Ако возите пребрзо, или сте пијани за воланом – ваша дестинација је затвор

У 22.000 саобраћајних несрећа у овој години погинуло је 310 људи, а 1.800 има тешке телесне повреде. Четрнаест одсто возача учесника у саобраћајним несрећама било је пијано. Нови Закон о обавезном осигурању у саобраћају, о коме ће се расправљати на јесен, предвиђа да ти возачи плате одштету и до два и по милиона евра. Најчешћи узроци тешких саобраћајних несрећа са настрадалима је и превелика брзина, коришћење мобилних телефона у току вожње и невезивање појасева, нарочито на задњим седиштима.

Александар Раденковић из Управе саобраћајне полиције Министарства унутрашњих послова је, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, навео да је током акције појачане контроле саобраћаја било око 25.000 прекршаја прекорачења брзине, од којих су неки возачи возили преко 200 километара на сат.

"Током акције контроле саобраћаја имали смо око 25.000 прекршаја прекорачења брзине, од тога је 20.000 санкционисано на лицу места, а 5.000 власника возила може очекивати позив у наредних неколико дана, како би се изјаснили ко је у тренутку прекршаја управљао возилом", наводи Раденковић.

Додаје да се поред брзине контролисало да ли возач и путници користе сигурносни појас.

"Имали смо 2.500 прекршаја некоришћења појаса, 400 прекршаја непрописног коришћења мобилних телефона и 350 возача је искључено из саобраћаја јер су били под дејством алкохола", објашњава Раденковић.

Додаје да су у Лозници затекли мушкараца који је возио са 4,14 промила алкохола у крви.

"Овом лицу ће бити одузета возачка дозвола. Има испред себе и санкцију од 45 дана затвора, 256.000 динара новчане казне и одређен број казнених поена", објашњава Раденковић.

Додаје да је полиција на ауто-путу зауставила и возача који је возио брзином од 250,7 километара на час.

"Највећом брзином возио је страни држављанин на ауто-путу Београд–Ниш код Смедерева, 250,7 километара на час. Њега су у прекршају открили наши пресретачи. У скраћеном поступку осуђен је на казну затвора од 30 дана, 120.000 динара и забрану управљања моторним возилом кроз Србију у наредних девет месеци", објашњава Раденковић.

Поручује да ће се појачане контроле саобраћаја спроводити и у наредном периоду.

"Управа саобраћајне полиције још једном апелује на све учеснике у саобраћају да поштују прописана ограничења брзине, да користе сигурносни појас на предњем и задњем седишту и да на пут крећу искључиво уколико су одморни и праве паузу на свака два сата", поручио је Раденковић. 

Ригорозна контрола аутобуса за екскурзије 

Говорећи о Правилнику о организованом превозу деце, који ступа на снагу 2. септембра, Раденковић најављује да ће саораћајна полиција вршити веома рестриктивне контроле аутобуса и возача како би путовања ђака на екскурзије протекла безбедно.

"Нећемо дозволити да се крене на пут, уколико аутобуси и возачи не буду испуњавали све прописане услове. Приликом прегледа провераваће се документација за возила и возаче, техничка исправност аутобуса, алкохолисаност возача, као и поштовање радног времена и коришћење прописаних пауза и одмора", наводи Раденковић.

Позива организаторе, основне и средње школе, да на време пријаве екскурзије како би аутобуси били на време контролисани.

"Ниједан аутобус неће кренути а да не буде контролисан", поручио је Раденковић.

број коментара 13 Пошаљи коментар
(уторак, 20. авг 2019, 09:45) - anonymous [нерегистровани]

Odšteta

Pošto je iluzorno od bilo koga naplatiti dva miliona evra odštete (zato što je vozio pijan i ubio nekoga), predlažem da se naprave radni logori gde će takvi imati priliku da svojim radom otplaćuju svoj dug.Verovatno bi tada ovi pijani nasilnici razmislili dva puta pre nego što bi pijani seli za volan.Mišljenja sam da bi vredelo pokušati.

(уторак, 20. авг 2019, 00:22) - anonymous [нерегистровани]

Jos da je zakon jednak za sviju, gde bi bio kraj ?

Neki su ipak malo iznad nas obicnih gradjana.

