Ко нас зове на фиксни телефон

Фиксним телефоном најчешће нас зову на бесплатне прегледе у крају или да већ данас донесу масажер, јастук, душек са магнетима, можда да испитају зрачење у кући или упореде воду из чесме са неком флашираном. Петар Богосављевић из Покрета за заштиту потрошача рекао је да је најбоље заштићен потрошач који није лаковеран, који зна коме, када и како ће се обратити.

Телемаркетинг сем имена потенцијалних купаца зна и ко је пензионер, а то су им најбољи клијенти. Све се продаје на рате и не питају за године.

Гостујући у Јутарњем програму РТС-а, Богосављевић je рекао да само позивање јесте по закону, под условом да се особа јасно представи, да дâ информацију потрошачу ко зове, у чије име и шта нуди.

"Уколико се особа која прима информације сагласи да жели да их прими, онда је тај позив по закону", навео је Богосављевић. 

Према његовим речима, Законом о заштити потрошача, када су ти позиви учестали, сврставају се у агресивни наступ према потрошачима.

"Није прописано који позив по реду се сматра агресивним, а и други може бити недозвољен ако особа први пут не прихвати да прими позив са тог броја", рекао је Богосављевић.

Обично, како је рекао, извор информација за продавце је телефонски именик, а често настоје да што прецизније дођу до података о потрошачу, што је недопустиво.

Богосављевић каже да је агресивно пословање и када потрошач, после куповине неког производа, потпише да жели да буде обавештен о даљим акцијама те компаније.

Како је истакао, у Србији је доста блажи Закон о заштити података о личности него што је то у другим државама Европе. "Према иступању званичника, нисам велики оптимиста да ће се наш закон ускладити са европским законима", навео је Богосављевић.

Према његовим речима, продавци су добро припремљени, а циљна група су им имућнији понзионери који не живе са децом.

Богосављевић је нагласио да потрошачи треба да знају да је рок за враћање робе 14 дана. 

Одговарајући на питање како одређене фирме нуде пензионерима после одређеног броја година производе на рате, а банке не дају кредите, Богосављевић је рекао да пензионери могу да плаћају преко административне забране само ако су сагласни.

"Трговци имају процену супротну банкама. Банке немају људски однос, дискриминишу на основу година. Постоји могућност да се потраживања наплате у 99 одсто случајева, само код малог броја се то не наплати, и због тога не треба остале дискриминисати", истакао је Богосављевић.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(среда, 20. феб 2019, 14:57) - anonymous [нерегистровани]

"Danas svi imaju mobilne telefone, ali...

....mnogi nemaju koga da - zovu."!!! (Momo Kapor).

(среда, 20. феб 2019, 09:39) - anonymous [нерегистровани]

Fiksni telefon !

Fiksni telefon treba da se ukine i skloni iz uptrebe jer nije vise toliko vazan niti upotrban sada je moderno vreme,mobilni telefon je mnogo korisniji iodrasli ljudi ga poseduju 99.posto.