Шта мучи друмске превознике у Србији?

У Србији су све траженији професионални возачи аутобуса и камиона, а то одавно траје. Додатни проблем је што се све више, ионако малобројних возача, одлучује за рад у иностранству.

"Аутопревоз" Чачак тренутно запошљава 230 возача, а до нових тешко долази. Памти времена када је у резерви било и до њих двадесет. Висина зараде их најчешће одвраћа, мада се превозници жале и на већи проблем.

"Оно што је сада промењено јесте да због недостатка дозвола многи наши транспортери отварају фирме у Словенији и онда стварају огроман сифон за возаче, односно за одлазак возача и плашим се да ће та појава у наредном периоду бити све више изражена", објашњава директор "Аутопревозa" Чачак Александар Петронијевић.

То би спречила, кажу аутобуски превозници, промена закона.  

"Закон каже да возач за полагање Д категорије мора две године да има Ц категорију. Законодавства ЕУ су одавно избацила ту клаузулу, наше законодавство још увек држи те две године што нас омета да директно приступимо бироу незапослених и да им понудимо стипендирања и брзи прилив нових возача", каже Петронијевић.

Да до њих тешко долазе кажу и приватни превозници.  

"Имамо проблема око разних директива и којекаквим испуњавањем услова за возаче по новом закону следује СПС, односно професионална оспособљеност возача и то ће да кошта возаче, бићемо у још већем проблему. Фирме које не буду могле да нађу нове возаче мораће да распродају возни парк а то је проблем за Србију, највећи девизни прилив је из међународног транспорта робе и путника", напомиње председник Удружења превозника МДТ-систем Љубинко Златић.

Потражња је велика, потврђују и у НСЗ. Прошле године до посла су најбрже долазили возачи аутобуса и теретњака.  

"У прошлој години је било око 2.600 пријављених потреба за запошљавањем од стране послодаваца и готово сви су и запослени. Оно што послодавцима може да смета односно да буде проблем приликом запошљавања јесте да радници не поседују неке додатне вештине. Према нашим сазнањима, то је најчешће непознавање ниједног страног језика", истичу из НСЗ.

Српски возачи посао траже и лако га добијају у Словенији, Хрватској, Немачкој и скандинавским земљама. Тамо зарађују три пута више од просечне плате возача аутобуса у Србији која је до 60.000 динара.

број коментара 15 пошаљи коментар
(субота, 13. јан 2018, 20:27)
Vozač [нерегистровани]

Zaigrala mečka

I vreme je da se desi takvo stanje. Računajte da je svaki radni dan vozača 24 časa; 9 sati efektivne vožnje, utovar, istovar i razne procedure ostatak do 15 časova ukupnog radnog dana. A svi zaboravljamo da se ostalih 9 časova isto radi kao straža za robu i vozilo. Satnica vozača je ispod 1 eur kako god da računaju. Gospodo povecajte tu satnicu i niko neće ići iz Srbije.

(субота, 13. јан 2018, 15:22)
anonymous [нерегистровани]

Koliko vidim

Po ovom tekstu lekar i vozac ista plata. Ako je tacno ovo za vozaca.

(субота, 13. јан 2018, 13:04)
anonymous [нерегистровани]

Vozač 2

Pa uči školu! Ili pak, ne živi suviše luksuzno i imaćeš...

(субота, 13. јан 2018, 12:28)
Aleksandar [нерегистровани]

Smesno

hehehe pa ovo nije realno. Ko ima od vozaca u Srbiji 60 000.00? Raspitajte se za koliko rade vozaci gradskog autobusa u Nisu. To je sramota.

(субота, 13. јан 2018, 12:19)
Baki [нерегистровани]

" Uzalud vam trud sviraci "

Ukupna situacija kod nas je dovela do toga da je nekad dostojanstveno i cenjeno zanimanje Vozaca palo na najnize grane i finansijski i moralno i ljudski posmatrano. Mnogo ce godina trebati da ljudi ( pocevsi od poslodavaca, pa portira, pa magacionera, pa carinika, policajaca, ... ) pocnu drugacije da se ophode prema vozacima - spediciju sam batalio pre 7 god, bas zbog svega ovoga, a i drzavnu firmu ( gde vozim tesko teretno vozilo ) uskoro napustam zbog minimalca i nikakve naznake da ce biti bolje . Odo i ja . Caoooo !

(субота, 13. јан 2018, 12:12)
Velja D. [нерегистровани]

Šoferska je tuga pregolema

Postovana gospodo urednici.Bogu hvala da se setiste da progovorite o problemu koji poprima ogromne razmere.Pre svega problem je adekvatno plaćanje vozača za izvršeni rad, pa tek onda tretman i sve tako redom.Prevoznici, kao sto je i uobičajeno se bave pretnjama o iseljavanju firmi u inostranstvo, preteći državi pomanjkanjem uplaćenih doprinosa i poreza.Pa može li neko od njih da kaže kakav radni status imaju radnici u tim prevozničkim firmama.Obično su čistačice, pomoćni radnici, kuriri ili šta već još.Tema koju ste načeli, ne može da dobije na verodostojnosti dok ne poslušate i drugu stranu-vozače.Pokušavali smo i izjavama u novinama da dobijemo pravo na glas koji se čuje, i koliko se dalo videti, nekome nije odgovaralo da taj glas iz baze, dobije na težini.U ime grupe Udruženje vozača spremni smo da vam pripremimo makar neke odgovore, na postavljena pitanja u ovom Vašem prilogu.

(субота, 13. јан 2018, 11:51)
Milan Mrdja [нерегистровани]

tapiric@gmail.com

Samo platite,gospodo prevoznici.Nemojte maltretirati ljude i izmisljati toplu vodu,racunati potrosnju po vasim pravilima.Platite samo kako je zakon propisao i problem je rijesen.

(субота, 13. јан 2018, 11:50)
Dragan [нерегистровани]

Vozač

Zanimanja vozaca je slabo plaćeno i u EU .. 2000-2400€ mesečno..špedicija ..nisi nikad kući ..stan 600-900 € nekih 55-80m2 plus struja 50-70€..tv-pretplata- 10-20€ ..hrana +odjeca 300-500€, automobil..odrzavanja + osiguranje... ??? Vozač autobusa još slabije plaćen a svakakve ljude moraš istrpiti!

(субота, 13. јан 2018, 11:29)
Predrag [нерегистровани]

Licence

I kad budu prestale da se izmilšljaju kojekakve licence i ostala saplitanja od strane nelicenciranih.....

(субота, 13. јан 2018, 11:28)
anonymous [нерегистровани]

60 000 za dva meseca rada

Moj otac u Lasti u Smederevu radi za 30000. Mesečno tih 60000 može da sanja samo.