Важна консолидација и модернизација малопродајног тржишта

Тржиште малопродаје у Србији захтева консолидацију и модернизацију и ту има простора и потенцијала, како за "Меркатор", тако и за друге компаније, речено је на састанку представника компаније "Меркатор С" са добављачима, а у организацији ПКС.

Учесници састанка су се сагласили да "Меркатор С" (део "Агрокора") представља подршку домаћој привреди и значајну платформу за унапређење сектора, умрежавање компанија и пласман домаће робе.

Министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић рекао је да је за Србију посебно важна консолидација у "Меркатору" будући да запошљава више од 8.000 људи и сарађује са око 700 наших добављача.

Он је навео да је важно јачање конкуренције и консолидација тржишта малопродаје, а да је тешко рећи шта ће бити у перспективи када је у питању ситуација са "Агрокором".

"Најидеалнији сценарио за нас да све ове компаније наставе да послују и да по могућству наше фирме и предузетници буду део регионалног конзорцијума који би био формиран и који би показао интерес за куповину 'Агрокора' или делова 'Агрокора'. Да ли ће се то дести у овом моменту, незахвално је прогнозирати", рекао је Љајић.

Очекујемо да коначна имплементација нагодбе буде средином марта, то значи да ћемо имати нову компанију са новим менаџментом, додао је Љајић.

"То још не важи за компаније које послују у Србији, Босни и Херцеговини и Словенији, оне су ван процеса нагодбе и то ће ићи неким својим током, суштински се њихова позиција не мења", рекао је Љајић.

Љајић је навео и да је кључно да се сачува поверење у бренд и да је криза у "Агрокору", која је почела пре две године, добрим делом превазиђена захваљујући добављачима, посебно великим који су имали поверења и разумевања за ситуацију.

Састанку представника "Меркатора С" и добављача присуствовали су и министар пољопривреде Бранислав Недимовић, као и председник ПКС Марко Чадеж.

Министар пољопривреде, шумарства и водопривреде Бранислав Недимовић рекао је да је за модернизацију тржишта у Србији неопходно и да се пољопривредни произвођачи са традиционалне производње преусмере на савременије.

Министар је додао и да ће стварање већег броја алтернативних тржишта омогућити да се и производи малих произвођача појаве на полицама малопродајних објеката у земљи.

"Меркатор С" канал за излазак на регионално тржиште 

Председник ПКС Марко Чадеж је рекао да је, захваљујући благовременој реакцији државе и великом ангажовању ПКС, спремности руководства компаније да се суочи са изазовима, и пре свега разумевању и подршци и поверењу добављача, посебно великих, било пресудно да се "Меркатор" спасе и одржи, да му се пружи шанса да се консолидује, развија и шири своју мрежу.

Он је навео да је "Меркатор С" један од водећих малопродајних ланаца на овдашњем тржишту и да на је на полицама тог трговинског ланца од 57.000 артикала, чак 21.000 домаћих. Они у промету учествују са 60 одсто.

Оно што је такође важно је да је "Меркатор С" за наше произвођаче још један канал за излазак на регионално тржиште, рекао је Чадеж.

Такође је додао да је важно што се после две године од настанка кризе у "Агрокору", сада са представницима "Меркатор С" може разговарати о резултатима и развоју.

Чадеж је важним оценио и то што се на данашњем састанку могло чути да су велики бизнисмени спремни да учествују у куповини када то питање дође на ред и да уђу у неку врсту конзорцијума.

Пословни резултати и планови 

Ентони Сошић, генерални директор компаније "Меркатор С", представио је пословне резултате у претходне две године као и планове за наредни период.

Циљ у наредном периоду, каже, биће смањење финанијске задужености са фокусом на стратегију монетизације.

"'Меркатор група' се стратешким планирањем и одговорним пословањем консолидовала, повећала је приход за 5,4 одсто, смањила дуг за 93,3 милиона евра и наставила да улаже у развој компаније", истакао је Сошић и поручио да су поверење и подршка које је показала држава, добављачи, као и потрошачи били кључни за пословање у последње две године. 

"Меркатор С" је у том периоду кроз различита пореска давања у буџет Србије уплатио око 150 милиона евра.

Такође је додао да се 80 одсто артикала производи у Србији и да је 70 одсто добављача из Србије.

План је да се повећа промет артикала, већи број партнера, 20 нових производа, четири нова произвођача, речено је на састанку.

Такође, Сошић је додао да "Меркатор" жели и да искористи пољопривредни потенцијал који Србија има, посебно кад су у питању воће, поврће, месо...

Генерални директор компаније "Пионир" Мирољуб Алексић рекао је да "Меркатор С" има значајну улогу као дистрибутер домаћих брендова и да су за похвалу резултати остварени у претходне две године, стабилизација пословања, раст који је остварен након тога, као и смањење дуга.

Председник Управног одбора Аик банке Миодраг Костић похвалио је пословање и спроведену монетизацију у претходне две године, истичући да је "Меркатор С" апсолутно оправдао поверење Аик банке враћајући све кредите у договореном року.

"Меркатор С", у оквиру кога послују "Идеја продавнице", "Рода маркети" и "Меркатор хипермаркети", има више од 320 продајних објеката у 78 градова шииром Србије, а има 20.300 запослених у региону и укупно 1.000 објеката. Сваке недеље имају пет милиона купаца.

број коментара 0 Пошаљи коментар