Ако хоћеш да живиш здраво и да не кршиш прописе, опрости се од 3.000 динара

Рок за запослене да доставе фискалне рачуне односно доказе за утрошено гориво или јавни превоз за долазак и одлазак са посла, истиче данас. Први месец спровођења одлуке показао је низ мањкавости и проблема за запослене и рачуновође. Поштовање одлуке, за неке значи непоштовање закона.

Запослени нпр. у Београду, треба да донесу фискалне рачуне и копије за јавни превоз или за гориво.

Ко користи услуге градског саобраћаја у првој зони и има персонализовану Бусплус картицу добиће износ од 3.000 динара што му покрива месечни трошак. 

Проблем имају они који допуњавају Бусплус и повремено плаћају мобилном апликацијом или мастер каритицом. Они немају покриће у фискалним рачунима за све трошкове, јер не могу да доставе телефон или банковну картицу као доказ. Зато ових дана обилазе киоске и моле за рачуне како би уклопили са износом који су потрошили.

Запослени који користе сопствени превоз, достављају фискални рачун са пумпе, а признаје им се између 3.000 и 4.000 динара, у зависности од интерних одлука послодавца.

Посебно питање је шта са запосленима који желе да живе здраво или имају еколошку свест па на посао иду бициклом или пешке. Они имају право на накнаду за превоз, али немају фискалне рачуне. Имају неколико опција. Прва је да одустану од здравља и екологије и пребаце се на превоз, донесу рачун, и добију 3.000 динара.

Друга да наставе да живе здраво и остану без тог новца.

А трећа је, за коју се определила, чини се, већина, набавка фискалних рачуна. Од комшија, пријатеља скупљају рачуне од горива или Бусплуса, а неки одлазе на пумпе или код киоска и од непознатих људи траже да им дају рачуне како би их приказали као своје. Не треба их кривити, ипак од тих пара имаће нпр. детету за ужину.

Пословним секретарима, рачуновођама натоварен је огроман додатни посао. Прикупљају хиљаде рачуна и фотокопија, проверавају да ли је све у реду, заводе, слажу, обрађују. Достављају финансијској служби, која већ сад не зна шта са тим гомилама папира. И то се све дешава у време када славимо дигитализацију, електронску обраду, када знамо колико шума сечемо да бисмо имали папир.

Није занемарљива ни забринутост запослених у економској служби јер им сви ти милиони фискалних рачуна прођу кроз руке, а чули су да садрже опасну хемикалију бисфенол А (БПА).

Све ове мањкавости показао је први месец примене одлуке. Када би се ставило на папир, исти онај који трошимо немилице, шта се њом добија, а шта губи, можда буде и последњи.

број коментара 11 Пошаљи коментар
(среда, 22. јан 2020, 11:31) - anonymous [нерегистровани]

teror svakodnevice

ne bih se slozio da je voznja biciklom kroz Beograd ekoloski izbor.

(среда, 22. јан 2020, 09:28) - Боки [нерегистровани]

Јел може...

..икако да се склони у страну сујета владе и министарства и да се призна "ок, на прву нам се чинило као добра идеја, али превише проблема и неправде доноси, баталићемо", али не... сада може брдо доказа са терена да је нешто лоше, али ће се на томе истрајавати из чисте сујете. "ЈА погрешио/ла, нема шансе... ако признамо то је знак слабости".

(понедељак, 20. јан 2020, 18:10) - anonymous [нерегистровани]

E svašta

Ako radnik ne puši znači nema prava da nekako koristi te "pauze" na koje idu pušači?!

(понедељак, 20. јан 2020, 17:08) - anonymous [нерегистровани]

Kontraproduktivna mera

Pogušismo se od zagađenja, a u isto vreme demotivišemo ljude da na posao dolaze biciklom ili elektroautomobilom!?

Povećavamo administraciju a jurimo efikasnost i ekonomičnost!?

Šta je ovo, trka u protivrečnostima ili nova pravila MIN FIN???

(понедељак, 20. јан 2020, 16:06) - Pravoslavac [нерегистровани]

Nezakonito misljenje MFRS

Zakonom o radu je predvidjeno da zaposlenima treba da bude isplacena nadoknada za prevoz do i sa posla u visini cene preplatne karte. S obzirom da nije u pitanju nadoknada ove iznose ne treba dokumentovati racunima. Osnov za isplatu je Pravilnik o radu, Ugovor o radu, Odluka direktora i sl.
Isti tretman imaju i obavezne isplate za topli obrok i regres.

Zaposleni naknadu za prevoz do i sa posla mogu da potrose na nacin na koji zele: da zamene gume na bicikli, kupe novu obucu ukoliko idu pesaka, nabave rolere... Misljenje Ministarstva finansija RS je nezakonito i oborivo na sudu.

(понедељак, 20. јан 2020, 15:11) - Mарко [нерегистровани]

Једна од највећих глупости

.. ако постоји законом прописани неопорезиви износ који се исплаћује за превоз до и са посла (одредбе Закона о раду) зашто је онда потребно правдати тај износ?
На овај начин се неће решити наплата јавног превоза у Београду, док је рад наших фирми отежан додатном неопотребном папирологијом у време кад сви дигитализују своје радне процесе.
Велика глупост !!

(понедељак, 20. јан 2020, 14:43) - anonymous [нерегистровани]

Godina

Gde ce svi ti racuni po preduzecima da stoje, na primer, godinu dana (ako je to neki zakonski rok za cuvanje)?
500 zaposlenih, svako donese po 20 racuna, to je 10.000 racuna mesecno.
Godisnje 120.000 racuna.
Treba knjigovodje u preduzecima da imaju poseban sprat samo za to.

(понедељак, 20. јан 2020, 14:36) - anonymous [нерегистровани]

Računi

Poenta je da, ako poslodavac želi da mu se deo troškova do 3988 din mesečno ne oporezuje po stopi od 10%, mora da ima opravdane račune za dolazak i odlazak s posla. Dakle, vi ćete pare uzeti, ali poslodavac mora da ima papir da ste vi putovali, ovako ili onako.

(понедељак, 20. јан 2020, 13:48) - Паметњаковић [нерегистровани]

Возим бицикло.

Сви ми који возимо бицикло треба да добијамо 10000 сваког месеца, можда чак и више с обзиром да радимо нешто што целој планети користи. Требало би и ордење да добијемо или неке награде.

(понедељак, 20. јан 2020, 13:47) - anonymous [нерегистровани]

Aman!

Aman ljudi, uplacujte zaposlenima 3000 rsd na racun kao i pre i sve je reseno.. Sto zakomplikovaste zivot svima?