Повезивање аутобуских и железничких линија у Београду тек за четири године

Месецима није једноставно из Београда отпутовати возом или аутобусом, још теже је снаћи се када у престоницу стигнете, а најкомпликованије је преседање са воза на аутобус и обрнуто. Све је почело укидањем старе железничке станице, а додатно закомпликовано привременим пресељавањем аутобуске. Све би то требало да се реши изградњом аутобуско-железничке станице на Новом Београду.

Како сада ствари стоје, најмање до 2023. године аутобуски и железнички путеви у Београду се неће укрштати. Тада би требало да буде завршена железничка станица Нови Београд, код бувљака, и да на једно место стижу "Беовоз", међународни возови, воз за Будимпешту и аутобуси.

"Предвиђено је да буде један изузетно модеран комплекс, дакле један од највећих путничких терминала у овом делу Европе. У том комлексу ће се налазити и главна аутобуска станица Београд и железничка станица Нови Београд", каже Mирољуб Јефтић из Инфраструктуре железнице Србије.

Аутобуска станица ће бити завршена раније, каже министарка саобраћаја.

"Крајем 2021. године аутобуска станица мора бити завршена", истиче Зорана Михајловић.

Да тада, да би са аутобуса пресели на неки воз мораћете и даље да идете на Прокоп који је сада главна железничка транзитна станица или до Топчидера одакле крећу возови барском пругом.

Аутобуси и даље полазе са старих стајалишта из Савске улице, али су паркинзи код Центра "Сава" и станице ГСП-а на Аутокоманди претворени у импровизоване пролазне станице кроз Београд.

Стручњаци упозоравају да град што пре мора да обезбеди јавни превоз за све који преседају са воза на аутобус и обрнуто.

"Има довољног броја путника и има захтева за линијом која ће повезивати аутобуски и железнички саобраћај, свакако да треба и да фунционише. То тако треба да фунционише све до тренутка док се на једном месту не изграде и аутобуска и железничка станица", објашњава Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Да треба и мора показује и статистика. "Србијавоз" је у првих шест месеци превезао нешто више од два милиона путника, а Београдска аутобуска станица у истом периоду око четири и по милиона.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(четвртак, 17. окт 2019, 09:40) - anonymous [нерегистровани]

Koje omanuo

Imamo glavnu željezničku stanicu Prokop koja se gradi kao Skadar na Bojani.Ne znam da li su prethodne arhitetkte i močnici predvideli na toj lokaciji i autobusku stanicu. Ukinuli su staru železničku stanicu i razdvojili je od autobuske bez adekvatne interne veze.U planu su da autobusku grade na Novom Beogradu.Sad izlaze sa megalomanskim planom da prave na istom mestu prave i glavnu železničku stanicu (logično sa stanovišta saobraćaja).Šta ćemo sa Prokopom.Nema opravdanja niti logike da imamo dve glavne stanice.Koje omanuo.Gde je odgovornost, a potrošiće se ogromne pare ne samo Beograda već Srbije i njenih građana.Gde je kraj neodgovornom ponašanju.Ovih dana je jedan čovek napisao citiram:Sa zlom se možemo obračunati i pobediti, ali sa glupošću ne možemo.....

(четвртак, 17. окт 2019, 09:30) - Dule [нерегистровани]

Zasto?

Zasto je autobuska stanica na Novom Beogradu..Pa u spicu ce se kroz Beograd ulaziti i izlaziti po sat i po..trebalo je graditi 3 ili 4 manje autobuske stanice po obodu grada i povezati ih sa metroom..Tako je i struka govorila..Ali danas struka nista ne odlucuje..

(четвртак, 17. окт 2019, 01:04) - anonymous [нерегистровани]

Prioritet broj 1

Zeleznicka i autobuska stanica na N.Beogradu su odlicno resenje i moraju sto pre da se zavrse. znaci i danju i nocu da se radi. Mislim da je to,uz Prokop i klinicki centar nesto najvaznije sta se u Beogradu gradi.


(среда, 16. окт 2019, 21:55) - anonymous [нерегистровани]

Tako nam i treba kada smo ukinuli staru zeleznicku stanicu

Zbog cega uopste i treba da putujemo?