Михајловић: Градићемо ауто-пут, али не на земљишту ПКБ-а

Влада Србије је већ припремила одлуку о изградњи ауто-пута од Београда до Зрењанина због привредног развоја и инвестиција које се очекују у Војводини, и његова траса неће бити на земљишту ПКБ-а, изјавила је министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић

Одговарајући на питање новинара зашто је држава продала пацеле код Зрењанина "Ал Дахри" на месту где је планирана изградња брзе саобраћајнице, а које ће због тога морати да откупљује, Зорана Михајловић је рекла да се одустало од израдње брзе саобраћајнице и да је одлучено да се гради ауто-пут.

Навела је да је одлука о брзој саобраћајници донета пре две године, али да тај пројекат нити је урађен, нити је почео, те да су Влада Србије и Покрајинска влада одлучиле да се гради ауто-пут који неће бити на земљишту ПКБ-а који је купила "Ал Дахра".

"Нико још не зна куда ће ићи аутопут, не може да пролази кроз мала места и те деонице поред парцела на које ви мислите, односно на земљишту ПКБ, не можете ту правити ауто-пут", рекла је Михајловић.

Пројекат за ауто-пут тек треба да ураде стручњаци, каже министарка која је новинарку упитала одакле она онда зна куда ће бити његова траса. 

Када градите ауто-пут, каже министарка, не гледате тренутно да ли вам се свиђа која је компанија у непосредној близини, него гледате привредну активност.

"Нисам такав геније као ви и не знам куда ће ићи ауто-пут. За то постоје стручњаци, мада смо имали неке министре који су правили куда ће ићи Коридор 11. Постоји струка која ће дати предлог најмање две линије", каже Михајловић и додаје да ће аутопут бити на потпуно новој локацији од оне планиране за брзу саобраћајницу.

Пруга Београд-Нови Сад биће затворена годину дана

Због радова на реконструкције пруге око годину дана неће саобраћати возови од Београда до Новог Сада, изјавила министарка Михајловић. 

Михајловић је новинарима рекла да Србија реализује пројекат модернизације пруге Београд - Будимпешта кроз Србију и додала да се ради на две деонице од Београда до Старе Пазове и од Старе Пазове до Новог Сада.

Рекла је да другу деоницу реализују Руси да се сада изводи прва фаза, то јест градња вијадукта и тунела Чортановци и да је већ завршено 40 одсто радова и положено нових 11 км пруге.

"Да би даље могло да се ради мора потпуно да се затвори саобаћај. То је једини начин и целе године ће бити пруга затворена и неће ићи возови од Београда до Новог Сада", рекла је Михајловић и додала да је Србија воз дао распоред алтернативног аутобуског превоза.

Она је рекла да је ће возови ићи алтернативном пругом Панчево - Орловат - Нови Сад, пошто је та пруга реконструисана.

Михајловић је нагласила да је затварање пруге неминовно и истакла да је за нашсу земљу веома важно да модернизујемо пругу Београд-Будимпешта.

Ове године извлачење потонулих флота из Дунава

Министарка је навела да ће Влада Србије ове године у водни саобраћај уложити око 200 милиона евра, што ће обезбедити сигурност пловидбе, а међу приоритетним пројектима су извлачење потонулих флота из Дунава и реконструкција бродске преводнице на хидроелектрани Ђердап.

Додала је да је о томе још пре две године било речи са Уједињеним Нацијама и Немачком, и навела да су сада потписани споразуми да се 2019. године почне са реализацијом.

"Ове године све потопљене немачке флоте ће бити извађене и коначно ће пловидба на Дунаву бити могућа и онда када евентуално то не дозвољава време. То ћемо решити, јер је за Србију то веома важно", рекла је Михајловић.

Додала је да ће се радити и реконструкција бродске преводнице на Ђердапу, наводећи да то није урађено у претходних 10, 15 година.

"То значи да ће много већи број бродова моћи да се преводи и да улази код Ђердапа", рекла је Михајловић и додала да је суштина да се повећа безбедност и пловност ка Дунаву, односно повећање броја путника и терета.

Донети јединствени регистар накнада за привредник

Иначе, потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић изјавила је да ће се ове године влада позабавити доношењем јединственог регистра накада за привреднике.

"Сматрамо да би било јако добро да се то уради и верујем да ћемо се ове године и тиме позабавити", рекла је Михајловић новинарима додајући да је тај регистар у надлежности више министарстава.

Извршна директорка Наледа Виолета Јовановић је рекла да је новим Законом о накнадама који је усвојен прошле године направљен помак у тој области, јер су законом пописане све таксе и накнаде на једном месту.

"Тај помак смо регистровали и похвалили, али оно што није урађено и није прихваћена наша препорука да се уради јавни електронски регистар свих такси и намета. Да би привреда знала шта све мора да плаћа, као и да се регулише максималан износ повећања на годишњем нивоу односно ко све може да уводи таксе и накнаде и да она накада која није у регистру не може да се наплати", казала је Михајловић.

Због тога смо ову препоруку оценили као делимично успешну и очекујемо да се ове године настави рад по тој препоруци Наледа, додала је Јовановић.

број коментара 0 Пошаљи коментар