(понедељак, 19. авг 2019, 23:15) - anonymous [нерегистровани]

Pojas

Svi bezbednosni sistemi u kolima, poput airbag-ova imaju efekta samo ako si vezan. Svi su projektovani da rade zajedno. Ako nisi vezan mozes i ispasti iz automobila. Vezi se i uzivaj.

(понедељак, 19. авг 2019, 22:03) - anonymous [нерегистровани]

destinacija zatvor

bolnica ili grob.

(понедељак, 19. авг 2019, 14:33) - anonymous [нерегистровани]

Reply

Sto se tice zdravstvenih troskova povrede su vrlo ceste i zbog vezanog pojasa, prelom kljucne kosti je najcesca. Kada sa se stavi sve to na papir, pro i con vezivanja pojasa, dolazi se do zakljucka da je pojas mac sa dve ostrice tako da bi vezivanje pojasa trebala da bude licna stvar.

(понедељак, 19. авг 2019, 13:11) - anonymous [нерегистровани]

Невезивање појаса и пијанство

За алкохол -све се зна.Ко пијан изазове удес, дужан је да све плати.Осигуравајући завод ће се од њега регресирати и биће дужан док је жив, а и дуже (наследници).Неко рече:-Моја је ствар да ли ћу се везати!Можда не би тако размишљао када би сам сносио трошкове лечења себе и сапутника у случају невезивања.Сва она "испадања из аута" последица су невезивања сигурносног појаса.И, на крају, сви који мисле да се ТО дешава ДРУГИМА, нека знају да се може десити, нажалост, управо ЊИМА.

(понедељак, 19. авг 2019, 12:49) - Stojanovic, Germany [нерегистровани]

Saobracajne brojke

Zalosno je citati te sve brojne saobracajne slucajeve.Srbija je drzava koja ima u jednom mesecu vise poginulih ili ranjenih nego neka zapadnoevropska zemlja na godisnjem nivou.Bahato ponasanje u saobracaju, neispravna vozila, slabe kontrolle i kaznjavanje kao i lakovernost u svojoj sopstvenoj sposobnosti voznje su samo neki uzroci tih nepogoda.Ne samo sto imamo veliki odliv ljudi u inostranstvo, veliki pad nataliteta, uz to se jos i sami ubijamo.Na to sve mora drzava I politika da reaguje i koriguje takve okolnosti.

(понедељак, 19. авг 2019, 11:35) - Дејан [нерегистровани]

Транспарентност

Ајде да видимо карте на столу, где ће се новац од овог утеривања харача потрошити? Ја сам платио казну 5000 динара јер сам везао појас тек после 30 метра вожње, и не љутим се због тога. Закон је закон, али као грађанин хоћу да знам у коју сврху се троши новац од наплате казне.

(понедељак, 19. авг 2019, 11:14) - anonymous [нерегистровани]

Obrada

Ovim pateticnim naslovima nas samo spremaju za novo povecanje kazni za banalne stvari tipa neupaljena svetla i skrecu paznju sa svog dela krivice za te nesrece. Pojas je moja licna stvar, nijedna kazna nije dovoljna za voznju u pijanom stanju. Veliki razlog nesreca je i ocajno stanje puteva i losa signalizacija u nasoj zemlji, mada to niko ne pominje, pogotovu na mestima gde su ove nesrece najcesce, na Ibarskoj magistrali, Sicevackoj klisuri. A za brzinu se moze pokrenuti debata jer izgleda da svi zaboravljamo za autoban i to da je tatistika mnogo gora kod nas nego u Nemackoj.

(понедељак, 19. авг 2019, 09:57) - anonymous [нерегистровани]

Strožiji zakoni, koji važe za sve

Po meni je to tema ne samo policije i školstva, već i svake porodice zasebno.Pričajte sa decom, pre nego se nešto desi.Povodom zakona i kazni...Još su One male.Taj Šajcarac koji je vozio 257 km na čas, trebao je da plati su mu bar 5 puta veću.U Švajcarskoj bi mu oduzeli Auto, platio bi 20 puta više.Oduzeli bi mu dozvolu.I Bog zna šta bi mu još pripremili.I za naše gradjane bih uvela tako je kakvi važi u nekom evropskim zemljama.Oduzimanje vozila, veće novčane kazne, zatvori itd.