Расте тржиште аутомобила у Србији – која возила се највише продају

У Србији је у 2018. години продат 30.731 нови аутомобил, што је раст од око седам-осам процената у односу на протеклу годину, кажу у Српској асоцијацији увозника возила и делова уз оцену да тржиште аутомобила у Србији расте због бољих услова финансирања, лакше набавке и појефтињења возила.

У Србији су се 2018. највише продавала возила марке "шкода", затим "фијат", "фолксваген", потом "рено", "дачија", "хјундаи", а значајно интересовање владало је за јапанске аутомобиле.

Председник Асоцијације Милош Петровић рекао је Танјугу да је према подацима МУП-а, и критеријуму "први пут регистровано ново возило", прошле године укупно регистровано 30.731 возило, а од тог броја, 25.000 чине путничка и 5.500 лака комерцијална возила до 3,5 тона.

"Према тим подацима, види се да смо се "вратили" на 2011. годину, кад је продато 30.000 возила, али смо далеко од 2008, када је продато 60.000 возила", рекао је Петровић.

Говорећи о томе шта је утицало на већу продају нових аутомобила, Петровић је рекао да је највише утицало то што је сада никад лакша набавка возила, затим то што се све више удружују финансијске институције, продавци, осигуравајуће куће, и самим тим лакше долази до кредита, поједностављена је процедура, а аутомобили никад нису били јефтинији.

Такође, приметно је и да је повећана и продаја луксузних аутомобила из премијум сегмента и то "мерцедеса", "аудија", БМВ-а.

"Сва три луксузна бренда су се врло добро продавали, а као нови брендови су се појавили и 'ренџ ровер', 'ферари', 'масерати', 'ролс-ројс', и приметно је да се та луксузна возила све боље продају", навео је Петровић.

Што се тиче продаје електричних возила, то је и даље на нивоу статистичке грешке, истиче саговорник Танјуга.

Важни подстицаји за еколошки чиста возила 

Он наводи да је, од када је почео тренд електрификације, продато свеукупно 400 возила која су еколошки чиста.

Ипак, приметан је тренд да компаније све више прелазе на еколошки чиста возила, па је важно да постоје како подстицаји за то, тако и одговарајућа инфраструктура.

Петровић каже и да је поражавајуће то што се сваке године увози велики број половних возила.

"Србија је једина земља у свету где се може увести аутомобил из 2000. године, практично стар 19 година", рекао је Петровић.

Како каже, потом се власници срећу са проблемима да та возила не могу да прођу технички преглед због нове уредбе.

У 2018, 143.000 половних аутомобила је ушло у Србију, а претходне 157.000, што значи да је мање половних возила ушло у земљу, јер се најављује да неће моћи да се региструју ако имају недозвљену емисију гасова, рекао је Петровић.

Увоз односно продаја половних возила је пет пута виша него нових аутомобила, а 90 одсто њих има евро 3 норму, што је већ забрањено у Европи, указује саговорник Танјуга.

број коментара 7 Пошаљи коментар
(среда, 30. јан 2019, 17:24) - anonymous [нерегистровани]

Parkiranje

Nema komentara gde ce ta vozila da se parkiraju Pa kod nas nema vise mesta gde bicikl da parkiras a ne auto Eto sta rade ukinute carine

(среда, 30. јан 2019, 16:36) - anonymous [нерегистровани]

Euro 3 moze da se vozi u EU

Moze da se vozi u EU. Samo u odredjenim gradskim centrima u Nemackoj ne mogu da se voze dizeli ne samo euro 3 nego i euro 4 i 5.

(среда, 30. јан 2019, 16:30) - anonymous [нерегистровани]

Gde?

"...a 90 одсто њих има евро 3 норму, што је већ забрањено у Европи...". Gde je to zabranjeno? 

(среда, 30. јан 2019, 16:26) - anonymous [нерегистровани]

Re:Padaju cijene na Zapadu

Turbo benzinci zafadjuju okolinu isto kao i dizeli. Ekoloski najbolja varijanta su automobili na plin. Medjutim obzirom da Nemacka nema plin onda pricaju bajke o kvaziekoloskim benzincima i elektricnim automobilima, u suprotnom da Nemacka ima toliko plina kao Rusija svi automobili u Nemackoj bi bili na plin.

(среда, 30. јан 2019, 15:43) - anonymous [нерегистровани]

Diskutabilno.

Porasla je prodaja ali čega ? Porasla je prodaja zbog pravnih lica tj firmi, kako domaćih tako i stranih. Obično građanstvo i dalje nema kupovnu moć da priušti takav luksuz a da sebe ne dovede u dugove sa kreditima.

(среда, 30. јан 2019, 11:34) - anonymous [нерегистровани]

Skupa auta u Srbij?

Gdje radnicka plata ne moze da sastavi dva kraja…
To znaci da je Srbija neuredjena drzava.

(среда, 30. јан 2019, 11:32) - anonymous [нерегистровани]

Padaju cijene na Zapadu

I sada ce da navali prodaja u trecim zemljama.
Zapad zeli da se rijesi disel auta, jer zagadjuju do bola.