Наставник београдске гимназије ошамарио ученицу

У Седмој београдској гимназији професор физике ошамарио је на часу ученицу другог разреда. Јуче се догодио "инцидент" у Економској школи у Чачку, када су два маскирана дечака упала на час са пластичним пиштољима, пуцали и видео се дим, а онда су једној ученици поклонили ружу. Министарства просвете потврдило да је упознато са тим случајевима насиља.

Инцидент се догодио око 11 сати када је професор физике З.О. донео резултате писменог теста.

Ученици су били незадовољни оценама које су добили, почели да негодују. 

Најгласнија је била једна девојчица. Наставник ју је више пута опоменуо да се смири.

Она то, међутим, није урадила, после чега ју је наставник ошамарио.

Један од ученика је затим ударио наставника, наставник му је узвратио, а онда ударио још једну девојчицу.

У учионици је, након тога, настао општи метеж.

Галаму су чули други наставници и директор, потрчали су у учионицу и раздвојили их.

Директор је о томе одмах обавестио полицију, Хитну помоћ и родитеље ученика који су учествовали у инциденту.

Хитна помоћ је дошла, прегледала ученике и констатовала да нико није повређен, али је у Ургентни центар превезен наставник физике због тога што му је позлило.

Директор је рекао да је наставник физике отишао у пратњи школског полицајца, јер је таква процедура када интервенише екипа Хитне помоћи.

Настава је затим настављена, и сви ученици су преподневну смену завршили око 14 сати.

Тим поводом огласило се и Министарство просвете које је потврдило да је дошло до инцидента.

Речено је и то да је професор прекршио члан 111. и 112. Закона о основама система образовања и васпитања у образовним установама, у којима је строго забрањен сваки вид насиља, злостављање и занемаривање ученика.

За то се предвиђају новчана казна, прекид радног односа или удаљење са посла.

Из Управе је речено да је наставник који има 57 година и у школи ради три године, предао писмени захтев да се прекине радни однос из личних разлога.

У Седмој београдској гимназији настава се одвија нормално. 

Министарство: Све је у рукама директора

Начелница Одељења за координацију рада школских управа министарства просвете Невенка Ђелић каже за РТС да је против наставника и ученика покренут поступак.

Наставник је повредио забрану злостављања, насиља у школи и зато се он удаљава са посла.

"То што је наставник поднео захтев за раскид радног односа у овом тренутку не мора ништа да значи зато што по закону о раду отказни рок траје 15 дана. У овом тренутку он је и даље радник те школ", каже Ђелићева.

Све је, објашњава, у рукама директора.

"Директор би требало да покрене дисциплински поступак. Баш због поменутог члана 111. изриче се мера удаљавања са посла", наводи Ђелићева.

Верујемо, каже, да је колега који је повредио члан 111. Закона урадио то да би на неки начн спасао свој статус, односно да му не би била суспендована лиценца за рад.

Насиље променило форму

Невенка Ђелић наводи да је Министарство упознато и са инцидентом у Чачку.

Реч је, каже, о ученицима Друге средње школе који су се за време великог одмора, заједно са ученицима Економске школе, притајили у неком простору и сачекали да настава уредно почне, а затим учинили то што су учинили.

"Они су малолетници. Против њих се покреће васпитно-дисциплински поступак", казала је Ђелићева.

Врло често се суочавамо са ситуацијама насиља, истиче Ђелићева.

"Насиља није више него што га је било, али се јавља у другачијим облицима. Све ове појаве у школама су отишле више од онога што се некад звало несташлуком, безобразлуком, претераном неком мером иу понашању", истиче Ђелићева.

Додаје да инсистирају на систему заштите и да стално подсећају школе на то да би требало да постоји стална брига и систем у коме неће бити пропуста.

"Поуку извлачимо сваки дан. Оно што је важно за министарство је да нећемо скривати ниједну ситуацију насиља. Министар је до детаља упознат са свим ситуацијама".

Регулатива на битан начин укључује и родитеље, додаје Ђелићева.

Пошто је реч о малолетницима, остаје, наглашава, да се види какве ће се мере предузети, шта ће урадити полиција и, по потреби, Центар за социјални рад.

број коментара 54 Пошаљи коментар
(среда, 24. апр 2019, 13:18) - zolenik [нерегистровани]

nikad

Nikako ne odobravam šamaranje dece, pogotovo ne prosvetnih radnika. Najbolje da uvedemo u škole batine???
To što su deca nezadovljna, nevaspitana, bahata, naravno ne sva, preispitajte se i vi, prosvetni radnici.

(петак, 19. апр 2019, 13:56) - Lilly [нерегистровани]

vaspitanje

Verujem da je coveku pukao film, toliko bahate, nevaspitane dece, ogorcene, koja svoje frustracije nose iz porodice, ponasaju se nekontrolisano i odvratno, stvarno treba neko da zastiti i te ljude koji se trude da im prenesu makar malo znanja, ako je nekome jos uvek stalo do toga.Tako da, pravda za PROFESORA!!!

