Радници ГСП-а броје путнике, стигли први резултати

Поново се броје путници у градском превозу. Према последњим подацима, најоптерећеније линије су биле 95 и 23. Контрола је овог пута почела на стајалиштима линија које иду ка ужем центру града.

У возилима ГСП-а и на појединим стајалиштима у Београду броје се и анкетирају путници. Већ неколико дана радници Секретаријата за јавни превоз и ГСП-а, са легитимацијама, евидентирају сваки улазак и излазак на стајалиштима.

Анкетари узимају податке о томе шта желе путници, да ли би и шта би мењали и које линије најчешће користе. Када се прикупе и обраде подаци, почеће израда студије, која треба да покаже хоће ли бити измена у саобраћају и реду вожње.

Такође, знаће се прецизније колико путника користи јавни превоз.

"Бројања су неопходна да бисте знали како функционише систем. Да ли је увек неопходно радити систематско бројање путника на целокупној мрежи линија – није, али је пожељно у одређеним временским периодима радити контролна бројања на деловима мреже, ако има индикација да је дошло до поремећаја", објашњава професор Саобраћајног факултета Пеђа Живановић.

Како изгледа бројање путника у шпицу, у препуним возилима и на стајалиштима где од гужве понекад не може да се прође, није баш најјасније.

У сваком случају, путници ће се бројати од првих јутарњих полазака до 24 сата, а анкетирати од седам до 19 часова. Живановић истиче да је то једна од најпрецизнијих метода мерења.

"Бројачи морају провести цео дан у возилу али то је једна од најпрецизнијих метода и поузданост бројања са добро обученим истраживачима је виша и од модернијих технолошких направа које могу да броје путнике", рекао је Живановић.

Појашњава да истраживачи стоје поред сваких врата аутобуса и раде од првог поласка аутобуса, до краја радног времена.

Контрола бројања путника почела је прво на стајалиштима линија јавног превоза које иду ка ужем центру Београда.

На основу анализе података донеће се одлука о продужавању или скраћењу појединих линија, а размишља се и о увођењу додатног броја возила, што је већ урађено на аутобуским линијама 77 и 79.

Како тврде надлежни, бројање обављају запослени Секретаријата за јавни превоз и ГСП-а, тако да то не захтева додатне трошкове.

број коментара 19 Пошаљи коментар
(субота, 09. нов 2019, 11:39) - anonymous [нерегистровани]

Gsp

Linija 85 iz Borce prema Banovom Brdu je katastrofalna!Vozaci cesto preskoce svoju liniju,pa u sledecu ne moze da se udje! A i sramota je da samo jedan bus ide preko Pupinovog mosta! Sredite autobuse i uvedite dodatna vozila!

(субота, 09. нов 2019, 03:47) - anonymous [нерегистровани]

Gsb

Ja sam neko ko u tomu dana ide po raznim krajevima grada zbog posla. U zadnje vreme primecujem da se dista ceka na stanicama, da dilaze prepuni autobusi u koje ne moze da se udje. To se odnosi i na tramvaje. Najcesce linije koje su opterecene su 88, 89, 83, 78, 511, 56, 7 tramvaj nikad docekati, jako sam nezadovoljna kao putnik.

(петак, 08. нов 2019, 18:37) - anonymous [нерегистровани]

gsp

 Kupite nova vozila,kontrolisite rad privatnih prevoznika,kontrolisite rad dispecera i slusajte narod.

(петак, 08. нов 2019, 18:32) - anonymous [нерегистровани]

Vratite 19

I 19 !

(петак, 08. нов 2019, 16:20) - anonymous5 [нерегистровани]

Gradski prevoz

Takodje 17... nekada najbolji, a sada najgori prevoz. Konstantno kasnjenje i guzva u periodu izmedju 08 i 09h kao i izmedju 17 i 18h

(петак, 08. нов 2019, 10:41) - Vladimir [нерегистровани]

Eh

Druže i sada ti voze privatnici, samo što naplaćuju direktno od grada svoje izlaske, a što se tiče švercovanja to si u pravu, nije bilo 90tih ili u mizarnom broju.

(петак, 08. нов 2019, 10:39) - Ruzica Lesendrić [нерегистровани]

602, pojačati, preusmeriti jos neki bus u vinogradskoj Surcin

Preusmeriti jos neku liniju u vinogradskoj, veliki su zastoji od okretnice, bezanija do ledina. Pozdrav

(петак, 08. нов 2019, 07:18) - anonymous [нерегистровани]

Neka broje

Možda će im značiti kad budu imali dovoljan broj vozača da mogu da ostvare sve polaske predvidjene redom vožnje. A o kucanju karata i normalnom redu za ulazak u vozilo možemo samo da sanjamo.

(четвртак, 07. нов 2019, 23:53) - anonymous [нерегистровани]

bacanje para

Ali moraju znati koliko putnika u kom trenutku ima u autobusu. Da bi znali u kom delu dana treba vise polazaka. A ako bi se samo kucali na ulasku u bus onda bi bilo po stotine putnika u autobusu, ne bi se evidentirali oni koji su napustili autobus. A lakse bi im bilo samo da pogledaju kamere koje postoje u svakom autobusu i iz udobnosti svoje stolice bi znali kada im treba vise autobusa i na kojim linijama

(четвртак, 07. нов 2019, 23:14) - Markovljev [нерегистровани]

Ne samo Montreal

Ne samo u Montrealu ljudi ulaze u autobus kako su pristigli. Dodjite u Prag i pogledajte kolonu ljudi koji stoje i čekaju u redu za prigradski prevoz pa iako znaju da neće biti mesta u autobusu, čekaju na sledeći, nepada im na pamet da se guraju preko reda, kao što je kod nas da je dovoljno da tri čoveka čekaju dolazeći prazan autobus da se potuku ko će prvi ući u autobus. Srbiji je potreban red, red i još jednom red i elementarna kultura u nekim oblastima. Neljutite se braćo, to je istina.