Шарчевић: Нема нове шансе, стари студенти прелазе на "Болоњу"

Министар просвете Младен Шарчевић изјавио је да стари студенти неће добити још једну шансу да факултете заврше према програму по којем су их уписали пре званичног увођења "Болоње" 2005. године.

Младен Шарчевић је за Политику рекао да више не постоје ни "техничке услови" да им се још једном продужи рок који је усвојен у Скупштини Србији последњег дана септембра прошле године.

"Мора се већ једном пресећи. Већ сам им двапут чинио услугу и покретао питање продужетка рока. Нема шансе да сада то учиним", рекао је Шарчевић.

Председник скупштинског Одбор за образовање Муамер Зукорлић рекао је да Одбор неће одржати седницу посвећену тој теми уколико Министарство просвете, односно Влада Србије не покрене питање још једног продужетка рока за студирање према старом програму за академце који поседују индекс бар деценију и по.

број коментара 42 Пошаљи коментар
(среда, 14. авг 2019, 16:23) - anonymous [нерегистровани]

Stid po ko zna koji put

Stid me je države koja svoje umne ograničava neargumentovanim tumačenjima. Žao mi je, ali nama treba još vremena. Setimo se koliko je teško naći posao, deca, porodica, bolesni roditelji....Nikome, ali nikome ne smetamo, nikoga ne ugrožavamo!!! Zbog čega nas onda sputati? Diplome, mature i sve druge afere su manje bitne, da li?

(среда, 14. авг 2019, 15:37) - anonymous [нерегистровани]

Pravda pod jednakim uslovima za sve

Nije najjasnije zašto toliko odijuma prema starim studentima izražavaju ljudi kojih se ta tema uopšte ne tiče.Načelo je da se za sve studente u regionu važe isti uslovi, pa zašto onda osporavati tu činjenicu.Ako je u CG i BiH produžen rok za studiranje po starom programu, nejasno je kako jedino naša država ima problem da ujednači praksu sa komšijama.U svakom slučaju se radi o ograničenom vremenu i zakonski ga definisati kao nepromenjljivo za ubuduće, ali pod istim uslovima u zemljama u okruženju.Tako ćemo imati ista prava kao i svi studenti u CG i BiH koji imaju isti problem.Niko ne traži više od toga.

(среда, 14. авг 2019, 10:42) - anonymous [нерегистровани]

Réponse

Netačna tvrdnja.Potpuno.Ostala su mi 3 ispita i sva tri kod profesora koji su mi predavali i po najnovijim udžbenicima iz 2018 i 2019 godine, i u terminima u kojima polažu i bolonjci.

(среда, 14. авг 2019, 10:08) - Aleksandraa [нерегистровани]

Skandalozna izjava

Niste u pravu ministre Sarcevicu.Kako je neko vec detaljno objasnio u komentarima da stari-veciti studenti
sami placaju svoje obnove apsolventskog roka,ispite,...da profesori koji treba da ih pitaju ne prave problem,da ti isti stari studenti ne zauzimaju nikome mesto na fakultetu(samo dodju na ispit ).

I u cemu je onda problem ? Deluje mi da ovakvom odlukom hocete da se zaborave propusti u maloj maturi ove god(kada je procureo test?),jer kao nesto veliko i bitno ste uradili,a u sustini proizvescete samo probleme i vrlo moguce 3000 gradjana i njihovih porodica van Srbije!

(уторак, 13. авг 2019, 13:45) - anonymous [нерегистровани]

b

Kao student bolonje mi nije jasno zasto bi slali ove ljude da studiraju po ,,bolonji". Ako gledamo realno tzv ,,bolonja" u Srbiji postoji samo na papiru. Nema ni B od prave bolonje. Na dosta fakulteta u Srbiji je neki međusistem niti je stari program niti bolonja. Po pravoj bolonji imate pravo da na jedan ispit izađete 3 puta i po zakonu ako padnete sva 3 puta taj predmet se slusa ponovo ne pita se profesora da li mozete vec je OBAVEZNO. Bolonja u Srbiji ispit padnete 10 puta i idete da pitate profesora da li mozete da slusate ponovo taj predmet pa ako se on smiluje vi mozete da slusate a ako ne snalazite se sami. Vezbe i predavanja su obavezna pa se divim onim koji nađu resenje da mogu da rade u isto vreme i studiraju. Po pravoj bolonji se odlucite da li ce te biti redovan student ili ne da bi mogli da radite. Kada dođete na konsultacije profesor vam kaze jedno a asistent nesto drugo pa vi ne znate sta bi da li da se smejete ili placete. Zamislite jos ovo da vam pismeni ispit nosi 100 bodova ali i usmeni iz istog predmeta vam nosi 100 bodova. I veciti studenti i bolonjci uce iz istih knjiga.Vas vecite salju da studirate po bolonji,a nas bolonjce na reupis ( kao nova akreditacija pa se mora a sve isto se polaze ali nema fakultet para pa hajde da udarimo malo po dzepu). To je samo jedan deo o tzv bolonji koja kod nas ne postoji. Svim studentima treba ukinuti rok za zavrsetak studija jer svi mi taj fakultet placamo iz svog dzepa.U drugim zemljama studiranje npr prve godine je besplatno.

