Немачка планира забрану старих дизел-аутомобила

Немачка влада планира да до краја године донесе одлуку која ће омогућити забрану кретања старијих дизел-аутомобила у градовима, како би се смањила емисија азотних оксида. То значи да, ако немате дизел-стандард "eвро 6", који се производи од 2015, нећете моћи да уђете у уже грaдско језгро немачких градова.

Спровођење најновије владине иницијативе створиће трошак бројним власницима старијих дизел-возила, јер је идеја да се возачи подстакну на куповину електричних и хибридних аутомобила.

Позиви и иницијативе за забрану старијих дизелаша постали су гласнији и истрајнији откако је у септембру 2015. откривено да је "Фолксваген" варао на тестовима емисија издувних гасова на моделима са дизел-моторима.

Истовремено, то неће бити охрабрујућа порука ни за немачку аутомобилску индустрију, која своју будућност у великој мери и даље заснива на дизел-технологији.

"Овај корак је неопходан како би се зауставило даље загађење у периоду док електрични аутомобили не буду више заступљени на градским улицама и док дизелаши заиста не постану – како данас тврде произвођачи аутомобила – чистији. Када ступи на снагу, одлука ће бити примењена на дизел-возила која не задовољавају "eвро 6" норму", каже заменик министра за заштиту околине Немачке Јохан Фласбарт.

Готово половина од три милиона нових возила, колико се годишње прода у Немачкој, јесу дизелаши. С друге стране, Европска агенција за животну средину саопштила је да су емисије финих честица и азотних оксида одговорне за бројне болести које сваке године само у Немачкој однесу 10.000 живота.

Удружење произвођача оштро протестује због ових одлука, али каже да ће се повиновати одлуци владе.

"Било би погрешно уперити прст само на дизелаше. Сви они који се залажу за заштиту околине и спречавање климатских промена, не могу да се одрекну дизел-технологије, а то знају и министри", истиче Рупер Штедлер из "Аудија".

Да се немачки произвођачи аутомобила још увек у великој мери ослањају на дизел-технологију, показује податак да дизелаши чине 74 одсто продаје БМВ-ових возила, док је код "Аудија" тај удео нешто мањи, али и даље износи високих 67 процената.

Према најновијим подацима, "евро 6" норму задовољава трећина дизелаша који саобраћају путевима у Немачкој.

У тој земљи процењују да ће у наредних пет година 14 милиона аутомобила са старим дизел-моторима бити замењено новим, чистијим дизелашима. Стручњаци кажу да ће они већином завршити у Азији и на Балкану, где строгих прописа о загађењу нема. 

Остали аутори: Драган Милутиновић
број коментара 4 Пошаљи коментар
(петак, 15. апр 2016, 09:45) - anonymous [нерегистровани]

To je ucena sobstvenog naroda zakonom

Oni hoce da auto industrija pravi profit, nemci moraju da otpisuju malte ne nova kola

(четвртак, 14. апр 2016, 19:28) - Darko [нерегистровани]

Re: Sudbina

Naravno, sudbina Balkana je da bude deponija i smetljište Evrope.
Što je najžalije, i mi sami smo sebi to odredili.

(четвртак, 14. апр 2016, 16:04) - anonymous [нерегистровани]

Sudbina

Završiće ovi dizelaši u Srbiji

(четвртак, 14. апр 2016, 15:18) - anonymous [нерегистровани]

Nemci

Bolje da ogranice brzinu na autopitu, tako ce motori manje trositi goriva i zagadjivati. U americi je moda starih resuiranih automobila. Nije zagadjenje toliko problem vec nestanak ozona od nuklearnih pfoba i silnih raketa koje su u orbitu odnele gomilu satelita biznismenima koji sad smisljaju zagadjenje, klimatske promene i hrle bombama po naftu.