За прелазак Панчевачког моста у шпицу и до сат времена

Нема извештаја о саобраћајном шпицу у Београду да се као најкритичнија тачка не помиње Панчевачки мост. Возачи у колонама чекају и по сат времена. Прво су дописе почели да пишу грађани.

Удружење грађана "Котеж" недавно је упутило захтев Управи саобраћајне полиције да се размотри проблем са гужвама на Зрењанинском путу и Панчевачком мосту и да се пронађе адекватно решење. Полиција одговорила, чека се одговор Секретаријата за јавни превоз.

Понекад је у време саобраћајних шпицева за прелазак преко Панчевачког моста потребно и по сат времена, кажу они који свакодневно прелазе са једне на другу обалу Дунава.

"Уколико се догоди да се поквари аутомобил на Панчевачком мосту, ми већ имамо огромну колону од четири-пет километара која буквално иде и до Борче. Такође, мост је стар, инфраструктура је отприлике рађена 70-их година, а становништво се доселило – у последњих двадесетак година је троструко увећан број становника на левој обали Дунава", наводи Данијела Несторовић из Удружења грађана "Котеж".

Убеђени да је могуће смањити гужве и убрзати прелазак преко моста изменама саобраћајне сигнализације, обратили су се надлежним градским институцијама.

"Од њих смо добили одговор да је разлог за такве гужве – семафорска сигнализација, односно кратко трајање зеленог таласа у том периоду", наводи Несторовићева. 

Миља Миленковић из Удружења грађана "Бела чапља" наводи да као решење види укидање пар семафора, који, према њеним речима, представљају један од узрока за гужве на Панчевачком мосту.

"Ја као решење видим укидање пар семафора – семофора у Рузвелтовој код Нисове пумпе, код дома за студенте и на самом силазу са Панчевачком моста ка улици 29. новембра, где се налазе и семафор и пешачки прелаз, мислим да су то два велика узрока за настајање гужве на Панчевачком мосту", оцењује Миленковићева.

У допису који су грађани добили од Управе саобраћајне полиције Београда наводи се да су се због несинхронизованих семафора у Улици деспота Стефана и Драгослава Срејовића више пута обраћали Секретаријату за саобраћај и да је интервал зеленог таласа недавно продужен.

Саобраћајна полиција ће убудуће, према својим могућностима, дати приоритет регулисању саобраћаја у зони Панчевачког моста, такође се наводи у допису грађанима.

Из Секретаријата за саобраћај нисмо добили одговор на питање да ли, осим продужавања зеленог таласа, предузимају још нешто.

Панчевачки мост и приступне саобраћајнице грађене су у време када је у Београду било четири пута мање возила, тако да није могуће у потпуности елиминисати гужве, кажу стучњаци.

"Тај ниво услуге се може поправљати кроз одговарајућу регулацију путем светлосне саобраћајне сигнализације, али опет до одређене мере, не може бесконачно пуно и након тога је потребно примењивати друге алтернативне видове превоза, као што су – јавни градски превоз путника, а затим и одговарајуће мере које ће спречити превелику концентрацију возила у централној зони града, односно превелики обим саобраћаја на тим оптерећеним саобраћајницама", наводи Милан Божовић, ревизор безбедности саобраћаја.

Трајно решење могуће је тек када буде саграђен мост преко Аде Хује, а то се, извесно, неће десити још неколико година. До тада је потребно да надлежни понуде саобраћајна решења која ће грађанима максимално олакшати путовање.

број коментара 3 Пошаљи коментар
(петак, 06. дец 2019, 22:17) - mgr [нерегистровани]

Sat vremena da se predje Pancevacki most

Zar to nije " ici bogu plakati", umesto da se predje za nepunu sekundu sa " pametnom "prugom,.

Kad bi se ljudi tako brzo prevozili pitam vas ko bi se vozio u kolima ili bih mnogo rado ostavio na prkeringu a mozda prodao .
pozdav

(петак, 06. дец 2019, 21:40) - anonymous [нерегистровани]

Postoji resenje

Da se svi ne guraju u Bg.Jer zivota ima i van njega.Kome se ne svidja,neka zivot trosi u autobusu ili kolima u koloni.

(петак, 06. дец 2019, 21:23) - anonymous [нерегистровани]

Naravno

Beograd ima samo JEDAN gradski most preko Dunava.
Pupinov most je strateski za Srbiju.
Kada su pocetkom osamdesetih bile spremne pare za most otisle su Splitu zbog Mediteranskih igara.
Od tada vise nikome nije padalo na pamet da se leva obala Dunava poveze sa centrom.