Година спајања у ауто-индустрији, пометња на берзама

У аутоиндустрији 2019. ће бити година удруживања. Први велики споразум о сарадњи у производњи и продаји возила постигли су "Форд" и "Фолксваген". Њиховим стопама иду и остали. Хоће ли то омогућити да бирамо опрему, маркетинг и облик електричних аутомобила?

После година раздруживања ауто-алијанси долази до њиховог поновног обнављања. То на берзама прави праву пометњу, а Кинески инвестициони фондови купују све што је на тржишту.

Да би опстали произвођачи аутомобила морају да улажу у нову електроиндустрију, да се баве производњом батерија и рециклажом а купци, како кажу подаци из 2018. тактизирају и чекају нове еколошки прихватљиве моделе.

Велики раст продаје је стао а три велике алијансе у будућности ће водити главну реч. Алијанса "Форда" и "Фолксвагена је најмлађа али и најперспективнија јер обухвата и богата и сиромашна тржишта.

Друга велика алијанса, допуњена у 2018. години. Чине је "Рено", "Нисан", "Мицубиши", "Дачија", "Лада" и трћа је "Пежо-Ситроен" групација где су "Пежо и Ситроен" од скора купили "Опел".

Вили Барс, аутоаналитичар из "Детроида" каже да је главна тема свих интреграција долазак до јефтине елкетричне платформе које је развио други партнер.

Како каже, "Форд" ће то куповати од "Фолксвагена", "Рено" је одавно задужио "Нисан" за нови погон, а "Пежо-Ситроен" је мислило да ће куповином "Опела" доћи до елкетричних платформи које је он развио док је био под "Џенерал Моторсом", али је то изостало.

"Они ће се окренути кинеском капиталу кога има преко 40 одсто и који ће обезбедити технологијиу са Далеког истока", каже Вили Барс. 

У 2018. години са сцене одлазе и велики директори аутокорпорација. Неки ће у затвор као директор "Рено Нисана" Карлос Грош због проневера коју Јапанци не опраштају. Дитер Зече легендарни директор "Мерцедеса" такође напушта своју функцију и визију развоја препушта берзанском стручњаку из Шведске. Нажалост, отишао је Серђо Маркионе који је визионрски водио "Фијат" и "Крајслер". Већ пола године Италијани никако да нађу замену.

"То су личности које када се појаве привуку инвеститоре. Они који улажу новац им верују, и тако се акомулирају средства, да се овај скупи бизнис не стоји. Свету је једино остао Маск и његов "Тесла", али ни он није веши у стању да акумулира нове улагаче. Капитал је плашљив и бези из сектора у којем је ризик велики", каже Антони Блахарм са Франкфуртске берзе.

Ове године је, под притиском жалби организација за људска права, требало да изостану лепе девојке као презентери на сајмовима и промоцијама. Уместо да останемо без лепотица, добили смо нову категоирију, мушкарце моделе заједно са женама, њиховим колегиницама.

Неки произвођачи још су револуционранији. У Женеви ће ове године негде бити по две жене, а негде по два мушкраца, у духу родне равноправности. Окорели љубитељи аутомобила гледају на то као на потпуно уништење имиџа - бензин, уље, бука, мачо мен.

број коментара 2 пошаљи коментар
(среда, 30. јан 2019, 08:18)
anonymous [нерегистровани]

Čudo

A šta vi želite. Samo recite,možda i to postoji. Dušan

(уторак, 29. јан 2019, 00:36)
anonymous [нерегистровани]

Benzin, ulje, buka

E, manite me takvih "mačo".