Мање удеса због пооштрених техничких прегледа

Пооштравање техничких прегледа допринело је смањењу броја удеса за десет одсто током годину, а погинуло је 27 људи мање него у истом периоду лане, наводе у Министарству унутрашњих послова. Смањен је и број неисправних аутомобила, будући да, како процењују на техничким прегледима, чак у 40 одсто нису прошли тај први преглед.

У МУП-у кажу да су открили да је у првих 10 месеци пооштреног техничког прегледа 27 људи мање погинуло у саобраћају, а смањен је и број повређених за 1.394, као и број несрећа за 1.043.

За 10 одсто возила може се рећи да је нереално да се икада више нађу у саобраћају, јер цена њихове поправке превазилази њихову вредност.

С друге стране, постоји још око 20 одсто возила која због одређених недостатака не могу одмах да прођу преглед, али могуће је отклонити квар.

Најбитнија ствар, кажу у МУП-у, јесте да се сада возила фотографишу и прави база о њиховој техничкој исправности.

"Постоји пет фотографија слика са предње задње стране, бочне стране и слика контролне табле, тачније километар-сата", објашњава Марко Манојловић, руководилац техничких прегледа.

Следеће године очекује нас још једна новина, а то је мерење издувних гасова на техничким прегледима.

Тачније, они који су скинули катализаторе или ДПФ филтере неће моћи да прођу технички преглед, уколико нису у одређеним границама дозвољеног загађења.

"Издувни гасови ће наредне три године бити контролисани. Контролисаће се степен издувних гасова, да ли имате сву опрему везану за издувне гасове катализатор, ДПФ филтере", најављује Манојловић.

Најбитнији услов за регистрацију возила јесте исправан кочиони систем, поготово кочиона црева која су код старијих возила неретко порозна, па пуцају приликом наглог кочења.

Следећи на листи су управљач, трап и каросерија, где не сме бити рупа и трулих трагова. А то да ли су, на пример, браници огребани или не, није значајно за безбедност, кажу стручњаци.

број коментара 10 Пошаљи коментар
(четвртак, 10. окт 2019, 14:19) - Ulmer [нерегистровани]

Tehnicki pregled

Da vam pojasnim kako je u Nemackoj sa tehnickim pregledima automobila.Tehnicki pregledi se vrse radi vece sigurnosti u saobracaju,kupovinom novog auta tri godine se ne vrsi tehnicki pregled,nakon tri godine auto mora svake dve godine na tehnicki.Ne vrsi se samo tehnicki vec i da li auto zadovoljava postavljene dozvoljene granice izduvnih gasova.U Nemackoj ima vise od 30 mil.automobila koji registrovani za saobracaj,u proseku tehnicki pregled kosta oko €105 plus kontrola izduvnih gasova kosta oko € 60.Nisu tehnicki zbog zarade novca,vec su radi vece sigurnosti u saobracaju.

(четвртак, 10. окт 2019, 14:06) - Goran [нерегистровани]

Standardi

Jedan standardizovani far sa E1 ili kojom vec oznakom ide kosta oko 150€, a Srbi kupuju Depo i Tyc u paru za 40-50€..
Pa posle kuku i lele, nisam video.

(четвртак, 10. окт 2019, 14:04) - Realista [нерегистровани]

Gomila gluposti

Nasim putevima se krece toliko neispravnih vozila da nam ne trebaju granice, covek odmah primeti da je u Srbiji.Realno svaki vozac treba da je odgovoran za tehnicku ispravnost svog vozila zbog sebe i drugih.Sijalice su najjeftinija stavka a toliko njih voze sa pregorelim.

(четвртак, 10. окт 2019, 13:19) - anonymous [нерегистровани]

Manje udesa?