(уторак, 13. авг 2019, 11:10) - anonymous [нерегистровани]

@mikac

Diploma se ne dobija za brzinu studiranja, vec za pokazano znanje. Na ispitu se ne ocenjuje brzina spremanja ispita, vec znanje. Ako znas sve dobices 10, ako ne znas nista dobices 5. Neces dobiti 10 samo zato sto si spremio ispit na brzinu za 2 dana, dobices 5. Brzina studiranja i znanje su razlicite stvari. A ako vam je toliko stalo do brzine studiranja zasto ovim prebacivanjem na Bolonju studiranje jos vise usporavate i produzavate? Argumentacija vam je toliko nelogicna da je neodrziva. Zato ce rok sigurno biti ukinut. To je neminovno. Ne moze se na silu nametati nesto toliko lose i toliko nelogicno.

(уторак, 13. авг 2019, 10:47) - anonymous [нерегистровани]

ukinuti rok

Neverovatno. Ne postoje tehnicki uslovi da studenti zavrse zapoceto po programu koji je ustaljen i uhodan godinama, a postoje tehnicki uslovi da se uradi nesto mnogo komplikovanije, da isti ti studenti zavrse iste te studije,sa istim tim znanjem, zamrsenim prebacivanjem ispita iz starog indeksa u novi za svakog studenta pojedinacno. Upravo je obrnuto, ne postoje tehnicki uslovi za prelazak na Bolonju. Tu ce takva jedna zbrka da nastane. Niko ne zna kako ce to da se izvede i zasto se to uopste komplikuje,zasto se studenti toliko maltretiraju a administraciji stvara nova papirologija. Niti postoji bilo kakav racionalni razlog da se to radi. Neverovatno je da se na tome toliko insistira. Bolonja nije nikakvo savrsenstvo, niti je superiorna prema starom nacinu. Naprotiv. Diploma po Bolonji je 6. Stepen, po starom je 7. Stepen.

(уторак, 13. авг 2019, 10:20) - anonymous [нерегистровани]

@mikac

Ne postoji nikakvo opravdanje za odluku ministra,jer to nije odluka da se zabrani studiranje starim studentima, vec da moraju da plate hiljade evra dodatnih besmislenih troskova. To nije ni odluka da im se dugo studiranje ubrza, vec da se jos vise produzi. Rok ce sigurno biti ukinut jer ta odluka je toliko protiv zdravog razuma da je nemoguce da ce proci.

(уторак, 13. авг 2019, 09:56) - gdja mama-radnik-student [нерегистровани]

Pravda za predbolonjce

Postovani,
Svi predbolonjci su uredno platili sve svoje obaveze prema fakultetu. Takodje, svi su se maksimalno trudili da poloze ispit koji su prijavili.
Svi mi imamo bar 33godine, porodicu i posao.
Vecina nas je imala neke nerjesive probleme pa smo na kratko prekinuli studiranje. Ali svi smo se vratili. Svi mi zelimo da postanemo akademski gradjani.
U zemlji Srbiji gdje ima svega 3% visoko obrazovanih ne lomite krila onima koji zele da polete.
Mi nismo nikome teret. Ni drzavi, ni fakultetu. Zbog nas se ne stampaju nikakvi formulari niti posebni udzbenici. Kupujemo sve sto i bolonjski student kupi. Profesor koji ispituje kolegu bolonjca ispituje i mene, nerijetko je taj isti profesor ispitivao i moju generaciju koja je redovno zavrsila.
Nadajmo se da ce ministar pokusati da razmisli gdje grijesi.

We are Sparta!!!

(уторак, 13. авг 2019, 08:26) - anonymous [нерегистровани]

student

To iz tvog ugla... da li si se pitao da li su ljudi imali novac da plate ispite, produzenje, da li su ostali bez posla, imaju stare i obolele roditelje koje pomazu.... Po tvojoj teoriji su ovi ljudi lenji i sta jos... sramota...