Професионални возачи ће морати да иду на семинаре, ако желе да обнове лиценцу

Сви возачи са Ц и Д категоријом који се професионално баве превозом робе и путника, од Нове године на пут не смеју без цертификата и квалификационе картице возача, а то предвиђа Закон о безбедности саобраћаја који се у потпуности примењује од краја прошле године.

Пут до шоферске кабине само са возачком дозволом данас је немогућа мисија за оне који се професионално баве превозом робе и путника. Њима су још потребни цертификат и картица. Та документа нису неопходна онима који са категоријама Ц и Д возе за сопствене потребе.

В. д. директора Агенције за безбедност саобраћаја Јасмина Милошевић саветује возачима да аплицирају за картицу оног момента када се испостави да ће можда радити као професионални возачи.

"Разлог је што и неко ко се не бави професионално вожњом и није професионални возач, подизањем те картице, да би је обновио у петој години, себи ствара обавезу да једном годишње прати семинаре за унапређење знања", каже Јасмина Милошевић. 

Те семинаре редовно ће морати да похађају сви који желе да обнове лиценцу, али тек од марта, за када је планирано формирање Центара за обуку.

Обука ће трајати до 280 часова 

Колико ће то коштати, тренутно није познато. Познато је, међутим, да ће сви који желе лиценцу, а ове године добију дозволу за Ц или Д категорију морати на основну обуку од 140 до 280 часова.

"Професионални возач данас и пре 20, 30 година апсолутно није иста категорија, и управо из тог разлога је неопходно то континуирано усавршавање. Уколико се оствари сам циљ те обуке а то је на првом месту стицање компетенција као интегрисаног скупа знања вештина, способности и ставова, односно способност употребе тих стечених знања, онда заиста обука у целини никако не може бити трошак", каже Драгана Танасијевић, секретар Института за обуку возача.

Велики трошак може да настане ако контрола заустави професионалног возача који нема потребна документа, као што је био случај прошле године, када су бројне екскурзије отказане јер возачи нису имали лиценце.

"То је обавезни документ возача али органи унутрашњих послова имају законску обавезу да контролишу. Самом контролом возача могу законски да санкционишу и фирму како правно тако и одговорно лице уколико не поседују лиценце", каже Никола Ђебић, директор транспорта.

Иако у Агенцији напомињу да је квалификациона картица међународни документ, у тренинг институту за обуку возача кажу да картица има важност само у Србији за рад код превозника регистрованих у нашој земљи.

број коментара 17 Пошаљи коментар
(понедељак, 20. јан 2020, 21:55) - DRAGAN [нерегистровани]

Vozač ili pešak

Obuku i licence daju ljudi koji imaju više udesa od starijih vozača. Svake godine seminar u inostranstvu na 5 godina moduli koje izgruvaš za godinu polako. Pa sad ljudi podržavate pljačku ovde. Ja odo preko. Manje teze aviše para.

(понедељак, 20. јан 2020, 21:34) - anonymous [нерегистровани]

Licenca

Da, neko sedi i izmišlja! Setite se, dozvola za oružje, euro kuke za vozila, dozvole za uprvljanje vanbrodskim motorima, sada licenca za kategorije...šta je sledeće?

(понедељак, 20. јан 2020, 16:54) - anonymous [нерегистровани]

Moraš polagati

Kao što neko ko je položio u Srbiji mora ponovo polagati u SAD tako i ti moraš ovde, naročito za profesionalne kategorije. Ne vidim šta je tu problem, pogotovo ako se zna da se u SAD do skora nije poštovao zakon o radnom vremenu vozača, čak i danas nemaju tahograf.... Duga pravila tako da moraš polagati.

(понедељак, 20. јан 2020, 13:53) - anonymous [нерегистровани]

Anonimus

Kako misliš da voziš po Evropi ako nemaš certifikat i karticu.

(понедељак, 20. јан 2020, 12:38) - Cikago [нерегистровани]

A šta sa nama povratnicima iz inostranstva ?

Šta ćete sa nama,koji se vraćamo iz inostranstva, tačnije iz SAD,koji smo tamo vozili ,,drumske krstarice,,preko 20 i više god ? Samo mi nemojte reći da i mi moramo da nešto polažemo.
Što se mene tiče u SAD sam radio kao profesionalni vozač 25 god. i sada želim da se vratim u Srbiju i da nastavim da radim isti posao.
Pretpostavljam da će mi priznati vozačku sa svim položenim kategorijama,što je samo po sebi logično/jer sam vozio po Americi gde je priznaćete mnogo teže voziti auto a kamo li kamion,nego bilo gde u Evropi/Valjda mi neće biti potrebno nikakvo dodtno polaganje,mada me ne bi ni to iznenadilo jer Srbija je zemlja iznenađenja,pozdrav.

(понедељак, 20. јан 2020, 12:01) - anonymous [нерегистровани]

Komentar

Koje doneo ovu odluku treda dodro da se zapita sta radi,nemamo vozace sad jos gore necemo da ih imamo,ako se udvaramo evropi to je druga stvar

(понедељак, 20. јан 2020, 11:09) - anonymous [нерегистровани]

Neške

Čisto uzimanje,para. Praksa je praksa. To što gledaš fudbal na televiziji,ne znači da znaš da igraš.

(недеља, 19. јан 2020, 21:09) - anonymous [нерегистровани]

Komentar

Svaka cast za majsora koji je ovo izmislio, posle dvadeset godina za volanom docice neki pitomac da mi kaze kako treba da vozim. Bravo!!!

(недеља, 19. јан 2020, 15:52) - -Victor [нерегистровани]

Profesijonalaci ce morati da idu na seminare da bi produzili "licencu"

Molim Vas da mi objasnite,koliko ja znam ranije smo morali da idemo da polazemo za "kvalifikaciju" u Zemunu,to ste izbacili,a sada da produzite "licencu"..Interesuje me koji Vi zakon I ciji podrzavate...To je izmisljotina nekih ljudi koji ne znaju kako da opljackaju sirotinju,pa izmisljaju nebuloze da se nebi dosetili
seljaci,sram Vas bilo...Victor

(недеља, 19. јан 2020, 15:37) - anonymous [нерегистровани]

E95

Izvini ali pored poznavanja stranog jezika i vozacke dozvole u EU ce vam priznati samo A i B kategoriju dok za ostale kategorije je potrebna provera kod SUP-a u doticnoj drzavi, a sem toga profesionalni vozaci moraju da imaju sertifikat E95 ako zele da obavljaju delatnost vozaca ili sofera. Pozdrav od Austrijanca.