariji od tragične braće Rodrigez, Pedro, je sa šestim mestom 1970. i dalje najbolje plasirani Meksikanac na domaćoj trci i Čeko će verovatno morati još malo da sačeka kako bi ga skinuo sa tog trona. Huk kojeg se ne bi postidele ni neke čuvene fudbalske tribine u Evropi, a koji čujemo svaki put kada roze automobil sa brojem 11 prolazi kroz bivši Foro Sol, već spada u nešto najlepše što se tokom sezone Formule 1 može doživeti pa ne mogu a da se ne zapitam kako li bi tek zvučao kada bi Perez napravio malo bolji rezultat nego što je to prošlogodišnje sedmo mesto?

Još niže, biće interesantno ispratiti Grožana koji je na samo dva kaznena poena od diskvalifikacije na narednoj trci. Uz izuzetno konkurentnu sredinu poretka i polazak sa tek 16. pozicije, Francuz će biti na ogromnom iskušenju da zauzda svoj temperament i izbegne kaznu koju je već jednom odslužio zbog užasnog starta u Belgiji 2012. godine.

Nije nevažna ni borba za konstruktorsku titulu u kojoj Mercedes beži Ferariju dvadeset bodova. Za razliku od Hamiltonove prednosti, ova deluje lakše dostižna ali Ferari tokom petka i subote nije delovao baš sjajno pa bi za Arivabenea bilo dovoljno i da ta razlika makar mnogo ne poraste pred poslednje dve trke.

Konačno, uz 2 desetinke razlike između tri najbolja tima, promenljive vremenske uslove i brzine koje dostižu 350 kilometara na sat, čak i bez zloglasne Peraltade u svoj njenoj moći, staza na 2200 metara nadmorske visine ima potencijal da nam priredi dobro trkanje. To će morati da nam bude dovoljna uteha u danu kada će borba za titulu biti okončana.

broj komentara 0 pošalji komentar