Вучић о загађењу: Требало би забранити даљи увоз возила са "евро 3" моторима

Председник Србије Александар Вучић изјавио је да проблем са загађењем ваздуха реалан и да коначно мора да се реши, али је приметио да постоји и кампања, која је, каже, понекад и гротескна. Додаје да би требало забранити даљи увоз возила са "евро 3" моторима.

"Постоји реалан проблем, али постоји и кампања, која је понекад и гротескна. Проблем постоји више деценија", приметио је Вучић гостујући на ТВ Прва и истакао да нема места било каквој паници.

Навео је да је Београд, примера ради, јуче и прекјуче имао исти ниво честица као Милано, који је један од најразвијенијих градова, али и истакао да не жели да тражи оправдање, него решења.

Поручио је и да ће држава решити овај проблем у наредних шест-седам година, а да се на решавању проблема загађења континуирано ради, те да су најважнији пројекти одсумпоравања и увођења зелене енергије.

Додао је да против министра Горана Тривана нема ништа, али да га моли само да не бежи од одговорности, јер мора да се покаже труд и да сви морају да покажу да покушавају да реше проблем, зато што људи поштују када виде да се неко бори.

Такође, Вучић је додао да је данас велики проблем и неупоредиво већи ниво друмског саобраћаја, јер око 20 одсто укупног загађења долази од друмског саобраћаја.

Додао је да у централној Србији има много људи који возе аутомобиле са "евро 3" моторима, чији би даљи увоз требало да буде забрањен. Истиче да таква возила неће бити одузимана људима који их већ имају.

Вучић је указао да то што је питао премијерку Ану Брнабић: "Да ли је жив министар Триван?", а поводом загађења ваздуха у земљи, није значило да, како каже, има нешто против њега лично или против СПС-а, јер, истиче, министре не дели по странци, већ према раду.

"Немам ништа против Тривана, замолио сам га, као што сам молио и више министара, а то је да не беже од одговороности, покажите марљивост, али немојте да кажете да је крив неко други", рекао је Вучић.

На питање да ли сматра да Триван није добро радио свој посао, председник је одговорио да сматра да је требало да буде активнији.

број коментара 33 Пошаљи коментар
(недеља, 19. јан 2020, 19:16) - anonymous [нерегистровани]

Ee, trebalo je odavno to uraditi

Evropa nam je svo svoje djubre uvalila i to traje godinama. Nego hajmo mi da u svoja vozila koja imamo ugradjujemo motore na srtuju i baterije. Jel to posteno.

(субота, 18. јан 2020, 09:11) - Anita [нерегистровани]

Bitno

Moraju se uvesti stoga pravila u svim privrednim oblastima i saobracaju, da bi se sprecilo dalje zagadjenje vazduha...

(субота, 18. јан 2020, 09:10) - nika [нерегистровани]

Bitno

Svakako da je zabrana uvoza automobila sa euro 3 motora jedno od resenja, ali ima tu jos dosta dobrih resenja za smanjenje zagadjenja vazduha...

(субота, 18. јан 2020, 08:50) - Dejan [нерегистровани]

Ja vozim dizel u Švajcarskoj

Zato, ne pisi svasta.

(субота, 18. јан 2020, 07:46) - Goran [нерегистровани]

Dobar primer

Ja mislim da bi politicari trebali da građanima daju dobar primer. U nekim mnogo razvijenijim zemljama oni idu biciklima na posao. Pa gospodo zamenite audije, mercedesece i ostale limuzine za bicikle i daćete dobar primer za očuvanje životne sredine.

(петак, 17. јан 2020, 19:29) - Graje [нерегистровани]

Saradnja

To su prave mere ako mislimo da imamo normalan vazduh, i Švajcarska ima nuklearne elektrane, ali su izbacili iz upotrebe automobile sa dizel motorima.

(петак, 17. јан 2020, 19:09) - anonymous [нерегистровани]

Euro 3

Šta ste se odjednom uhvatili zagađenja. Nek vozi ko sta oće dal ima ili nema filter sta me boli uvo

(петак, 17. јан 2020, 15:01) - anonymous [нерегистровани]

Djavo je u Detaljima

Euro 5 dizel motor, bez fabrickih filtera ima stetne emisije kao i Euro 3 dizel sa fabrickim filterima. Ovo govorim licno, jer imam takva 2 automobila u NL. Znam koliki putni porez placam, prema bas ovim specifikacijama. Prema tome, prvo sto treba isterati na cistac, preko strogih tehnickih kontrola, je da se sva vozila voze onako kako su fabricki napravljena, sa katalizatorima i dizel filterima. Koriscenje samo oznake motora u Srbiji nije dovoljno, jer se mnogi automobili voze bez fabrickih delova, jer zakon to ni ne trazi. Za samo ovo ce biti neophodna promena propisa, a onda jos nekoliko godina da se propisi i postuju, da bi u nekom trenutku dosli na zeljeni nivo. Ukratko, nijedna mera nece proraditi ranije od nekoliko godina, a morace skupo nekoga da kosta. Ako drzava daje subvencije za zelene automobile, taj novac ce opet moradi da dodje od naplate poreza gradjanima, pa se sve vrti oko siromasne ili bogate drzave. U celoj Evropi se vodi ista debata, a sakrivaju se stvarni najveci zagadjivaci.

(петак, 17. јан 2020, 14:38) - maja [нерегистровани]

ekologija

Moramo uvesti strožija pravila i kazne za zaštitu životne sredine, jedino tako možemo smanjiti zagađenost vazduha u velikim gradovima.

(петак, 17. јан 2020, 14:05) - Zoran [нерегистровани]

drva

Ja sam godinama vozio automobile sa ugrađenim plinom, kako zbog ekonomije, tako i zbog ekologije. Međutim naša država sve više otežava korišćenje ovakvih vozila, pa sam prešao na dizel. Iako je Euro3 na merenju izduvnih gasova je pokazao odličan rezultat.
Jedan "smederevac" zagadi okolinu mnogo više nego jedan Euro3 dizelaš. Vezano za korišćenje drva za loženje je i neplanska seča šuma po Srbiji i ona predstavlja najveći problem oko zagađenja vazduha. Umesto šuma sada imamo ogoljene padine.
Apelujem na nadležne da stave akcenat na seču šuma! To je ključ rešenja problema zagađenja u Srbiji i Bosni.