(петак, 19. апр 2019, 11:38) - Šopanje [нерегистровани]

I to pod obavezno

Nevaspitanje kompletno.Ne bih ovom profesoru ni opomenu uputio, već roditeljima te dece sa slušalicama u ušima, potpuno razuzdanim i divljim.Kad ih nisu roditelji vaspitali, dobiće vaspitanje u školi.Pa makar bili išopani!!

(петак, 19. апр 2019, 11:04) - Ivan Zgrozeni [нерегистровани]

Priznanje krivice

"Као што провоцирамо сваког професора, провоцирали смо и њега, али он је то тешко подносио"

(петак, 19. апр 2019, 10:23) - глас разума [нерегистровани]

Кривица је на обе стране

Сви знамо каква су данас деца по школама, а какви смо били ми пре неких 30ак година...то је било време кад се старији још поштовао, кад су наставници и професори имали свој ауторитет пред ђацима, којег данас нажалост више немају.Ипак то не даје ниједном наставнику/професору право да примењује насилне методе.Професор/наставник мора бити психички стабилна личност и мора познавати добро психологију, те наћи начина како без насилних метода да задржи неки свој ауторитет пред ђацима.Ипак признајем да то нарочито у данашње време није нимало једноставно, али јасно је зато и да не може било ко радити са децом, већ само они који су за то адекватно обучавани.Ауторитет се, баш као и углед, стиче мукотрпним радом са ученицима за шта је неопходна и стручност и знање, али и висока моралност и савременост, јер деца се требају спремати за један много бржи, узбурканији и несигурнији свет, него што је то био у оном времену, када смо ми били ђаци, па се и од професора/наставника данас више тражи и очекује.Кривице има на обе стране, али не бих толико ни предраматизовао овај случај...десило се и може се увек десити, нажалост у таквим временима и животним приликама живимо...идемо даље, јер мора се, немамо алтернативе нажалост!

(петак, 19. апр 2019, 10:03) - anonymous [нерегистровани]

Na strani sam profesora

poznajući decu a i sami smo bili u školi

(петак, 19. апр 2019, 09:55) - anonymous [нерегистровани]

Na zalost...

I sama sam prosvetni radnik i stalno sam u kontaktu sa decom.Na zalost poslednjih godina sve vise primecujem degradaciju u vaspitanju dece.S jedne strane zive jako brzo u vremenu koji ne nudi prave moralne vrednosti, pre svega kada pogledamo broj kulturno-obrazovnih emisija namenjenih deci, do toga da vec kroz same medije nema valorizacije nekih uspesnih ljudi, pozitivnih primera koji bi bili u vecini i koji bi podstakli i same nas da budemo bolji i uspesniji, vec se vecina stampe svodi na crne hronike i traceve.Negativne poruke indirektno dobijaju na sve strane, od lako zaradjenog novca, lako stecenih diploma do toga ko su dana bogati i uspesni ljudi koje vidjaju na Tv-u.I sama siatuacija u drustvu je dovoljno porazavajuca, a kad na to pridodamo vreme koje roditelj ima u periodu kapitalizma da se posveti detetu, sve to dovodi do opsteg sunovrata.Ponekad se pitam koliko je uopste bilo dobro sto su zene pocele da rade i sto su bile primorane da napuste svoju primarnu ulogu stuba koji je drzao citavu kucu i porodicu na okupu, dok su vodile racuna o pravilnom odgoju dece, a muzevi kao glava porodice predstvaljali autoritet u kuci i van nje.

(петак, 19. апр 2019, 09:42) - Bajic [нерегистровани]

Alo

Pojedini klinci nemaju nikakvo postovanja prema uciteljima, nastavnicima, profesorima odnosno starijima, zato sto nemaju kucno vaspitanje???Protiv nasilja sam nad decom.Roditelji su ti koji trebaju sa svojom decom da pricaju,sta deca smeju a sta ne.Da se zna ko su roditelji a ko deca da se postuje starije cak i ako nije u pravu ima ono zlatno pravilo precutati, a posle porazgovarat sa roditeljima,starateljima, pedagozima itd. da se to resi odnosno ispravi nepravda ako je i bilo...Mnoga deca su danas prepustana sama sebi niko ne kontrolise sta rade po drustvenjm mrezama, koliko agresivni igrica, pornografije i svega onog sto nije primereno za njihov uzrast...Danas deca u prvom razredu osnovne cak i pre imaju telefone, tablete internet.Nazalost roditelji misle da su sa tim mnogo toga resili posto se deca, primire, zabavljaju sa tim dok ne eksplodiraju...Ko kupuje telefone, ko zapostalja decu, ko ne radi sa decom itd.???RODITELJI ...

(петак, 19. апр 2019, 08:33) - anonymous [нерегистровани]

Razmazeni ucenici

Puna podrska profesoru.Da su ucenici znali za vece ocene imali bi ih. Ocigledno je bio dogovor da se minira nastava, izazove incident a profesor degradira.Histerisali su sve dok nisu i izazvali profesora sto su i uspeli koristeci nove zakone po kojima je zabranjen svaki fizicki nasrtaj na ucenike od strane predavaca. Ucenici su zasticeni i oni to dobro znaju..

(петак, 19. апр 2019, 08:21) - anonymous [нерегистровани]

bre

kad je nisu vaspitavali kuci, neko mora na ulici ili u skoli