Којом трасом ће саобраћати воз Београд–Приштина

Железничка веза између Београда и Приштине, која је била тема састанка у Берлину иницираног у договору специјалног изасланика председника САД Ричарда Гренела и председника Србије Александра Вучића, може бити остварена преко два правца – Краљева и Мердара.

Први правац би могао да буде пруга Београд–Лапово–Крагујевац–Краљево–Приштина, која је дуга 366 километара, а други – пруга Београд–Лапово–Ниш–Дољевац–Куршумлија–Приштина, у дужини од 388 километара, сазнаје Танјуг у српским железницама.

Када је реч о пружном правцу Београд–Лапово–Крагујевац–Краљево–Приштина, железнички саобраћај се сада одвија до станице Косовска Митровица север.

На прузи Београд–Лапово–Ниш–Дољевац–Куршумлија–Приштина, возови иду до Мердара.

Пруга од Мердара до административне линије је непроходна, јер је тунел на самој граници урушен 1999. године у бомбардовању.

Железница на територији КиМ је, иначе, у веома лошем стању и у току су реконструкције.

У Берлину је одржан састанак о обнови железничког путничког и карго саобраћаја између Београда и Приштине и трајао је дуже од три сата.

Директор Канцеларије за КиМ Марко Ђурић је, после разговора са Гренелом о железничкој линији Београда и Приштине, рекао да се конкретним решењима нада у предстојећем периоду.

"Са амбасадором Гренелом смо имали састанак о обнављању железничког саобраћаја између централне Србије и КиМ и надам се да ћемо у предстојећем периоду доћи до конкретних решења, која ће олакшати кретање људи и робе, а привреди и грађанима донети корист", рекао је за Танјуг Ђурић, који је предводио делегацију Србије на састанку у Берлину.

Директор Канцеларије за КиМ није изнео детаље разговора.

На састанаку о обнављању железничког повезивања Београда и Приштине учествовали су представници надлежних ресора и експерти за железницу и путеве, обе стране.

број коментара 19 Пошаљи коментар
(уторак, 28. јан 2020, 20:28) - anonymous [нерегистровани]

A

A od Tirane do Podgorice ako se Crnogorci ne suprostave.

(уторак, 28. јан 2020, 18:44) - anonymous [нерегистровани]

Romantika

... a moze i dalje: preko Skoplja do Tirane. Divota.

(уторак, 28. јан 2020, 15:01) - Сеновић [нерегистровани]

Блејачи

Ја мислим да је најбоље преко Рожаја и Чакора.

(уторак, 28. јан 2020, 10:07) - aco [нерегистровани]

Nemoguce

Zbog stanja prvog pravca, voz bi putovao oko 20 sati.
Drugi pravac ( deo na kosmetu) nema ni sina nekih 60% a u nekim delovima je odnesena i podloga (pragovi k,kamen)ó

(уторак, 28. јан 2020, 09:31) - nymous [нерегистровани]

Romanticno putovanje

Iz inostranstva avionom do Beograda, zatim vozom do Pristine, iz Pristine avionom natrag za Beograd.
Moze i obrnuto, zavisi od toga sta se turistu vise isplati.
Romanticno putovanje à la Eastern Oriental Express (primer: ameropa.de) za monetarno mocnije turiste.

(уторак, 28. јан 2020, 07:21) - anonymous [нерегистровани]

Voz

Ako ce preko Kraljeva i Mitrovice onda mora do Kosova Polja a ne do Pristine

(понедељак, 27. јан 2020, 21:41) - anonymous [нерегистровани]

Под хитно

Пруга да се обнови, ако се робна размена опет успостави, много је брже и јефтиније пласирати робу железничким саобраћајем.

Што се тиче путничког и то би било брже и ефикасније, брза пруга би омогућила транспорт у року од свега пар сати од београда до приштине, и што се људи више оовезују деле и разговарају, мање ће да се свађају.

(понедељак, 27. јан 2020, 20:27) - anonymous [нерегистровани]

Nama Srbima treba ova pruga

Ova pruga ce nam omoguciti mnogo bolju vezu sa Leposavicem,Severnom Mitrovicom ,pa sve do Beograda.
Albanci neometano idu autobusima kroz celu Srbiju,pa sto ne bi mogli i vozom. 

(понедељак, 27. јан 2020, 20:13) - anonymous [нерегистровани]

Za nas

Ta trasa nije ni vazna. Amerima mozda jeste,ali sta mi gradjani sad da ucinimo?

(понедељак, 27. јан 2020, 20:04) - Juznjak [нерегистровани]

Kamenovanje

Kako će da zaštite vozove od kamenovanja?