Svakodnevno procitam u novinama da se desila saobracajna nesreca, sa tesko povredjenim ili stradalim osobama. I uglavnom su dobri, brzi i noviji automobili ucestvovali u takvim nesrecama. Nije toliko do automobila, do vozaca je. A broj ukupnih saobracajnih nesreca je smanjen zbog odliva ljudi u inostranstvo, a takodje i zbog cene goriva i pada standardka, jednostavno, manje se vozi... Ovakav tehnicki pregled se primenjuje retko gde u svetu. Sa druge strane, nemam nista protiv, ali ako ste preuzeli takve mere i zakone iz inostranstva, zasto ne preuzmete i one koji idu na ruku narodu, a ne samo na stetu. Kao na primer da se moze na jednu saobracajnu dozvolu registrovati dva auta (kao u nekim zemljama), ili da se tehnicki pregled ne obavlja 5 godina na novom autu, a posle toga do neke starosti auta svake druge ili trece godine. Ne, ovde se preuzima samo ono sto je rigorozno i sto donosi novac drzavi, ono sto olaksava zivot ljudima, to se ni u razmatranje ne uzima, a kamodi da se uvodi u praksu.

(четвртак, 10. окт 2019, 12:09) - Sale [нерегистровани]

Srbijai

Ima znatno manje ljudi pogotovo populacije vozaca sto masovno napustaju zemlju. Inace nije smanjen procenat udesa koliko je smanjen broj vozača tako da je proporcionalno broj udesa povećan.

(четвртак, 10. окт 2019, 11:40) - Stefan [нерегистровани]

Manje

Hahaha pa nije tehnički pregled doprineo tome vec vise policije na ulicama i vise kamera širom Srbije...

(четвртак, 10. окт 2019, 11:32) - Djoda [нерегистровани]

@Zaglupljivanje

Ti "strucnjace" sta se desava ako kocnice zakazu,ili ako upravljac zakaze,jer su oboje neispravni,ovo su samo dva primera.Zato sluzi tehnicki pregled da se ukaze na neispravnost i da se otkloni.

(четвртак, 10. окт 2019, 10:43) - anonymous [нерегистровани]

Zaglupljivanje

Potrebni su nam "Strucnjaci," da bismo znali da ogreban branik ne utice na bezbednost u saobracaju. Mene konkretno zanima gde su dokazi za ovakve tvrdnje, tj za takvu korelaciju izmedju tehnickih pregleda i broja udesa. Zar je moguce da takvi "Strucnjaci" nisu na osnovu ovakvih neosporivih podataka napisali nijedan rad? Sta ako na manji broj poginulih utice nesto sasvim drugo, npr da ovogodisnja cifra prosto upada u neku standardnu devijaciju ocekivane vrednosti ili jednostavno ima manje vozila na putu pa se desava i manje udesa? Mogli bismo da u potpunosti zabranimo saobracaj i spustimo smrtnost na ~0. Nadam se da ce neko od tkz. "Strucnjaka" da ozbiljno razmisli o tome.

(четвртак, 10. окт 2019, 10:42) - anonymous [нерегистровани]

Neispravna vozila i dalje na putu

Ja sam upravo proveo dve nedelje u Srbiji u poseti iz inostranstva i veoma mi je upalo u oci da veliki broj vozila, automobila i traktora pogotovu, ima neispravna svetla.Svaki dan sam vidjao vozila sa jednim farom, tako da kad se nocu priblizavate morate skroz da usporite jer ne znate da li je motocikl, auto, traktor, kombajn ili nesto drugo.Takodje primetno je odsustvo saobracajne policije. Do nedavno su trazili spenadlu u prvoj pomoci a sad ih nigde nema da bar opomenu vlasnike neispravnih vozila a kamoli da ih iskljuce iz saobracaja.Koja je svrha rezervnih sijalica kad ih niko ne menja?

(четвртак, 10. окт 2019, 10:16) - Vlajko [нерегистровани]

Ma sigurno

Da su uveli zakonsku obavezu da svi nose mirišljave jelkice bilo bi da je to razlog manjeg broja udesa. Videćemo šta će obrazložiti kada se vremenom statistika promeni na gore. Tehnički pregledi su po novom maltretiranje. Jedino što je bitno su kočnice, vešanje, trap i upravljački mehanizam. Da li je auto malo zarđo na rubovima, da li se jasno vidi broj motora, da li mu radi lampica pored prekidača za ventilator, pa to je sve toliko nebitno za bezbednost.