Београд смањује број таксиста за трећину, на улицама нешто више од 4.000 возила

Према решењу Града Београда, које је објављено у Службеном гласнику, регистрованих таксиста биће за трећину мање. Та одлука треба да се примењује од 1. јануара следеће године. Истраживали смо који критеријуми ће бити одлучујући за то ко ће бити прекобројан.

Неочекивано, за таксисте свакако, Град је смањио број регистрованих и то тачно за трећину. Према градској одлуци, од почетка нове године требало би да их буде 4.149. Неће бити спискова, наглих брисања, ко год ради прописно остаће у послу. До смањења ће доћи постепено.

"Имате трајну неспособност, одлазак у пензију, прекид рада због неких кривичних дела или неплаћање држави државних обавеза", рекао је Александар Бјелић, председник Савеза такси удружења Србије.

У времену када расте број житеља, долази све више пословних људи и туриста, смањује се број таксиста. Да ли то значи да неће бити и примања? Повећање броја зависиће пре свега од сузбијања сиве економије у коју Бјелић убраја и коришћење разних апликација.

"Ако вам кажем да је држава у последње две или три недеље одузела скоро 20 аутомобила нелегалним превозницима, уколико се то сузбије са представницима државе у наредних месец или два, наравно да ће се вероватно и појавити онда потреба за неким одређеним бројем такси возила", навео је Бјелић. 

Према његовим речима, намера Града је да заиста уради ову службу, а један од начина је да држава субвенционише набавку нових возила. Беле боје, сазнали смо од различитих произвођача, вредних 13–20.000 евра. Ново је безбедно за све, смањује трошкове одржавања.

"Једнообразну службу на коју ће сви грађани, као и гости овог града, моћи да се ослоне и препознају ко јесте, а ко није таксиста", истакао је Бјелић. 

Таксиста мора бити задовољан платом, односно реалном ценом превоза, која се увек заснива на понуди и потражњи.

"Да он може да обнавља возило, да га унапређује, да узима сутра електрични погон и тако даље", казао је проф. Миломир Веселиновић.

Градски превоз се значајно дотира из буџета, јер карте нису економске. Такси је допуна градском животу, јер штеди време и трошкове паркирања пословним људима. Незаменљив је ноћу и у оним деловима града где градски превоз не долази. А како проверити колико таксисти раде? Требало је, каже, давно оформити јединствен кол центар.

"Који ће прикупити свакодневно реалне податке о извршеним вожњама, о захтевима за вожњом, и на тој основи видети и колебање потреба за превозом у току дана, и недеље, и месеца. И на тај начин видети да ли треба или не треба и у ком периоду треба више или мање таксиста", напоменуо је Веселиновић. 

Крајем идуће године добићемо још једну студију која ће обухватити и број такси возила. За нас је битно да коначно имамо возило кад пада киша, снег и у различитим деловима града.

Било на позив, било да га зауставимо на улици, што би се рекло да уђемо на "кваку".

број коментара 23 Пошаљи коментар
(понедељак, 09. дец 2019, 11:44) - anonymous [нерегистровани]

Број таксиста

Не треба смањивати број, и овако је тешко добити слободно возило. Само искључити нелегалне, са прекршајима, лошим и старим возилима, који не плаћају доприносе... и сами ће се проредити. Што онда не укину Каргоу?

(понедељак, 09. дец 2019, 11:34) - anonymous [нерегистровани]

Број таксиста

Не треба смањивати број, и овако је тешко добити слободно возило. Само искључити нелегалне, са прекршајима, лошим и старим возилима, који не плаћају доприносе... и сами ће се проредити. Што онда не укину Каргоу?

(недеља, 08. дец 2019, 20:19) - anonymous [нерегистровани]

Pera

Gorivo je 150 dinara, amortizacija, porez i ostalo. Cena taksija zadnjih 15 godina je ista a gorivo je poskupelo 100 odsto. Sto vi pametni kojima je taksi skup ne uzmete pa taksirate lepo pa se obogatite. Taksi je za gospodu. Ko ima kintu ima ko nema u autobus i Cao. To sto je standard ovde los to je druga stvar. Nemoze taksista da vozi za dzabe, na pumpi se sipa gorivo koje kosta ne sipa se voda. Srbi oce dzabe da budu gospoda. E pa nemoze mora da se plati.

(недеља, 08. дец 2019, 19:19) - Grkinja [нерегистровани]

Puno ali legalni molim

Ali naravno da rade samo legalni. Ostali koji nemaju dozvolu i nisu legalni izvini ali neka rade nešto drugo, mogu biti opasni. Osim toga prevaraju nas i traži više novca :(

(недеља, 08. дец 2019, 19:16) - Grkinja [нерегистровани]

Taxisti potrebni

Ja ne želim da se smanjuju taxisti Beograda jer mogla sam da idem gde god sam htela odmah bez muke, odmah sam našla taxi. U Beogradu ima toliko turista kome trebaju taxisti. Ako neće u Beogradu gde će da rade? U selu? Nije lepo. Potrebni su i doprinose u turizmu. Ostavite ih u miru.:)

(недеља, 08. дец 2019, 18:49) - Grkinja [нерегистровани]

Često ali

Ipak taxisti Beograda treba da budu ljubazniji.

(недеља, 08. дец 2019, 18:35) - Grkinja [нерегистровани]

Potrebni.

Zašto, bilo je dobro što ste imali toliko taksista u Beogradu kad sam došla, nisam imala nikakav problem da nađem taksi pa da idem gde god želim na vreme. Dobro je imati takve pogodnosti. A sad?

(недеља, 08. дец 2019, 18:30) - Miki [нерегистровани]

Nema nade

Ali najbolje je ovo zbog neplaćanja državi obaveza. Ostaće bez 3/4 sadašnjeg broja

(петак, 06. дец 2019, 14:20) - anonymous [нерегистровани]

Polu tacno...

Da postoji za one koji to znaju. Ali ko ne zna da obrati paznju na taksiste koji stoje tu okolo i odmah te napadnu ( agresivno) i nude taksi, tako da ko ne zna iz unutrasnjosti ili stranci automatski postaju zrtva. Znaci svima koji dolaza na BG aerodrom, PAZNJA. Ne uzimati ponudjen taksi od divljaka koji vrebaju vec uzimati vaucere sa standa.

(петак, 06. дец 2019, 14:06) - anonymous [нерегистровани]

Baš odgovor

Pojma nemaš,uzmeš vaučer 1400 din ,postoji pult 3 metra širok sa grbom grada Beograda i ljudima koji tu rade ,kakvo crno pohađanje