Ко ће сести за волан градског аутобуса

Градско саобраћајно предузеће Београд морало је да распише јавни тендер за нове возача. Плата је 45.000 динара, уз услов да раде две године.

Заменик директора Техничке школе ГСП-а Душан Тучић указује да њихови ђаци имају више часова него они који похађају остале средње саобраћајне школе.

"Они имају одличну технику вожње, одлично владају возилом и могу да буду безбедни и сигурни у саобраћају", рекао је Тучић.

Директорка школе Марија Вучинић истиче да ђаци добијају знање о моторним возилима, регулисању безбедности саобраћаја, начину како се попуњава документација у саобраћају, обезбеђивању терета у транспорту.

Иако ју је одавно основао, градски превозник нема уговор о директном запошљавању, мада имају заједничке кабинете, предаваче и предност при запошљавању.

Интересовање за упис ове школе је велико. Сваке године могло би да се упише једно одељење возача и мајстора више. Они би после лако нашли посао, јер возачи толико напуштају Србију да их градски превозник тражи јавном набавком, односно европска компанија му уговором тражи и одабира возаче бар на две године.

То кошта и послодавца и возаче – то је неформално усавршавање по принципу одабира и добијања сертификата. Неки кажу да се тако још више убрзава одлазак.

Како успорити одлазак возача 

У школи су уверени да се одлазак може успорити, одужити на више година, али и да је потребно имати више поверења у ђаке који уз диплому одмах стичу и дозволе за возаче аутомобила и камиона. И то кроз школовање које је велика олакшица за родитеље, с обзиром на то да деца и долазе из сиромашнијих породица.

Директорка Вучинић сматра да би послодавци лакше могли да дођу до возача и мајстора када би потписивали уговор.

"Стипендирати их од почетка њиховог школовања, са потписивањем уговора за одређени временски период који ученик, односно запослени, мора да спроведе", истиче Вучинићева.

Њен заменик сматра да ђацима треба да се омогући да добију дозволу Д категорије.

"Као што могу полиција, војска и ватрогасци да полажу са 21 годином за Д категорију, треба дати могућност и нашим ученицима, јер Ц добијају са 18 година", истакао је Тучић.

Кад је мотив плата не може се зауставити одлазак из региона јер и из богатијих средина одлазе у још богатије, али се може пробати са успоравањем, док се и овде не побољшају зараде и услови.

број коментара 25 Пошаљи коментар
(четвртак, 16. мај 2019, 17:32) - anonymous [нерегистровани]

Doobuka GSP-a

Da li je i dalje aktuelna? Informacija nigde. Na sajtu GSP-a ni slova o doobuci. Ako i pocnete sa tim, sve sami finansirate, pa tek onda imate mogućnost potpisivanja ugovora i refundiranja troškova. Ako sve u startu platim sam, gde je tu povoljnost, zasto rizikovati sa "nekim" ugovorom gde te duze za 200-300 hiljada u slucaju raskida istog? Srbija je ovo. Trebaju li vam vozaci ili ne? Samo malo dobre volje i sve ovo bi moglo malo drugacije da se organizuje i sigurno bi bilo pomaka. Ovako? Tesko. Ozbiljan problem a neozbiljno ponašanje.

(четвртак, 16. мај 2019, 11:10) - anonymous [нерегистровани]

Realno

To je baš malo.Tolika odgovornost, a plata mala.

(четвртак, 16. мај 2019, 10:46) - anonymous [нерегистровани]

6000

tu je kao 800 evra ovde kad se uporede troskovi zivota

(четвртак, 16. мај 2019, 10:42) - anonymous [нерегистровани]

Plata

od 45000 je smesna za rad u smenama i haos na beogradskim ulicama, tolike plate su u boljim fabrikana gde ne treba skoro nikakvo znanje

(четвртак, 16. мај 2019, 10:10) - anonymous [нерегистровани]

Komentari

Gledam vase komentare i pitam se koliko godina imate ili ste jos uvek deca, pa gde ima LEBA BEZ MOTIKE !

(четвртак, 16. мај 2019, 07:57) - Aleksa [нерегистровани]

Za sve prepametne

Eto vam logika u srbiji ! Bolje sedeti kod kuće zdrav i pametan pun snage - bezkorisno i jadati
se kako je srbija loša ... verovatno da ti mladi ljudi u roditeljskoj kući imaju još kojeg brata ili sestru što isto tako sede kod kuće bezpotrebno.
Prestanite samo da se jadate ! Ti mladi ljudi pa svako nek ima po 400 evra, žive kod roditelja nek ima za sebe barem toliko ! Posle dve godine se možda ukaže neka druga prilika , ovo je logično i kako se razmišlja na zapadu ! Verujte jedno , preko se nemože tako razmišljati progutaće vas sistem ! Znam ljude "profesionalne vozače " plate im se razlikuju od nekadašnje plate , novi vozači su manje plaćeni ali ljudi ipak rade jer im bračni drug isto radi i deca ako su odrasla drugačije se nemože .

(четвртак, 16. мај 2019, 05:26) - Anonymus [нерегистровани]

Vozac

Vozim Autobus u Austriji ,moja prosjecna plata je oko 2500 eur i ne mozemo da nadjemo radnike.Zamislite za 400 eur???Odgovornost koju mi imamo a plata da bude 300-400 eur??Sramota!!!!

(четвртак, 16. мај 2019, 01:09) - anonymous [нерегистровани]

Svaka cast

Tekst je pravi.Ja sam jedan od njih koji je otisao za bolje placenim poslom.Kamo lepe srece kad bi neko zaista odgovoran stavio prst na celo i shvatio kako da zadrzi vozace(pare su svima prioritet).Bivsi vozac tramvaja.

(четвртак, 16. мај 2019, 00:48) - anonymous [нерегистровани]

400eur, ej covece!

400eur...manje nego zvanicni prosek plate u drzavi.
Nije ni cudo sto vozaci odose za Sloveniju, Nemacku...

(четвртак, 16. мај 2019, 00:42) - anonymous [нерегистровани]

Penzioner

Vozio bih ja i Slepera na zapadu
i Taksi jer imam sve dozvole,
Rado sam prestao sve to jer je zarada
sve manja i manja. Kada gazde budu resile da bolje plate pojavice se garantovano vise vozaca.